Avatar billede bruno25 Nybegynder
21. marts 2002 - 15:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende mail !!

Jeg kan ikke sende mail fra outlook express selv om jeg har oprettet en bruger i adresse-kartoteket.
Heller ikke til min egen mail-adresse.
Jeg kan heller ikke få lov til, at importere mit adresse-kartotek som jeg gemte lige inden jeg formaterede HD for 2 dage siden...
Jeg kører Win98 SE og det var det samme både med IE5.5 og IE6.0
Avatar billede jelzin101 Praktikant
21. marts 2002 - 15:21 #1
hvad skriver den af fejlmedd. ?
Avatar billede halifax Nybegynder
21. marts 2002 - 15:40 #2
Har du angivet det rigtige navn på mailserveren hos din udbyder for udgående post SMTP? Se under egenskaber for e-mail, tab'en Servere.
Avatar billede summer Mester
21. marts 2002 - 16:43 #3
Det er garanteret din OE-opsætning, som er fejl.
Gå ind og tjek i Outlook Express> Funktioner> Konti> Egenskaber> Generelt: øverst din mailadr. så dit navn og mailadr. igen> Servere> tjek her dine oplysninger ind og ud skal være din IT-udbyders adr. tjek konto nr/navn og adgangskode> Avanceret: tjek det e rigtige porte der er opgivet under indg. og udg.
Avatar billede summer Mester
22. marts 2002 - 00:49 #4
Ja, når din OE åbenbart er 100% rigtigt opsat og du kan bruge IE, så har jeg ingen umiddelbar løsning
Avatar billede bruno25 Nybegynder
22. marts 2002 - 00:51 #5
summer -> Det er gennemgået alt sammen inden jeg skrev ? og jeg har også bare hentet dem som jeg havde inden jeg formaterede og installerede Win98 SE.
Den kommer med denne fejl-meddelelse :
Meddelelsen kunne ikke sendes.
Nogle af modtagerne af denne meddelelse er ikke gyldige.
Ret navnene

Og det er selv om jeg kun skriver en enkelt adresse - enten min egen eller en anden.
Hvis jeg klikker på den jeg har oprettet i adresse-kartotekket skriver den bare en rød prik i adresse-feltet "Til"

Hvis jeg går ind i Funktioner> Konti> Egenskaber> Forbindelse> Indstillinger> Servertyper er der krydser i disse felter :
Log på netværket
Aktiver softwarekomprimering
Netbeui
Ipx/Spx-kompatibel
Tcp/Ip
Avatar billede bruno25 Nybegynder
22. marts 2002 - 00:53 #6
Jeg har helt glemt at skrive, at jeg har en 512/512 ADSL-Linie hos BoomTown/TDC og kører uden Router.
jeg kan også sagtens hente mail uden prb.
Avatar billede halifax Nybegynder
22. marts 2002 - 02:10 #7
Mon det skulle være et gammel kendt problem. Kik engang her
http://www.eksperten.dk/spm/136055
Avatar billede bruno25 Nybegynder
22. marts 2002 - 03:22 #8
Tak for det halifax - Nu kan jeg både sende email og importere mit adressekartotek...
Avatar billede halifax Nybegynder
22. marts 2002 - 13:46 #9
Tak for de pæne ord, og for point.    :)