Avatar billede pri Nybegynder
20. marts 2002 - 12:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tilslut til domain

Jeg kan ikke få min win2000 til at acceptere vores domain navn. Jeg har installeret det hele uden tilslutning til vores NTdomain, fordi jeg troede at jeg bagefter nemt kunne gøre det.
Når jeg vælger domain navn siger den at det ikke findes, men den kan godt se det i explore???
Hvad kan jeg gøre. Kan det undgås at jeg skal starte forfra.
Avatar billede jakeman Nybegynder
20. marts 2002 - 12:37 #1
hvor prøver du at sætte din workstation op til at kører i domain?
Avatar billede jimse Nybegynder
20. marts 2002 - 12:39 #2
Hvis jeg forstår dig rigtigt ønsker du at computeren skal være en del af et domæne.
Så kan du gå i start/indstillinger/kontrolpanel/system/netværksidentifikation .
Avatar billede jakeman Nybegynder
20. marts 2002 - 13:18 #3
Ja og derfra ind under properties... IKKE Network ID!
Avatar billede jakeman Nybegynder
20. marts 2002 - 13:19 #4
har du været på PDC'en før med den maskine som du ikke kan melde til domænet?
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. marts 2002 - 22:10 #5
Hvad er dit DNS-præfix sat til?

Hvis du smutter ind under det samme sted hvor jimse og jakeman beskriver, er der en knap som hedder "more" (hedder sikkert "mere" på dansk).

Prøv at sætte dette til det domæne navn du er ved at joine!
Avatar billede pri Nybegynder
21. marts 2002 - 07:12 #6
jeg har prøvet både under netværksid og egenskaber, men med samme resultat. Domænenavn ukendt. Jeg har ikke været tilsluttet domænet før med denne maskine.
Under punktet "mere" som er oversat til "flere" har jeg prøvet at skrive vores domæne navn. Virker ikke.
Jeg har manuelt oprettet pc'en på vores domænecontroller men den kan stadig ikke se den.
Avatar billede tkd Nybegynder
25. marts 2002 - 01:17 #7
Hvis du kører med et Windows 2000 domain, skal din klient benytte samme DNS server som din W2K DomainController (typisk W2K domaincontrolleren selv) - check også om din WINS opsætning er korrekt
Avatar billede mcp Nybegynder
26. marts 2002 - 15:52 #8
DNS...uden tvivl!
din klient spørger en DNS server der ikke kender til dit Domæne

>MCSE 2000<
Avatar billede pri Nybegynder
02. april 2002 - 08:02 #9
Hvorfor skal jeg på denne maskine fortælle om dns, når jeg aldrig har gjort det på andre maskiner før. Er det fordi jeg under installationen ikke har set NT 4.0 domænet?
Avatar billede tkd Nybegynder
02. april 2002 - 10:55 #10
Hvis det er et NT4 domæne skal klienten kunne se domain controlleren (NetBIOS) - hvis den ikke kan dette, er det en god ide at sætte WINS op på klienten, så dette er muligt. DNS og domaincontrollere er kun relevant i forbindelse med Active Directory.
Avatar billede nielsvp Nybegynder
03. april 2002 - 21:15 #11
Windows 2000 Pro skal IKKE bruge dns til at finde en NT4 domæne controller, det er snarere som skrevet WINS der skal sættes op.

Det kan også ske indstillingerne til TCP/IP -> Advanced -> WINS står forkert mht. NetBIOS.

Intet med DNS når du kører NT4 server.