Avatar billede condor Nybegynder
19. marts 2002 - 15:22 Der er 17 kommentarer

Problemer med brebånd

Jeg sidder her og er ved at få grå hår i ægget over det lorte bredbånd!! jeg kan simpelthen ikke få adgang - og tdc bliver ved med at sige det er min maskine. mine netkort tildeler maskinen en ip startende med 169.xxx.xx osv. og det gør samtlige af mine maskiner i netværket. jeg har valgt at få dynamiske ipér og ikke en fast af sikkerhedsmæssige grunde eller hvad man skal kalde det for.

Er der noget helt specielt ved opsætningen af sådan noget grej eller hva???

jeg har xp på dem alle......
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 15:24 #1
hvordan har du instaleret d?
Avatar billede condor Nybegynder
19. marts 2002 - 15:24 #2
har desuden prøvet at skifte kabler og også netkort men uden held....
Avatar billede condor Nybegynder
19. marts 2002 - 15:26 #3
til at starte med smed jeg kablet i min hub, men for at undgå alle de problmer her er det monterret direkte i pcén fra ADSL modemet.
Avatar billede jakeman Nybegynder
19. marts 2002 - 15:27 #4
hmmm, 169 nettet plejer at blive tildelt når ingen DHCP servere kan nåes...
Avatar billede condor Nybegynder
19. marts 2002 - 15:28 #5
fra inderst på nt boks> til skillefilter > til modem > og så til pc.
Avatar billede condor Nybegynder
19. marts 2002 - 15:29 #6
DHCP og det er ??
jeg har snakket med 6 forskellige hos tdc og de siger alle at det er enten mit netkort eller min maskine generalt, for det er en "nødløsning" fra windows side når den tildeler maskinen en ip startende med 169...
Avatar billede condor Nybegynder
19. marts 2002 - 15:31 #7
jeg syntes bare det er for wird> og jeg kan ikke engang bruge medfølgende CDrom fra tcd, hvor man kan gå direkte på nettet via et link og så online reg. sig, da deres server er nede.... jeg trode først at dette have en indflydelse men NEJ ikke ifgl TDC så skulle jeg under alle omstændigheder kunne komme online, MEN NOP
Avatar billede condor Nybegynder
19. marts 2002 - 15:39 #8
jeg har også prøvet manuelt at sætte netkortet til fx. 192.168.0.6 men nej det hjalp heller ikke,,,,, er der nogle som kan forklare mig hvad f... jeg så gør.  Er det nødvendigt at købe endnu et nyt netkort eller skal/kan jeg tvinge det til en helt 3 ip adresse ? eller skal det måske være at jeg skal få lavet det om fra dynamiske til fast IP
Avatar billede maniacdog Nybegynder
19. marts 2002 - 15:46 #9
Grunden til du får en IP med 169 som start er fordi din computer ingen IP adresse får tildelt fra en DHCP server. Hvis du ikke ved hvad en DHCP server er så kan jeg kort fortælle dig at den sørger for at tildele din computer med en IP adresse. Hvis den ingen IP adresse har kan du ikke komme på internettet.
Ergo, du skal sørge for at dit udstyr kan give dig en IP adresse til din computer.
Inden da så tjek lige at der er LINK dvs. grøn lampe på dit netkort som har et kabel over til din router/modem som OGSÅ skal have link.

Alternativt kan du give dem fast IP adresse, dette er ikke noget decideret sikkerhedsbrud som sådan. Hvis det er over 100 computere så ja, så er det nemmere at køre med DHCP for så slipper du for at holde styr på IP adresserne.

Men kort og godt.

Din computer mangler en IP adresse før den kan fange routeren og før den kan fange routere kan du ikke komme på nettet.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
19. marts 2002 - 15:48 #10
"jeg har også prøvet manuelt at sætte netkortet til fx. 192.168.0.6 "

Dette kan skyldes du måske mangler at definere et subnet og en gateway,

Subnet er det net du kører på. Det er nok muligt det hedder 255.255.255.0
Din gateway er den ende som skal sende trafikken videre. Det vil så sige at det skal være din router som skal være gateway. Det er nok muligt den hedder 192.168.0.1
Avatar billede condor Nybegynder
19. marts 2002 - 15:52 #11
Jeg satte netkortet til 192.168.0.6 og subnet til  255.255.255.0 eller rettere det gjore den selv men intet i den sidste-gateway.
Jeg har IKKE router men kun en hub, hvilket skulle være nok da jeg har dyn. ipér.

Men som sagt så tog jeg det hele fra og prøvede så jun at monterre netkablet direkte fra modem til pc.  og ja link lampen lyser grønt på netkortet og osgå på modemet lyser alle lamperne som de skal!!! ????
Avatar billede condor Nybegynder
19. marts 2002 - 15:53 #12
det med DHCP må jo være i dette tilfælde TDC som ikke giver mig en IP eller hva??
Avatar billede zabber Nybegynder
19. marts 2002 - 17:02 #13
Du må ikke selv tildele en ip adresse den skal tildeles auto højre klik på
nætværksforbindelser vælg egenskaber højre klik på lan forbindelse vælg egenskaber klik på internet protekol tcp/ip der skal være marker i auto på ip og dns så skal du bare genstart din pc
Avatar billede zabber Nybegynder
19. marts 2002 - 17:06 #14
er der lys i 3 lamper på dit adsl modem
Avatar billede zabber Nybegynder
19. marts 2002 - 17:15 #15
Har du isdn ????  dit skillefilter til adsl skal sættes i dit tlf stik ikke i nt box
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
19. marts 2002 - 17:15 #16
prøv lige en gang at slette netkortet i Enhedshåndtering, og genstart din computer, så den kan installere det på ny...
Det kan jo ske, at du har rodet for meget rundt i netværksopsætningerne, og at en helt frisk opsætning vil være på sin plads...
Du skal faktisk overhovedet ikke rode i dine netværks-indstillinger for at komme på TDC Bredbånd. Standardindstillingerne er fine...
Og tjek så lige kablerne en ekstra gang mellem telefonstik-skillefilter-modem-computer. At de sidder i rigtige stik osv...
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. marts 2002 - 07:45 #17
Okay, sæt den til "Hent Automatisk en IP adresse"
Genstart

gå ned i
Start > kør >
skriv
command
tryk enter

skriv så
ipconfig
tryk enter

skriv her hvad der står!