Avatar billede arccos Nybegynder
19. marts 2002 - 14:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Inet gennem router

Hej eksperter,

Jeg har et problem med vores nye internetforbindelse derhjemme og jeg håber I kan hjælpe mig.
Min status er som følger:

Jeg har et modem (udlev. af TDC) abonnoment: oncable - webspeed.

Jeg har 4 computere, der skal kobles op.

Jeg har en router (TW100-S4W1CA - TRENDnet Internet station) med 4 porte til 4 computere og 1 uplink port.

Jeg ved at de 4 computere skal forbindes med netværkskabel til routeren. Og modemet skal forbindes med et krydset kabel (cross-over) til uplink porten på routeren.

Jeg har et program, hvor man kan definere hvorledes man har sit modem opsat. Webspeed serveren har opsat det således at modemet automatisk får tildelt en IP. Når jeg definerer programmet til selv at finde den globale port til Internettet, kan den ikke finde den.
Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal gøre for at få det til at virke, men måske har I nogle forslag???

Kom endelig med så mange I kan.

Hvis det kommer til at virke er 3 andre personer og jeg Jer evigt taknemmelig(e) :D
Avatar billede smooth Nybegynder
19. marts 2002 - 17:37 #1
Hej

Har du prøvet at klikke på kør og skrive :

telnet 000.000.00.000

I stedet for 0 skal du så skive egen IP. !!
Avatar billede arccos Nybegynder
19. marts 2002 - 19:38 #2
til smooth: Det opretter da bare en forbindelse..?!?
Avatar billede smooth Nybegynder
19. marts 2002 - 20:21 #3
Ja men der kan du så styrer alt fra. Du kan pege på IP og diverse opsætnings ting!
Avatar billede becko Nybegynder
19. marts 2002 - 20:31 #4
på TW100 har du et browser baseret konfigureringsværktøj, ifanebladet global port, krydser du af i obtain configuration automatically, i local port sætter du den op til dhcp/distribute local ip adress to local computers, de 4 pcer sættes op til dynamisk tildeling af ip, så kører det
;)
Avatar billede arccos Nybegynder
19. marts 2002 - 21:57 #5
Ok, det vil jeg prøve når jeg kan få lov af de andre 3 til at prøve... :)

Men et andet dilemma jeg har er, at den port som hedder 4th port er der en opsætning, som hedder MDIX / MDI, henholdsvis trykket ind og trykket ud - det kan jeg godt finde ud af hvad er (det er til at tilslutte en switch mere). Det samme er der ved uplink porten (en MDIX / MDI knap) - Men hvad gør den??? - jeg tror det vil hjælpe med at dele Internettet korrekt, hvis jeg sætter den op rigtigt.
Avatar billede becko Nybegynder
19. marts 2002 - 22:00 #6
MDIX medium dependent interface, crossover
MDI  medium dependent interface
lad den stå på MDI, fra kabelmodem til uplink sætter du dit crossover kabel, fra port 1-4 bruger du alm. patchkabler, hvis du ikke har et crossover kabel, går du over til MDIX
Avatar billede arccos Nybegynder
19. marts 2002 - 22:13 #7
Tak becko, du får de 60 points, dem har du fortjent ;)
Avatar billede becko Nybegynder
19. marts 2002 - 22:48 #8
Takker og bukker 8)