Avatar billede fatty Nybegynder
07. juni 2000 - 03:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

win 98 opstart

Er der nogen der kan hjælpe mig med et stort problem?
win 98 fryser fast under andet win logo
i opstartsfasen det driver mig til vanvid.
Avatar billede burningice Nybegynder
07. juni 2000 - 04:58 #1
prøv at få winlogoet væk ved at trykke på esc. Der kan du evt. hvad du fik den til at stoppe. Prøv også at starte op i fejlsikret tilstand, eller m. trinvis bekræftelse og indkreds fejlen på den måde. Prøv også at tage alle "unødvendige" udvidelseskort ud for at eliminere evt. irq konflikter. Ja, prøv det i første omgang :)
Avatar billede sniperdog Nybegynder
07. juni 2000 - 08:24 #2
ja det er nok det første du skal gøre - men hvis det ikke hjælper er der en anden ting som måske kunne hjælpe var at fjerne startopbilledet. det gøres her:
c:/windows - find de to filer der hedder:
logow.sys
logos.sys

kopier dem for en sikkerhedsskyld lige ud på skrivebordet eller et andet sted (som du kan huske) - og slet derefter filerne, genstart så computeren og så finder du jo ud af om det har hjulpet :)

jeg har selv gjordt det samme, ved min gamle 300Mhz AMD-K6-2 og der skete ikke andet end at den blev hurtigere til at starte op :)

-. Sniperdog .-
Avatar billede morten_b Nybegynder
07. juni 2000 - 09:28 #3
Jeg har nøjagtig samme problem med min computer!

Prøv at se:
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=18289

Er din computer også en AMD K6-2?

Jeg har prøvet tusind forskellige ting, se ovenstående spm., men foreløbigt har intet virket. Så hvis du finder en løsning vil jeg MEGET gerne have den at vide!
Avatar billede monzter Nybegynder
07. juni 2000 - 12:16 #4
Har du OC din puter???
Avatar billede fatty Nybegynder
08. juni 2000 - 04:10 #5
hej morten_b

ja,det er en AMD K6-2,men der ser ud til at være lidt koks i IRQ tabellerne
under systemenheder,PCI-BUS
Avatar billede fatty Nybegynder
08. juni 2000 - 04:12 #6
HEJ MONZTER

HVAD MENER DU MED OC???
Avatar billede fatty Nybegynder
08. juni 2000 - 05:22 #7
hej igen morten

jeg har nu fjernet opstart logoet,det ser umidelbart ud til at virke,den starter ihvertfald hurtigere.jeg har også
kikket i bootlog.txt det eneste der går galt er(0004e5cf)diviceinit =mtrr
                diviceinit failed=mtrr
og hvad er så det for en størelse??
jeg har læst alle dine ? + svar,jeg kan genkænde det hele gad vide om AMD K2
bare er noget lort,fordi jeg tror ikke
at det er drivere el.andet hardware.
jeg kører med lydkort fra creative og
grafikkort asus geforce.
min den går i stå under opstarten hvor der
står C: og efter hvad jeg kan se,er det
sidste punkt før skrivebordet kommer frem,jeg vender tilbage når jeg har prøvet det her med fjernelse af logoet virker i længden.
Avatar billede morten_b Nybegynder
08. juni 2000 - 09:22 #8
fatty -> Kan du ikke give mig din e-mail adresse eller skrive til mig. Jeg vil MEGET gerne i kontakt med en med samme problem, da jeg har haft dette problem meget længe efterhånden, og gerne vil have min computer til at virke igen!