Avatar billede thejoint Nybegynder
18. marts 2002 - 11:41 Der er 19 kommentarer

Har virkelig brug for en Access database!

Er der nogen som ligger inde med en Access database, som jeg kan bruge som en spilforretning, eller en jeg kan lave lidt op på, det er til et skole projekt, please help! Behøver ikke at være særlig avanceret.
Avatar billede hojben Novice
18. marts 2002 - 11:44 #1
lav den dog selv..

Jeg forstår simpelthen ikke alle de "skole-elever" som springer over hvor gærdet er lavest..

Er dette ikke medvirkende til at danmarks unge bliver dummere og dummere?

"Hey lav lige mine lektier... jeg gider nemlig ikke - vil hellere være dum. Jeg tænker nemlig ikke på at jeg evt. skal op og forsvare min opgave"
18. marts 2002 - 11:50 #2
Enig, Hojben !!!
Avatar billede thejoint Nybegynder
18. marts 2002 - 11:53 #3
Jeps det er jeg, men nu ligger landet sådan, at vi har Danmark dårligeste lære. Som aldrig har lært os det vi skal kunne. Vi har selv lavet vores hjemmeside. Men det med database er vi ikke stærke i.
Avatar billede proaccess Nybegynder
18. marts 2002 - 11:55 #4
Dette viser med al tydelighed forskellen på databasedesign og "hjemmestrikning" af hjemmesider...
Avatar billede thejoint Nybegynder
18. marts 2002 - 11:55 #5
Forresten hvad syntes du om siden http://www.emureactor.dk/PS2planet/
Kan godt bruge lidt kritik:)
Avatar billede hojben Novice
18. marts 2002 - 11:56 #6
Og med udviklingen på nettet med fx opgavecentralen og lektier-something kan det da kun gå ned af bakke..

Det er blevet en for stor fristelse for dagens unge at aflevere noget andre har lavet.. desværre skifter skolerne ikke deres opgaver ud så man kun kunne kigge efter og FÅ ideerne og lave opgaven selv.
Avatar billede nih Novice
18. marts 2002 - 12:03 #7
Giv dog manden en chance - At snyde en lille smule, er også noget man skal lære.

Niels
Avatar billede proaccess Nybegynder
18. marts 2002 - 12:05 #8
>thejoint:

<title>Ny side 1</title>  siger vist det hele...
Avatar billede thejoint Nybegynder
18. marts 2002 - 12:10 #9
Jeg har ikke får al den morale, men er der nogen som har en database jeg i det mindste kan få, så jeg måske kan lære lidt?
Avatar billede proaccess Nybegynder
18. marts 2002 - 12:14 #10
M$ har selv givet dig den: Northwind.mdb, det er en demo-base, med al tænkelig info... (Det kan være at den ikke er installeret på din maskine, da den ikke er del af std. install, men så må du bare bede om inst.cd.)
Avatar billede thejoint Nybegynder
18. marts 2002 - 12:16 #11
Ok kan jeg så få den igen, for det haster meget.
Avatar billede hojben Novice
18. marts 2002 - 12:20 #12
www.vejs.dk/eksperten/diverse/Northwind.zip

hvis skolen ikke kan gi dig den
Avatar billede thejoint Nybegynder
18. marts 2002 - 12:25 #13
Ja men kan jeg bruge denne fil, til at rette i så jeg kan bruge den til min spilside?
Avatar billede hojben Novice
18. marts 2002 - 12:26 #14
nej men du kan bruge den til at se efter.. jeg skal ikke til at lave dine opaver.. den del må du selv stå for eller få hjælp fra din lærer..
Avatar billede thejoint Nybegynder
18. marts 2002 - 12:31 #15
ok jeg forstå det godt, men hvad med en meget lille database? Så jeg har noget at starte ud fra, så jeg kan udbygge den.
Avatar billede hojben Novice
18. marts 2002 - 12:33 #16
heller ikke .. ik herfra ihvertfald.. skal ud af døren.. men prøv dig frem og går du så i stå kan vi måske snakke om det... men jeg vil se det du har lavet..

im out ;)
Avatar billede thejoint Nybegynder
18. marts 2002 - 12:34 #17
ok - så må jeg jo bare prøve.
Avatar billede jhc Nybegynder
19. marts 2002 - 17:15 #18
Hvis du vil have noget hjælp kan du bare skrive - jeg skal nok give dig en eksempeldatabase - men den må ikke bruges til aflevering.
Avatar billede thejoint Nybegynder
29. april 2002 - 10:16 #19
Kan du hjælpe med at lave en bestillings side for mig, jeg har lavet alt det andet, men det sidste driller...