Avatar billede baastrup Nybegynder
17. marts 2002 - 19:39 Der er 5 kommentarer

computer går kold "mest i spil"

Hej alle på Experten!

jeg har en amd xp 1900+
med gforce 3 ti 500 "asus"
har en 340 W strømforsyning
512 ddr 2100 ram
2 harddiske en seagate og en western digital
MSI motherboard 6380 har opdateret biosn til version 3.4
creative soundblaster audigy platinium
pioneer dvd 16 speed

mit problem er at maskinen går kold mest i spil men også i windows!
underligt nok bliver den ikke så varm så jeg tror ikke det skyldes varme da jeg har en masse køling på!
grafikkortet bliver ca 50 grader når det er varmest!
og processoren lige ledes.
jeg køre winxp pro dk.

det skal måske også siges at den fryser under genstart "ved tryk på genstart knappen på kabinettet"
jeg mener jeg har prøvet det fleste nvidia drivere og via drivere.
det er forskelligt hvornår den går kold dog næsten alrig "idle" men det sker.
billede på skærmen fryser og der er ikke andet at gøre en at slukke eller trykke på restart hvilket ikke er så fedt da den stopper inden visning af drev, go jeg er nød til at slukke og tende den igen.

Avatar billede krukken Juniormester
17. marts 2002 - 19:44 #1
Hard u prøvet at opdatere dit grafikkort?! Jeg har haft samme problem, og det hjalp altså at opdatere!
Avatar billede dicktaid Nybegynder
17. marts 2002 - 19:46 #2
Jeg har haft samme problem, hvor jeg var samme løsninger igennem som du har prøvet. Fordi computeren hele tiden frøs, så var jeg sikker på, at det var grafikkortet den var gal med. Men jeg fandt ud af, at det var den medfølgende software fra lydkortet at den var gal med. Så løsningen for mig har været kun at installere de nødvendige drivere - og udeladt alt det ligegyldige der følger med lydkortet! Lyder tosset, men disse programmer laver åbenbart et eller andet med opsætningen. I øvrigt finder XP de nødvendige drivere, så du behøver ikke den medfølgende software - så længe det bare er til almindelig brug..

Måske det også er løsningen på din computer!?
Avatar billede baastrup Nybegynder
17. marts 2002 - 20:00 #3
Tak fr jeres råd!
:-)

Krukken jeg ved ikke helt hvad ud mener?
hvis du tænker på nivida driver så har jeg prøvet faktisk dem alle!

dicktaid
var det også et lydkort af samme type?

den crasher ikke altid nogen gange går det fint andre gange fryser den!
det er det der er så underligt.
hvilke software tinger du på?
Avatar billede dicktaid Nybegynder
17. marts 2002 - 20:59 #4
Det er ikke samme type lydkort jeg har siddende i min computer. Men det er også fra Creative..
Jeg kan ikke huske hvad programmerne hed - muligvis noget i stil med Live!Ware. Kan heller ikke huske hvad de indeholdt, idet jeg aldrig brugte dem. Med undtagelse af et, hvor man kunne flytte rundt på lyden, så den kom bagfra, fra siden og sådan! Prøv at fjerne alt der har noget med lydkortet at gøre..
Avatar billede dicktaid Nybegynder
17. marts 2002 - 21:01 #5
.. det skal lige med, at jeg havde problemerne mens jeg kørte med Windows ME som styresystem. Da jeg installerede XP lod jeg bare computeren finde en driver - af den simple grund, at jeg har haft så mange problemer med kortet.