Avatar billede halloøj Nybegynder
17. marts 2002 - 12:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Umulig at unlocke

Nogle der har været udsat for en athlon xp der er umulig at unlocke?
Jeg har nemlig prøvet så mange gange og tjekket at der er ordentlig forbindelse mellem de forskellige broer. Ligesom Tomshardware.com gjorde det, men jeg kan ikke indstille på min multiplier.
Jeg har en athlonxp 1800+
Asus a7v266-e

Nogle der har et forslag til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede halifax Nybegynder
17. marts 2002 - 14:20 #1
Når L1 broerne er låst op skal du have indstillet til den ønskede multiplier faktor. Her er hvad Asus selv skriver:
ASUS A7V266-E offers the most overclocking options available to maximize your system performance.
Easy DIP Switch or Jumperfree™ overclocking from BIOS

Det må være disse DIP Switch eller jumperfree indstillinger du skal have fat i for at ændre multiplier. Manualen bør indeholde oplysning om hvordan.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2002 - 16:02 #2
Jeg går ud fra du mener denne artikkel : http://www4.tomshardware.com/column/01q4/011124/index.html

Det lyder som om du ikke har fået lukket "graven" mellem broerne. Hvis den ikke er helt forseglet kan du ikke indstille multiplieren. Prøv at starte helt forfra.
Avatar billede halloøj Nybegynder
28. august 2002 - 23:48 #3
Jeg fandt ud af at mit motherboard ikke godtog unlockede cpu, da jeg testede med en cpu som var unlocket i motherboardet, men med samme resultat som med min xp1800+