Avatar billede mikkel.m.lund Nybegynder
15. marts 2002 - 22:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Compiling

Hvordan får jeg dospromt til at forstå komandoen javac, når jeg kører XP?
Avatar billede codemon Nybegynder
15. marts 2002 - 23:03 #1
i XP skal path'en sættes i miljøvariablerne, ikke i autoexec.bat
Avatar billede disky Nybegynder
15. marts 2002 - 23:18 #2
Hvis vi siger din javac kommandu er i c:\jdk1.4\bin så skriver du:

c:\jdk1.4\bin\javac -classpath . DinKlasse.java

for at kompile og

c:\jdk1.4\bin\java -cp . DinKlasse for at afvilke den.

Hvis du ikke gider sætte den fulde path hvergang, så højre click på denne computer. vælg 'avanceret' miljø variabler, editer den som hedder path så der til sidst i den står:
;c:\jdk1.4\bin

Det forreste ; er vigtigt for at xp forstår der er flere end et dir den skal scanne for kommandor.

Samtidigt kan du oprette en variable der hedder
CLASSPATH som har værdien:

c:\jdk1.4\lib\;.

hvis din JDK ikke er installeret som c:\jdk1.4\ skal du selvfølgelig rette det.

Nu skulle din xp maskine kunne forstå 'javac' og 'java' uden at du skriver fuld path.