Avatar billede schous Nybegynder
15. marts 2002 - 13:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

W2K hænger under opstart....Asus A7V133 / Promise Ultra100

Jeg har lige reinstalleret en PC'er med Windows 2000 (kørte W98 SE før) med følgende konfriguration:

Asus A7V133 bundkort
SoundBlaser 128 PCI lydkort
Asus 7100 grafikkort
1.000 MzH AMD processor
256 MB
40 GB segate harddisk

Under opstarten af W2K hænger PC'er halvvejs der hvor der er en blå indikator (starter.../starting up...). Der står den i 3 minutter uden aktivitet på harddisken. Efter de 3 minutter kører den fint videre?!?

Jeg har opdateret BIOS'en på bundkortet. Version 1008

Jeg har prøvet at installere både en engelsk og den dansk version af W2K med samme resultat!

Jeg har også prøvet at installere Mass storage controller driveren i starten at W2K installationen (der hvor man taster F6)uden held!!

Jeg har prøvet at tage netkort, lydkort og CD-rom drev af. Det hjalp heller ikke!

Jeg har på fornemmelsen at det har noget at gøre med IDE controlleren fra Promise (Ultra 100)!! Men jeg har fundet den sidst nye driver til den, men den vil W2K ikke bruge!!

Er der nogen der har en idé??

Håber på hurtig svar..

Med venlig hilsen

Kim Schousboe
Avatar billede jakeman Nybegynder
15. marts 2002 - 13:52 #1
en BIOS opdatering på din ATA controller ville måske hjælpe!
Avatar billede schous Nybegynder
15. marts 2002 - 14:11 #2
Controller'en er intregreret på bundkortet. Den kan ikke opgraderes seperat!!
Avatar billede jakeman Nybegynder
15. marts 2002 - 14:29 #3
nå ok... troede det var en controller du havde købt til PCI slottet! Det er normalt at det tager lidt tid for at komme over punktet med den blå indikator, men 3 min. lyder sq lidt usandsynligt. Kan du ikke disable controlleren inde i BIOS, eller kan du så ikke få kontakt med din IDE porte? (ved ikke hvordan det virker mht. onboard ATA100 contrl.)
Avatar billede francke Nybegynder
15. marts 2002 - 16:01 #4
Har du prøvet at vælge fejlsøgning under opstart??  (F8)
Avatar billede arkivaren Nybegynder
15. marts 2002 - 16:49 #5
Prøv at checke din opstartslog. Den må vise, hvad der sker.
Avatar billede 1back Nybegynder
17. marts 2002 - 08:20 #6
hej, det er dit grafikkort.
Samme problem her,sat jeg gammel PCI grafikkort i da jeg installeret XP.Da jeg var færdig satte jeg mit asus v7100 i igen og hendet
nye driver hos www.nvidia.com
Håber dette virker hos dig.
Avatar billede schous Nybegynder
18. marts 2002 - 07:39 #7
Jeg har prøvet at sætte et andet grafikkort i. Det hjalp desværre ikke!!
Avatar billede r-west Nybegynder
18. marts 2002 - 13:06 #8
IIS'en kan godt finde på at hænge lige under opstart ..... har du checket din event log?
Avatar billede schous Nybegynder
18. marts 2002 - 13:42 #9
Der er ingen fejl i min evnet log!!
Avatar billede schous Nybegynder
19. marts 2002 - 14:37 #10
Hvordan checker man sin opstartslog??
Avatar billede gpa Nybegynder
03. april 2002 - 09:56 #11