Avatar billede nightcrow Nybegynder
13. marts 2002 - 12:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

AVG

Jeg sidder og bøvler med nedenstående, men kan ikke få det til at virke.

select vin.*,AVG(ratedvine.rating) AS gns from vin, ratedvine where ratedvine.VinID=vin.id AND gns>='3' group by vin.id

Den virker fint uden den sidste bid (AND gns>='3'"), men giver fejlen (Unknown column gns) når den er med. Er der nogen der har et godt trick til at få det til at virke....
Avatar billede proaccess Nybegynder
13. marts 2002 - 12:40 #1
Prøv med:

select vin.*,AVG(ratedvine.rating) AS gns from vin, ratedvine where ratedvine.VinID=vin.id AND AVG(ratedvine.rating)>=3 group by vin.id
Avatar billede darkmoon Nybegynder
13. marts 2002 - 12:44 #2
prøv "...AND ratedvine.rating >='3'
Avatar billede darkmoon Nybegynder
13. marts 2002 - 12:45 #3
dproaccess: et tror jeg ikke kommer til at virke: ERROR 1111: Invalid use of group function
Avatar billede proaccess Nybegynder
13. marts 2002 - 12:46 #4
Second guess:

select vin.*,AVG(ratedvine.rating) AS gns from vin, ratedvine where ratedvine.VinID=vin.id group by vin.id having avg(ratedvine.rating)>3;
Avatar billede nightcrow Nybegynder
13. marts 2002 - 12:46 #5
Ja, det er desværre også den fejl jeg får..
Avatar billede nightcrow Nybegynder
13. marts 2002 - 12:48 #6
Så virker det sgu!! Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede proaccess Nybegynder
13. marts 2002 - 12:48 #7
selv tak...