Avatar billede madsfriburg Nybegynder
12. marts 2002 - 10:00 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

grafik "ruller ind"

Er der nogen der ved hvordan man "ruller" sin grafik/billede ind - ses bla. her i baggrunden:
http://www.circlerecords.dk
(klik på logo og skip intro)

Jeg ved slet ikke om det er scripting eller bare tweening men tror det er scriptet.
Der er også et rigtigt godt eksempel her:
http://www.hypnotic.dk/flash/
Se hvordan "fladerne" kommer frem når man trykker på et link.

Mvh/mads
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. marts 2002 - 10:17 #1
Fladerne er lavet med en simpel shape tween animation af en maske. Og grafikken
der ruller ind er lavet med en motion tween.

/per
Avatar billede madsfriburg Nybegynder
12. marts 2002 - 19:23 #2
Altså den på http://www.circlerecords.dk mener du er en motion tween???
Hvordan laver en man en motiontween der sætter billedet ind i firkanter??
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. marts 2002 - 20:21 #3
Du laver firkanterne og billederne i et movieklip, og så laver du motion tween på movieklippet.

/per
Avatar billede madsfriburg Nybegynder
13. marts 2002 - 10:08 #4
Okay, du mener altså ikke at man kunne finde på at scripte sig ud af det?
Svar = point. (o;
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. marts 2002 - 10:32 #5
Du kan ikke anvende Actionscript til en maske tweening. Desuden kan det ikke
betale sig at anvende Actionscript til en motion tween, med mindre animationen
skal være forskellig fra gang til gang.

/per
Avatar billede madsfoli Nybegynder
16. marts 2002 - 08:52 #6
Hej Mads,
Nu har jeg selv lavet nævnte ting (jeg har kalium.dk :) ), så jeg kan fortælle dig, at det er en ganske simpel shape tweening af en maske, der er brugt. Ingen fix-faxerier med actionscript i denne omgang - der skal du have fat i den nye Flash MX, hvis du vil scripte masker...

/mads
Avatar billede madsfriburg Nybegynder
23. marts 2002 - 01:47 #7
Ja, nu fedter jeg altså voldsomt med pointene - gad vide om det overhovedet er tillads?? - men jeg er fattig, ja nærmest død, med point. Så gør man jo alt for at overleve!!
hoejrup >> Tak for dit svar!
madsfoli >> Tillykke med nogle i særklasse gode websites! Du får dog ikke point da hoejrup havde nået at banke den ind efter sit 3. svar.
Avatar billede madsfriburg Nybegynder
23. marts 2002 - 01:48 #8
Fedte fedte...