Avatar billede siffreddi Nybegynder
11. marts 2002 - 09:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Død computer !!!

Jeg har virkelig brug for hjælp her !!

Min computer gik forleden fuldstændig kold. Jeg havde haft Windows kørende i knap 7 timer og lige pludselig sagde den "PUF" :-D og slukkede ! Der gik så en del timer og når man tændte den lød det som om den startede harddisken op, men man fik ikke det obligatoriske "BIP" når bootsekvensen skulle gå igang, og derefter skete der ikke yderligere. Efter nogle timer var det dog muligt at starte den op på normal vis igen !! I lørdags skete det samme så IGEN... Windows kørte og lige pludselig lukkede maskinen med et "PUF" igen, og siden da har jeg ikke kunne starte den. Jeg har haft den skilt ad og forsøgt at skifte harddisk for at se, om det var der problemet lå, men uden at det fik 'puteren igang. Jeg har sikret mig, at kabler osv. var fastgjort ordentligt inde i 'puteren osv. Noget jeg også har studset over er, at skærmen der er tilsluttet pludselig ikke går i "dvale" længere.

Jeg vil høre om der er nogen der har oplevet noget lignende og/eller om der er nogen der ved, hvor problemet ligger henne. Jeg er dog bange for at jeg ikke slipper for en reparation!

På forhånd tak
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. marts 2002 - 09:18 #1
når du siger "Puf" er det så som der kommer en lyd eller slukker den bare?

prøv evt at skifet din strømforsygning!
Avatar billede siffreddi Nybegynder
11. marts 2002 - 09:48 #2
Det var ikke et decideret "PUF" Det var nok snarere fordi hele computeren lukkede ned så pludseligt... Når computeren bliver tændt nu, kommer der strøm til, blæseren kører og der kommer lys i "Power"-lampen, men det er også alt. Kan det stadig være strømforsyningen ??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. marts 2002 - 09:53 #3
ja.. hvis den evt bliver for varm (hvis blæseren ikke virker ordenligt!), eller at den er defekt (en eller anden komponent er defekt)

det kan også være dit bundkort, hvis du skal starte den flere gang før den starter ordenligt!

men prøv evt. med en ny Strømforsyning
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. marts 2002 - 10:43 #4
Takker for pointz! ;o)

har du fundet ud af hvad problemet var?
Avatar billede siffreddi Nybegynder
13. marts 2002 - 16:23 #5
Njaa... Ikke rigtigt.. Det var IKKE strømforsyning eller ramkredse. Konklusionen endte med at det var bundkort eller processor, så jeg skiftede det hele :-D