Avatar billede snowcat Nybegynder
10. marts 2002 - 22:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved alle installationer.

Hejsa...Er der nogle der kan fortælle mig hvad fejlen er fordi jeg har prøvet at installere alle windows på min computer og den skriver fejl ved allesammen lige når den skal til og ind i selve installationen. Har prøvet mange forskellige windows cdér det kan ik være andet end min com der er noget i vejen med. HJÆÆLp. MVH Tommy Larsen.
Avatar billede sthen Nybegynder
10. marts 2002 - 22:09 #1
Hva' skriver den ??
Avatar billede snowcat Nybegynder
10. marts 2002 - 22:12 #2
Den skriver Forskellige fejl ved hver cd men det er noget med min computer mega skod
Avatar billede snowcat Nybegynder
10. marts 2002 - 22:17 #3
Den skriver helt nøjagtigt ved win98:
Standard mode: Bad Fault in ms-dos Extender
Fault: oood Stack Dump:0000 0000 0070
Raw Fault Frame:Ec=0000 Ip=6069
Cs=0397 Fl=3216
Sp=0000 SS=02F7
Avatar billede snubby Nybegynder
10. marts 2002 - 23:10 #4
du har husket at slå alle virus fra i bios.
du har tjekket fat i fdisk.
(fat16 eller fat32)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. marts 2002 - 23:24 #5
Der kan være mange ting, der kan generere denne fejl. Se denn side:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q87239
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. marts 2002 - 23:35 #6
En søgning på internettet, gør at jeg tror der er en hardware fejl. Så pil alle unødvendige kort ud af computeren, lån noget andet ram, og prøv at installere igen. Hvis den nu går igang. Så stop, og sæt din egen ram i. Prøv igen at installere og hvis også dette går godt, så stop og sæt kortene i igen en efter en, hvergang hvor du forsøger at installere indtil du finder det kort der driller.

Andre ting du kan prøve, er at biosopgradere maskinen. Især hvis du inden du får ovennævnte fejl, får en fejl "unable to control A20 line" eller noget i den stil. Du bør også starte på en windows 98 bootdisk og køre kommandoen
fdisk /mbr

Det var sådan lige hvad jeg kan foreslå nu.