Avatar billede sousa Nybegynder
10. marts 2002 - 15:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

spil

hvordan laver man sit eget 3d spil
Avatar billede zerohero Nybegynder
10. marts 2002 - 19:36 #1
Her er nolge forskellige måder at lave spil på:

Den hårde vej:
Lær et programmerings sprog at kende enten C++ eller Delphi, Visual Basic (ikke java) - jeg bruger selv Delphi til 3D Programmering. (Det tager et par år - alt efter hvor i hærdigt og lærenem du er)
Dernæst bør du stifte kendskab til enten OpenGL eller Direct3D og kunne implementere dem - jeg bruger selv OpenGL. Der udover vil det være en fordel at kunne beherske et 3D Applikation af typen 3D Studio Max, LightWave, SoftImage eller Maya - Jeg bruger selv 3D Studio Max.

Mellem vejen:
Lær 3D Studio Max at kende og kast dig derefter over GMax som er et nyt gratis software fra Discreet der bygger på 3D Studio Max. Med det alene skulle du vist godt kunne lave seriøse 3D Spil - har dog aldrig selv pøvet det. Læs mere om GMax: http://www.truemax.dk/3dcenter/nyheder.asp
Men jeg tror ikke det er nogen skade til at kunne programmere!

Den lette vej:
Der findes en hel del software der gør det muligt hurtigt at lave dit eget 3D Spil. Bagdelen ved dette er at der en masse begrænsninger. Derfor bliver disse spil ret ensformlige at spille! Fordelen ved dette er at du slet ikke behøver at kunne programmere!

Her er et par gode Links (med hensyn til den første vej):

Min egen side, hvis du har lyst til at kende til Delphi:
www.opengl-delphi.dk

Andre virklig gode sider:

http://nehe.gamedev.net/
http://delphi.about.com/cs/opengl/index.htm
http://www.gametutorials.com/Tutorials/Advanced/OpenGL_Pg3.htm

Held og Lykke (og en masse gå-på-mod)

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
10. marts 2002 - 21:25 #2
sousa>> nå ok... hvad var der galt med ´min besvarelse? Hvad vil du gerne vide mere?
Avatar billede mdk-2000 Nybegynder
11. marts 2002 - 11:46 #3
du kan hente programmer der gør det meget let
Avatar billede sousa Nybegynder
11. marts 2002 - 13:24 #4
ja det vil jeg gerne
men hvad heder programet
Avatar billede sousa Nybegynder
11. marts 2002 - 13:27 #5
hvor meget koster det
Avatar billede zerohero Nybegynder
12. marts 2002 - 17:36 #6
Jeg kan vist fornemme at du gerne vil anvende min sidste forslag ("Den lette vej") - og hvad du ønsker skal du få... :-)
Her et link til et HAV af editors og Tools som kan gøre dig istand til enten at lave dit helt eget (3D/2D)spil eller lave egne baner til famøse  spil som Quake, CS, HalfLife osv. osv. Der er intet mindre end 311 links til editors - så gå bare i krig :-)

http://download.cnet.com/downloads/0,10151,0-10045-106-0-1-0,00.html?tag=dir

Held og Lykke fra

ZeroHero
Avatar billede sousa Nybegynder
12. marts 2002 - 17:46 #7
tak for det nu skal du få nogle point
mange tak tak tak tak tak!!!!!!!!!!
Avatar billede zerohero Nybegynder
12. marts 2002 - 17:48 #8
Jeg blev selv lidt nysgerrig :-) Her er vist et link du kan bruge til noget:

http://download.cnet.com/downloads/0-10045-100-3805069.html?tag=st.dl.10045-106-6.lst-0-9.3805069

ZeroHero

PS: mange tak for points :-))
Avatar billede sousa Nybegynder
12. marts 2002 - 18:28 #9
siden hvirker ikke
Avatar billede zerohero Nybegynder
12. marts 2002 - 18:41 #10
virker download funktionen ikke? for selve siden virker fint ved mig!
Avatar billede sousa Nybegynder
12. marts 2002 - 18:49 #11
Nej det gør den ikke :(
Avatar billede zerohero Nybegynder
12. marts 2002 - 19:01 #12
nå men så bare prøv et andet link - der er nok af dem :-)