Avatar billede mr-bob Nybegynder
08. marts 2002 - 23:01 Der er 15 kommentarer og
5 løsninger

lave hjemmesider?

nu er jeg snart træt af at jeg ikke kan finde ud af at lave hjemmesider, så jeg ber om links til sider hvor man kan lære at lave hjemmesider, jeg er ligeglad om det er med html eller (D)html eller hvad fanden alle de programmeringssprog hedder, bare skyd løs.....
men hvis i vil være søde at "dele dem op i kategorier", altså, hvis siden er om flash, så f.eks:

FLASH:
www.flash4all.de
www.flashkit.com

HTML:
www.html.dk    osv. osv.

på forhånd tak (alle der poster et link får point.....)

BoB
Avatar billede profy Nybegynder
08. marts 2002 - 23:04 #1
Lær det selv, prøv dig frem! det er det eneste du får noget rigtigt ud af.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2002 - 23:05 #2
HTML, XHTML, CSS:
http://www.w3schools.com/
Avatar billede hono Nybegynder
08. marts 2002 - 23:06 #3
www.w3schools.com << lidt af hvert. Engelsk. Virkeligt god!
www.webcafe.dk << Dansk, bl.a. html og java

Hono
Avatar billede hono Nybegynder
08. marts 2002 - 23:07 #4
www.kandu.dk (html, xml + noget mere, kan ikke lige huske det)

Hono
Avatar billede mr-bob Nybegynder
08. marts 2002 - 23:07 #5
profy> ja men jeg skal have noget materiale til at gå i gang. jeg havde nu heller ikke tænkt mig "bare" at "klippe og klistre"!
Avatar billede profy Nybegynder
08. marts 2002 - 23:14 #6
Prøv stones webwriter det startede jeg med fo ca.100 år siden.
så vidt jeg husker var det www.stonewear.dk hvor man kunne downloade det, tegn nogle menuer i tegne program og lav lidt hokupokus.

                  HUSK VEJEN FREM ER DIN EGEN HJERNE!
Avatar billede hono Nybegynder
08. marts 2002 - 23:16 #7
mr-bob >> Ellers køb en bog/et hæfte om det. Der er masser af slagsen, og de er MEGET let-forståelige, og fås til ca. 100 kr. Begynd med HTML, og gå herefter videre med css, javascript mv. ;)

Hono
Avatar billede profy Nybegynder
08. marts 2002 - 23:16 #8
Upssssss...... her var den http://www.stoneware.dk/
Avatar billede baitianlong Nybegynder
08. marts 2002 - 23:16 #9
Hent en demo af dreamweaver hos macromedia.
Installer det og åbn. Prøv at tryk på INSERT - LAYER. Så kommer der en firkant du kan gøre større og mindre og flytte rundt. Put tekst eller billeder i, lav flere layers. Kig i værktøjskasserne hvad der står når du f.eks markerer et billede eller noget tekst. Der er mulighed for at sætte links på og meget andet. Gem siden lidt efter og prøv at åbne den (med din browser). Så bliver du glad og optimistisk. -Og så er du allerede i gang. (c; Held og lykke med det.

-Når du så er i gang, kan du jo få alt den hjælp du skal bruge her.
Få dig et program og prøv noget...(Jeg synes dreamweaver er det mest brugervenlige og sjove. Der får du på en time styr på at lave mange sjove og ønskelige effekter)
Avatar billede profy Nybegynder
08. marts 2002 - 23:18 #10
Progarmmer som dreamweaver og frontpage er ikke vejen frem du skal lære at kode html selv med tastaturet!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
08. marts 2002 - 23:28 #11
Hvorfor det. Man lærer da hurtigere at overskue det, når man får det i farvede tekst-bidder.
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
09. marts 2002 - 00:15 #12
www.html.webbyen.dk
<----------------->
Her står der generelt om hvordan man laver en hjemmeside. Ellers så skriv til tfswebguy@hotmail.com <-> Så kan vi nok finde ud af noget.. (Er selv lidt rimelig nørd til det efterhånden) :o)

//WeBgUy
Avatar billede francke Nybegynder
09. marts 2002 - 00:59 #13
Avatar billede francke Nybegynder
09. marts 2002 - 01:02 #14
Avatar billede francke Nybegynder
09. marts 2002 - 01:03 #15
Sorry den har du jo! :)
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
09. marts 2002 - 10:30 #16
www.altomflash.dk er også god
Avatar billede mr-bob Nybegynder
09. marts 2002 - 11:50 #17
jeg har flere steder set at der er sådan en "ternet baggrund. hvordan laver man egentlig sådan en ??
Avatar billede francke Nybegynder
09. marts 2002 - 12:12 #18
Avatar billede mr-bob Nybegynder
18. marts 2002 - 17:07 #19
TAKKER FOR INDSLAG!
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2002 - 17:51 #20
selv tak  :)