Avatar billede martinskou Nybegynder
08. marts 2002 - 17:03 Der er 2 kommentarer

Routing med 2 x ADSL

Jeg har 1 server som er tilsluttet en hub.

Ydermere er der tilsluttet 2 routere , som hver har adgang til en ADSL linie.

Serveren har en internet IP adresse på hver af de to net som ADSL'erne giver adgang til. Samt 2 gateways, nemlig de to routere.

Men fra en ekstern forbindelse kan jeg kun pinge den ene IP. Hvorfor? Skal der sættes en route table op?

Mvh. Martin
Avatar billede curtsen Nybegynder
08. marts 2002 - 22:31 #1
Hvad er der for nogen adsl forbindelser.. ??
jeg går ud fra at du prøver at pinge din public ip..
Avatar billede grinderslev Praktikant
11. marts 2002 - 06:02 #2
Altså 2 ADSL indgange, med hver sin router ???  De har vel hver en extern og en intern IP-adresse så er der en server med en IP-adresse...

3 interne IP adresser... de skal ligge i samme net/subnet
2 externe IP adresser... Er det dem du ikke kan pinge, eller hvad???