Avatar billede deho Nybegynder
07. marts 2002 - 22:46 Der er 10 kommentarer

Musen kan kun køre op og ned!!

Hej.... jeg installerede linux mandrake 8.1, og det gik fint - men da jeg havde installeret det og havde genstartet og skulle ind i linux for første gang kunne musen kun køre op og ned - hvis jeg kørte musen til venstre eller højre kørte den bare op og ned!!!

Musen virkede fint under installationen af linux, og den virker fint i winxp, som jeg bruger nu.

Det er en Microsoft IntelliMouse Explorer (USB) - hvad f..... er der galt???
Avatar billede deho Nybegynder
07. marts 2002 - 23:02 #1
jeg er vil godt give flere points end 60 hvis dette kan løses!

kom bare til at trykke på 60 ved en fejl :)
Avatar billede nonick Nybegynder
07. marts 2002 - 23:07 #2
Du har selvfølgelig prøvet med en ny driver til musen?
Avatar billede unocom Nybegynder
07. marts 2002 - 23:25 #3
Prøv og instaler redhat ,istedet.
Avatar billede victor44 Nybegynder
07. marts 2002 - 23:45 #4
Det er din XF86Config fil som er forkert.

http://lhd.zdnet.com/db/dispproduct.php3?DISP?749
Her står lidt om emnet.
Det er faktisk muligt at få en adapter fra ps2 til usb.

UNOCOM > Hvad skulle forskellen være ? Det er den samme kerne og de samme
programmer som driver værket.

LuF
Avatar billede victor44 Nybegynder
07. marts 2002 - 23:47 #5
Avatar billede ahave Nybegynder
07. marts 2002 - 23:50 #6
Prøv at søge på www.sslug.dk, der er side op og ned om dette problem.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
08. marts 2002 - 00:22 #7
prøv at skrive dette, inden du starter X

X -configure

og prøv andre musedrivere...
Avatar billede deho Nybegynder
08. marts 2002 - 12:56 #8
hvordan starter man x?
Avatar billede rubber Nybegynder
09. marts 2002 - 15:41 #9
Jeg har det samme problem så jeg skiftede til min gamle mus ps2 med kugle. Så virkede det igen. Så jeg tror det drejer sig om ny driver til musen eller USB porten. Adapter til USB-PS2 var ikke løsningen for mig.
Avatar billede unocom Nybegynder
09. marts 2002 - 16:51 #10
Man starter x ved at skrive "startx".

UnoCom