Avatar billede dublo Nybegynder
07. marts 2002 - 12:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvordan sletter man win 2000

jeg opgraderede(valgte upgrade) fra 2k til xp men der er stadig en mappe der hedder win 2000 jeg kan ikke få lov til at slette den mappe jeg vil slette det da det fylder ad h til og jeg ville jo gerne osse have plads til office på samme disk uden at gøre brug af en anden disk og en ting til hvor meget skal en installation af xp fylde ne engelst pro version

mvh
morten
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 13:01 #1
opgradering er aldrig nogen god idé når vi snakker windows OS! -Lav en frisk installation.
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 13:03 #2
en XP install. fylder ca. 1.5 GB, men den afsætter også en stor del til pagefile.

http://www.tweakxp.com/tweakxp/
Avatar billede dublo Nybegynder
07. marts 2002 - 13:03 #3
ja men så kan man ikke beholde sine settings og alt det
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 13:04 #4
Ups.... forklaring mangler! :-)

Brug linket til at download evaluerings programmet, så har du mere styr på dit winXP!
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 13:05 #5
tjooo, hvilke settings vil du bevare??
Avatar billede dublo Nybegynder
07. marts 2002 - 13:07 #6
internet firewall settings osv der er mange + at jeg kører flere OS er
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 13:11 #7
disse kan eksporteres! Og dit XP ligger vel på en partition for sig selv!?

Du kan tage en backup af mappen <brugernavn> (som du bruger til dit login) under "documents and settings" i C: direktoriet! -Dette indeholder dine favorites til IE og cookies mm. Og så vil der være programmerne som også går tabt, men de kan jo installeres igen!
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 13:13 #8
Hvis du ikke vil slette dit OS, kan du evt. prøve at starte op i safe mode, således at Windows bruger så lidt drivers og system filer som muligt! Men vær SIKKER på at win2000 mappen ikke allerede bruges af XP som system mappe!!!