Avatar billede phrozia Juniormester
07. marts 2002 - 12:36 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

For eller imod frames?

Hejsa...

Jeg skal til at lave et nyt site, men jeg er lidt i tvil om jeg skal bruge frames eller ej.

Nogen synes jo det ene og andre det andet.

Hvad synes i?
Giv gerne begrundelser til svar, men det er ikke krav...

PFT!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
07. marts 2002 - 12:37 #1
Hvad køre bedst

BMW eller Mercedes

Sagt på en anden måde, Tror sku det er en smags sag

MC "Do what you feel"
Avatar billede simonia Nybegynder
07. marts 2002 - 12:38 #2
Imod, det kan let ødelægge dit design, hvis folk kører i en anden skærmopløsning.
Avatar billede zondo Nybegynder
07. marts 2002 - 12:38 #3
for, da der i dag ikke er nogle browsere der ikk kan vise frames..!!!
Avatar billede freeman Nybegynder
07. marts 2002 - 12:39 #4
Det kommer an på, hvad det er til..

Det mest smart er jo nok bare at include det du skal bruge, som sagt, det kommer jo helt an på formålet.

Men hvis det var mig, så vil jeg bruge include :o)
Avatar billede phrozia Juniormester
07. marts 2002 - 12:40 #5
simonia, det kan nu sagtens lade sige gøre at få frames'ne til at auto-resize sig, så det passer i hvilken som helst opløsning.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
07. marts 2002 - 12:42 #6
klart for frames...
1: evt. koder i querystringen er skjult for brugeren (og de har dermed ikke tendensen til at "pille" i den)
2: din evt. menu i top/side eller hvor den nu er står altid det samme sted, uanset browser. Klarer man det med et eller andet style hvis man ikke bruger frames, vises det ikke på samme måde i NS og IE m.fl
Avatar billede phrozia Juniormester
07. marts 2002 - 12:44 #7
freeman, jeg har lavet et site med include og synes selv at det er lagt federe, også fordi programmering er sej. Så kan man jo være stolt af sig selv. Hehe...

Men det er jo derfor jeg ville høre hvad folk synes, inden jeg begyndte.

Sitet skal forresten være et Fan-site, hvis det skulle betyde noget.
Avatar billede atomfly Nybegynder
07. marts 2002 - 12:44 #8
Jeg syndes du skulle bruge frames da jeg syndes det er nemest at arb. med... :)
Avatar billede phrozia Juniormester
07. marts 2002 - 12:45 #9
sbk, hvis man bruger include kan man sagtens have en top/bund hele tiden også. Ingen probs der.
Avatar billede tovarisj Nybegynder
07. marts 2002 - 14:18 #10
- Imod frames

For det første er det besværligt rent kodemæssigt med hensyn til variabler ol.

For det andet kan du næsten lave det samme med includes som du kan med frames.

For det tredje så kan du ikke linke direkte til undersider hvis du bruger frames, hvad der er galt generende i mine øjne.

BRUG INCLUDES !
Avatar billede phrozia Juniormester
07. marts 2002 - 15:02 #11
tovarisj, godt så.. hehe.. Hvis man laver en iframe i midten, og henter variblen i php, kan du jo lave noget ala <iframe src="<?php echo $loadpage?>"> så kan man vel godt?
Avatar billede tovarisj Nybegynder
13. marts 2002 - 13:16 #12
ja, men det er stadig noget bræk ... og der er stadig de to andre ulemper ...
Avatar billede phrozia Juniormester
13. marts 2002 - 13:19 #13
Tak for svar...!
Avatar billede zondo Nybegynder
13. marts 2002 - 23:23 #14
Tovarisj skrev:
For det tredje så kan du ikke linke direkte til undersider hvis du bruger frames, hvad der er galt generende i mine øjne.
Kan du ikke uddybe det..!!!
Avatar billede atomfly Nybegynder
13. marts 2002 - 23:52 #15
Ja Zondo har ret...

Kan du ikke uddybe det..!!!
Avatar billede phrozia Juniormester
13. marts 2002 - 23:56 #16
Hvis du bruger frames kan du jo ikke se hvilken side der bliver loaded, så kan du kun se url'en. Prøv ex. at se på inzone.dk - Hvis du går ind under SMS eller et andet sted, er URL'en stadig, www.inzone.dk, så du kan ikke linke direkte til sms siden.

Eller jo, det kan du, men så får du ikke resten med, (menu, top, bund osv).
Avatar billede atomfly Nybegynder
13. marts 2002 - 23:59 #17
All Right.... :)