Avatar billede filip_b_l Nybegynder
06. marts 2002 - 19:50 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Windows 95 på disketter ?

Jeg har en gl. oldsag u. cd-drev, som jeg gerne vil ha installeret win95. Nogen der ved hvor jeg kan downloade en diskette installation. På CD´en fylder .cab filerne nemli ca. 1,7 mb og det kan jo ikke så godt være på en diskette. Hvor finder jeg en diskette installation. ?
Avatar billede 1003 Nybegynder
06. marts 2002 - 19:57 #1
Hvorfor tager du ikke cdrom drevet ud af din eksisterende maskine, installere win95 og monterer cdrevet tilbage igen når du er færdig..
Hvis den skal stå hjemme ved dig, kan du lave et netværk, og installere en netværkssti til dit cdrom drev, til efterfølgende installationer..

Du kan også annoncere i blå avis eller lign. for køb af win95 disketter.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. marts 2002 - 20:30 #2
Disketterne skal special formateres for at få det til at virke, men det er normale disketter der skal bruges. mener der ligger et program til det på win95 cd-rommen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. marts 2002 - 20:34 #3
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. marts 2002 - 20:40 #4
kan måske ikke lade sig gøre, benyt dig af 1003 forslag.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. marts 2002 - 20:41 #5
Du kan ikke downloade den, da installations disketterne skal være 1,7 mb. Desuden vil det være ulovligt at downloade dem.
Avatar billede filip_b_l Nybegynder
06. marts 2002 - 23:12 #6
Det drejer sig om en gl. bærebar. Der ryger så idéen med at bruge mit cd-drev fra min stationære. Download er jo ulovligt nu når jeg kommer til at tænke på det... Siger I at det så må hedde dba eller win3,1 ?
Avatar billede halifax Nybegynder
07. marts 2002 - 02:02 #7
Sig mig, ligger .cab-filerne på 95 cd-rom'en ikke i en størrelse, så de kan kopieres over på diskette? Hvis så, laver du en bibliotek på den bærbare som du fx kalder win95 og kopierer alle .cab filer herover + hvad der ellers ligger i roden på 95 cd-rom'en.
Start den bærbare på en bootdiskette og start installationen fra Win95 biblioteket på hardisken.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2002 - 06:19 #8
det er korrekt, men de fylde nare mere end en diskette, man kan jo pakke alle cab filerne ud zippe filerne og lægge dem på harddisken hvor man så zipper dem ud og køre installationen. Installationen burde kunne køre uden cab filerne så længe alle de flier der er i dem er der.
Avatar billede pbudk Nybegynder
07. marts 2002 - 15:43 #9
du har ikke netkort i den ?

Jeg har en bootdiskette til mit pcmcia netkort, hvorefter jeg installerer direkte over netværket fra cdrom drevet på min stationære.
Avatar billede flysound Nybegynder
07. marts 2002 - 20:17 #10
pbudk hvor har du fundet den bootdisk jeg mangler en :)
Avatar billede filip_b_l Nybegynder
07. marts 2002 - 20:24 #11
Desværre.... heller ikke noget netkort... :/
Bliver nok nød til at pakke alle .cab filer ud og så proppe dem over manuelt... ! Har kigget både på dba og qxl. Ingen win95 disketter!
Avatar billede superman16 Nybegynder
08. marts 2002 - 22:02 #12
Jeg står med det samme problem !!
jeg mangler også win 95 på disketter !
Til min bærbar pc !
hvad har du fundet ud af ?
Avatar billede pbudk Nybegynder
08. marts 2002 - 22:25 #13
flysound >> jeg har tilpasset den der hedder pcmcia3.1 her:
http://www.bovistech.com/tcpip.htm
Avatar billede superman16 Nybegynder
09. marts 2002 - 08:54 #14
Hvis du har det på disketter gider du ikke godt at zippe dem til mig.please
Avatar billede snubby Nybegynder
10. marts 2002 - 14:31 #15
de originale disketter er 1.44,cab filerne er 1186kb.
der er 30disketter.
men der findes også splitprogrammer.
Avatar billede filip_b_l Nybegynder
13. marts 2002 - 11:49 #16
Ingen svar jeg kan bruge.... lukker spørgsmålet
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
13. marts 2002 - 11:54 #17
Du kan jo "Hvis du har en Norton" eller andet så kan du lave et link med et 0 modem kabel, og kopiere cdrommen over på den bærbare hdd, sådanne gjorede jeg, Hvis du ikke har norton er jeg sikker på at du kan finde noget til at lave link med et 0modem kabel på http://tucows.cybercity.dk

MC