Avatar billede megalw Nybegynder
06. marts 2002 - 17:32 Der er 7 kommentarer

Codec problemer

jeg har lige optaget noglet med et digital kamare.. og brandt det ud på min skole så jeg har kunne tage det med hjem.. Men så er det at jeg ikke kan se billedet på de *avi filer jeg har, men godt høre lyden.. jeg har ingen ide om hvilke format det er.. men er der trods det slet ikke noget jeg kan gøre?????
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
06. marts 2002 - 17:35 #1
Du skal downloade The Playa...
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
06. marts 2002 - 17:36 #2
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
06. marts 2002 - 17:37 #3
Det er en afspiller til diverse divx og avi formater...
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2002 - 17:41 #4
Jeg tror ikke, at det er kodet med DivX-codec, så her er et link til en masse forskellige codecs, der måske kan afkode filmen: http://www.divx-digest.com/software/index.html#codecs
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
06. marts 2002 - 22:28 #5
Har du downloadet The Playa ?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. marts 2002 - 13:23 #6
Hvorfor tror alle at the playa er svarret på alt, det er en DIVx afspiller - ikke en GUD (Undskyld dengalepose.dk) men min opfattelse er at det i dette tilfælde snarere er et spørgsmål om hvilket "grapperkort" der er brugt. Du siger det er optaget med et digital camera, og altså så også overført til computeren via et videokort af en slags. Hvilket mærke er det.
En avi fil kan være komprimeret med mange forskellige codecs der blandt andet skifter fra producent til producent.
Da man har installeret den medfølgende software til kortet er dette codec blevet installere på maskinen - det er altså ikke blot noget det ligger på alle maskiner med windows.
Der er dog en mulighed for at du kan downloade det lovligt pr producentens hjemmeside!
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 00:09 #7
lukker du snart spørgsmålet?