Avatar billede hub Nybegynder
05. marts 2002 - 20:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Dårlig diskperformance i XP med Abit KT 7A-Raid

Jeg har et problem med
elendig performance...... bruger 70 % cpu
kan se i biosen at de kører udma 5, så ingen problemer der.
i windows 2000 kørte mine diske 40000kb/S ved 20% cpu
nu kører de 20000 ved 70 %
VI
Avatar billede telac2 Nybegynder
05. marts 2002 - 20:04 #1
Bruger du de indbyggede drivere eller de vedlagte med controlleren?
Avatar billede hub Nybegynder
05. marts 2002 - 20:06 #2
nej, jeg bruger XP drivere
Avatar billede hub Nybegynder
05. marts 2002 - 20:08 #3
Der gik kuk i oprettelsen af spm.,--VIA 4in1 drivere er installeret
Avatar billede telac2 Nybegynder
05. marts 2002 - 20:10 #4
*brum brum* prøv at opdatere dine drivere via deres hjemmeside eller noget i den stil. Normalt er XP's drivere ok, men de bliver jo outdaterede engang. Det kan også være en indstilling... no clue, sorry.
Avatar billede hub Nybegynder
05. marts 2002 - 20:12 #5
Okay, men Abit tilbyder ikke opdaterede drivere-det var det første sted jeg kiggede...
Avatar billede cthulhu Nybegynder
05. marts 2002 - 21:20 #6
Hvis diskene kører på RAID controlleren, så hent nye drivere fra http://www.highpoint-tech.com
Du kan evt. også opgradere din BIOS med en nyere udgave af RAID BIOS'en, kan findes her: http://www.biosmods.com
Så kan du også vælge dit eget boot logo :)
Avatar billede lynet Nybegynder
06. marts 2002 - 09:26 #7
cthulhu : De drivere der ligger der på higtpoint.tech.com kan ikke bruges...
har selv samme board/problem...
tror sgu næsten man er nød til at smide harddiskene over på de andre controllere...
lidt surt dog.! :(
Avatar billede cthulhu Nybegynder
06. marts 2002 - 10:08 #8
Lynet: cthulhu : De drivere der ligger der på higtpoint.tech.com kan ikke bruges...
Bollocks! Der er sgu' da mange forsk. versioner - har du prøvet dem alle?
Jeg har selv et KT7-RAID, men jeg har ingen problemer.

Hub: Har du prøvet VIA latency patch'et fra http://www.VIAhardware.com ? Det skulle i mange tilfælde forbedre performance på RAID controlleren.
Avatar billede hub Nybegynder
06. marts 2002 - 10:22 #9
Okay, kigger på det (>cthulhu) og vender tilbage
Avatar billede hub Nybegynder
29. marts 2002 - 20:10 #10
Hmm, ikke den store forbedring desværre, men tak for hjælpen