Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
05. marts 2002 - 17:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DVD-indstillinger???

Hej derude.

Jeg har lige købt et ældre DVD-drev: Sony DDU220-E. Jeg har checket, og drevet skulle i sig selv være kodefrit (RPC-1). Jeg har lige sat det i computeren, og i enhedshåndtering under system finder egenskaberne for drevet står der, at der kan skiftes DVD-region 2 gange hvorefter der ikke vil kunne skiftes kode mere selvom windows geninstalleres eller drevet flyttes til en anden computer. Det skal lige siges, at jeg bruger windows XP prof. Windows har selv fundet en driver til drevet, og jeg har ikke installeret noget som helst - hverken DVD-player eller drivere. Er det den driver windows selv fandt, der begrænser antallet af kodeskift? Mit spørgsmål: Hvad skal jeg gøre for at kunne se DVD-film i alle koder uden begrænset antal kodeskift??

Jeg håber nogen kan hjælpe mig i en fart.

Mvh. Martin
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
05. marts 2002 - 17:59 #1
Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
05. marts 2002 - 19:31 #2
Jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har nu downloaded en lovlig demo af Win-DVD. Da jeg smed en DVD-film i og begyndte at afspille, kunne jeg bagefter se i egenskaberne for drevet (i enhedshåndtering under kontrolpanel/system), at der var talt et DVD-regionsskift ned. DVS, at jeg nu kun har ét kodeskift tilbage. Hvad skal jeg gøre??
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
05. marts 2002 - 20:22 #3
Der er noget med at man kan få kodefri drivers til sit dvd drev, men jeg ved ikke lige hvor. Prøv at søg i de gamle spørgsmål på eksperten.

- Rod
Avatar billede mdk-2000 Nybegynder
08. marts 2002 - 22:19 #4
du kan ændre det i registrerings databasen
Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
21. marts 2002 - 16:36 #5
Jeg har selv fundet et program - region killer - der resetter antal kodeskift, og lukker derfor spørgsmålet.
Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
21. marts 2002 - 16:36 #6
ups.