Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. marts 2002 - 23:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg min mail server til at filtrere op mod ORDB ?

(læs det hele - også det jeg skrev nederst, før du svarer)

Hej

jeg bruger Mdeamon 5.04 på en win2k server, og er træt af at der tit kommer en masse spam mails til brugerne af min mail server.

derfor ville jeg gerne have at den filtrerede sådan så de mails som kommer fra blacklistede SMTP servere blev afvist med det samme. jeg kan læse på http://www.ordb.org at det handler om at man bruger ORDBs DNS server som mailprogrammets DNS server, så mailprogrammet derigennem godkender afsender-serveren

men hvad skal jeg gøre i Mdaemon for at sætte det op?

på forhånd tak!

Disclaimer:
LÆS HELE SPØRGSMÅLET FØR DU SVARER!
lad være med at svare på andet end det jeg spørger om
lad være med at spørge hvad ORDB er og lignende
lad være med at sige at jeg skal bruge det og det program i stedet
lad være med at komme med unødvendige kommentarer som ikke fører til en besvarelse
svar ikke før du har læst alt hvad de andre har skrevet

(disse linjer er desværre nødvendige at have med når man spørger om noget på eksperten)
på forhånd tak for hjælpen og fortsat god dag
Avatar billede praetorian Nybegynder
04. marts 2002 - 23:41 #1
Følger lige med her da jeg har ønsket om det samme.
Avatar billede hojben Novice
05. marts 2002 - 00:27 #2
http://www.deerfield.com/support/MDaemon/faq/#213

kan du ikke sætte det der.. bare modsat ??

Q. Can I have MDaemon use the DNS server in my TCP/IP setup?
A.
Yes. Several controls have been added to the DNS tab, one being a switch that gives you the option to use the internal Windows controlled DNS server IP addresses.
Avatar billede hojben Novice
05. marts 2002 - 00:43 #3
evt kigge med i dette sp. http://www.eksperten.dk/spm/180918
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. marts 2002 - 01:18 #4
praetorian>> bare send en tom besked hvis du gerne vil have mails!!!

hojben>> jeg vil gerne have svar på præcis det jeg spurgte om, kan ik bruge dine links til noget.
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. marts 2002 - 07:00 #5
Jeg smider lige en kommentar - da vi bruger et lign. system på arbejdet. Her har vi en server, som modtager posten. Denne server indholder det program som chekker posten op imod dem som har antispam databaserne (ORDB). Når mailen er chekket, sender serveren mailen videre til vores rigtige mail server (Exchange) som så behandler posten på normal vis.

Jeg ved ikke om ORDB virker på den måde - men det vi bruger virker sådan og er vist gratis. :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. marts 2002 - 07:09 #6
Se nu dummede jeg mig, selv om jeg læste spørgsmålet igennem.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
05. marts 2002 - 09:46 #7
hejsa!

Jeg bruger selv mdaemon, ver. 5.04 på en win98se så her er hvordan jeg har sat det op :
klik på (i menu baren i toppen af mdaemon)
Setup -> Security settings -> Span blocker
afkryds den øvereste checkbox (Enable spam blocker engine)
under spam blocker options (stadig på den første faneblad "spam blocker engin")
har jeg afkrydset følgende: Check domainPOP collected mail also OG authenticated sessions are exempt from spam blocker lookups
klik så på næste fane blad "spam blocker host"
her står en masse ordb sites i forvejen. dem lader du bare stå
gå så til sidste fane blad "spam blocker caching
På denn eside har jeg INTET afkrydset...
Så skulle du tjekke op mod ordb sites ... du kan jeg evt. prøve at sende dig selv en mail, man kan nemlig se det under "smpt" fanen om den tjekker op mod dem.....
Avatar billede praetorian Nybegynder
05. marts 2002 - 12:30 #8
Cyberespen:

Man kan ikke sende en tom besked, så derfor blev jeg nødt til at fravige din disclaimer
Avatar billede cyberdude Nybegynder
05. marts 2002 - 13:00 #9
praetorian -> jo man kan...... hvis du trykker på "udfør" UDEN at skrive noget i feltet hvor man nu skrover beskeden, så bliver man "tilmeldt" spørgsmålet og vil modtage mail når der er nyt i det.....
Avatar billede jakob_lk Nybegynder
05. marts 2002 - 13:01 #10
VED DET IKKE!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. marts 2002 - 16:18 #11
praetorian>> har du prøvet at sende en tom besked da? well du ved det nu

cyberdude>> tak for hjælpen, egentlig lidt grimt at jeg ik selv havde set den spam blocker-ting i Setup menuen

jakob_lk>> SKRID AF HELVEDE TIL FUCKING LAMER... HVORFOR HELVEDE SENDER DU ET SVAR HVOR DU SKRIVER AT DU IKKE VED DET? DU TROR JEG ER SPASTISK OG KOMMER TIL AT TRYKKE "ACCEPTER" PÅ DIT SVAR SÅ DU FÅR GRATIS POINTS MÅSKE??? DØ!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. marts 2002 - 16:18 #12
btw det ser ud til at fungere nu... så må vi se om jeg holder op med at få spam mails...
Avatar billede cyberdude Nybegynder
05. marts 2002 - 16:36 #13
det skulle du gerne!

Men der er jo stadig mange som prøver på at sende mail gennem din din mailserver... og er de ikke reg. i en af disse ordb databaser, så går mailen jo igennem...

Skal lige høre dig om en ting.. er det mail's sendt til lokale domæner (domæner/adresser på din mailserver) der bliver spammet, eller bruger de din mailserver til at sende mails til folk på andre domæner end dem der er på din maskine...?
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. marts 2002 - 18:21 #14
jakob_lk> I tilfælde af at du blev forskrækket af cyberesbens udmældning - så mener han det faktisk på en god måde. Velkommen til Eksperten!