Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 14:11 Der er 75 kommentarer og
3 løsninger

hvilket site er bedst

Hvilket er designmæssigt bedst af disse to:

http://home6.inet.tele.dk/venturis/INDEX.htm

http://home6.inet.tele.dk/venturis/index2.htm

Og hvad kunne i øvrigt laves anderledes/smartere?

Avatar billede bundgaard Nybegynder
04. marts 2002 - 14:12 #1
jeg synes den første er pænest :)
Avatar billede Chewie Novice
04. marts 2002 - 14:15 #2
nummer 1 er flottest :o)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2002 - 14:15 #3
Jeg syndes også at den første er pænest :)

Men den ses ikke bedste i 760 * 1024
Avatar billede simonia Nybegynder
04. marts 2002 - 14:16 #4
Klart etteren, men brug noget stylesheet, så du får et pænere design v.h.a. teksten.
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 14:16 #5
Number uno :) klart!

mvh www.startfirma.dk
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 14:17 #6
hvorfor ses den ikke bedst i 768*1024?.....det skulle den gerne
Avatar billede sesam Nybegynder
04. marts 2002 - 14:19 #7
Den første er bedst
Lav fonten om til verdana
Avatar billede michael-rene Nybegynder
04. marts 2002 - 14:20 #8
syntes ikke der er den store forskel, andet end den hvide baggrund på 2eren som er blå på 1eren,  men det er vel også forskellen :)
1eren er jeg med på ligesom de andre :)
Syntes din røde mouseover ikke rigtig passer ind i noget som helst. Lav en anden farve måske lyseblå eller sådan noget.
Design messig syntes jeg ikke rigtig der er noget. Du kunne godt lave lidt ved dit logo.

/Michael Knudsen
Avatar billede moltov Nybegynder
04. marts 2002 - 14:20 #9
Min mening er at 1'eren er bedst, fordi den er mere klar i farverne og er mere rolig for øjnene.

Så 10 point til siden...Og jeg ser den i 768*1024, og for mig er den da fin nok.
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 14:43 #10
ok, tak allesammen...meget entydigt må man sige....lader den lige stå lidt, før jeg deler pointene ud.....

efter at have set verdana vil jeg nok vælge at bruge den...

m.h.t. logo...det er faktisk ikke nogt logo...ville bare have et eller andet i hjørnerne indtil jeg fandt på noget smartere....

Der bliver nok også lavet en del om på den før eller siden...dette er min første side, og er næsten lige startet med at lære html og java og alt det andet...
men tak skal i have
Avatar billede bella-notte Nybegynder
04. marts 2002 - 14:45 #11
Nr. 1.
Men enig med michael-rene at den røde mouseover ikke passer. Måske en blå der passer til den anden blå farve :)
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 14:50 #12
nå....jamen så må jeg have kigget på den røde mouseover....syntes bare ikke en anden blå passer dertil...

har også overvejet at lave den blå farve lidt "lettere"
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 14:51 #13
Jep, verdana er fed.. bruger den selv på www.startfirma.dk

Måske det ville pynte hvis du gjorde overskriften til et billede ?
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 14:53 #14
god idé....det vil jeg lige prøve..
Avatar billede hasmi Nybegynder
04. marts 2002 - 14:55 #15
Jeg kan egentlig bedst lide nr 2. Det skyldes nok, at der er noget der minder om et logo.
Men jeg bryder mig ikke om det store hvide hul efter "logoet"
Opsætningen inden i "logoet" er ikke godt. Det virker som om det bare er kylet ind.
Den røde mouseover er alt for hidsig.
Den blå farve er helt OK.
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 15:02 #16
formålet med 2'eren var også bare at få noget luft ind...Synes godt selv det kan være for meget og for stort hvis hele skærmen er fyldt ud....

hvad så hvis jeg laver logoet til noget billede halløj på 2'eren?
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 15:07 #17
Hvis du bruger 2'eren så start lige med at fjerne ur og dato etc. Det står i forvejen på de flestes computer i nederste højre hjørne.

Så lav "at reje..." til et billede.

Lav det hvide 'hul' mindre

Så er jeg måske mest til nummer 2 :)

mvh www.startfirma.dk
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 16:04 #18
>>>startfirma....

hvad billedet angår....vil det være ok, tror du, hvis jeg sætter flere små billeder sammen til "banneret" eller skal det være kun et billede?
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 16:07 #19
Jeg ville lave 1 banner, men det kan jo gøres på flere måder :)
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 16:07 #20
banner = billede  ups

mvh www.startfirma.dk
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 16:09 #21
tror jeg vil lve et panorama billede....bredt
Avatar billede roedz Nybegynder
04. marts 2002 - 16:49 #22
Hmmm, begge kedelige sidere, der mangler simpelthen noget design for at gøre siden et sted man vil vende tilbage til. En god ide vil være at sætte sig med med et blok papir og tegn ens ideer ned. hvor man derefter kan lave den. For der mangler virkeligt noget før siderne vil være et besøg vær!!

man kan jo ikke kalde det der er på siderne i øjeblikket design, og "logoet" er heller ikke et logo. Du bliver nød til at starte forfra!!

Bare min mening :)

//Lars
www.9interactive.dk
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 16:58 #23
roedz.....nu er siden heller ikke nogen side man absolut skal vende tilbage til vel...det er ikke nogen kommerciel side, som du ville vide, hvis du har set den...den fortæller bare om min tur...

Jeg har ikke nævnt noget om noget logo...siger selv at jeg intet har, og heller ikke vil have noget..
Avatar billede hasmi Nybegynder
04. marts 2002 - 17:01 #24
Om man bruger ordet logo er ligegyldigt, men der skal være noget, der med det samme antyder, hvad siden drejer sig om.
Derfor: du mangler et "logo"!
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 17:03 #25
kig længere oppe...er igang
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 17:03 #26
roedz og hasmi>

Se øverst på siden, med kæmpe fed font...  hvad står der?

http://home6.inet.tele.dk/venturis/index2.htm

Hvad tror i siden handler om ;)

mvh www.startfirma.dk
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 17:04 #27
Men ur osv ødelægger meget og gør intet gavn ;)
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 17:08 #28
korrekt....når engang om lang tid jeg vil forsøge med noget mere kommercielt får jeg sku nok alligevel et domain...
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 17:08 #29
Er det bare mig eller mangler der mouseover på 'thailand' ?
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 17:10 #30
mangler sku
Avatar billede roedz Nybegynder
04. marts 2002 - 17:10 #31
Men hvorfor ligge en side på nette, "nu skal alle mine venner læse om min tur" ja ok det er en grund, men kunne man så ikke bare sende en mail til dem som man synes skal læse om turen, de kunne fx få et par mails fra de steder man har været.

Grunden til jeg siger som jeg gør skyldes at du spg. hvilks side er er bedste designmæssige, men for søren, der er jo ikke noget design. derfor kom jeg med nogle ideer til hvordan denne problemstilling kunne løses - start forfra!!

Og du kunne jo lave et logo til siden, det vil da give den personlighed!!
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 17:14 #32
nu er du underlig.....folk der skal derover, søger lidt efter nogle sider med erfaringer inden man tager afsted.....gjorde det selv....jeg har fortalt mine vener om turen, men for fanden du kan ikke forvente jeg har email addressen på alle dem der tager afsted fra nu af....
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 17:24 #33
vener=venner
Avatar billede cyber-kox Nybegynder
04. marts 2002 - 17:41 #34
Jeg synes http://home6.inet.tele.dk/venturis/INDEX.htm er flotteste. Den er den side der giver brugeren det bedste overblik. Jeg synes http://home6.inet.tele.dk/venturis/INDEX2.htm ser dårlig ud, fordi du har fordi farvene ser grimme ud, da kun halvdelen af siderne er farvede.
Så min "konklusion" er, at http://home6.inet.tele.dk/venturis/INDEX.htm er den flotteste og den med mest overblik.
/Cyber Kox
\www.cyber-kox.subnet.dk
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 17:44 #35
ok, men hvad mener du med at kun halvdelen af siderne er farvede?
Avatar billede roedz Nybegynder
04. marts 2002 - 17:49 #36
Ok nu har du jo også dif. hvorfor folk vil vende tilbage til din side, for at hente info. og det er selvfølge det der er formålet, og det giver jo også hold i det jeg siger = folk vil jo vende tilbage for at lige tjekke op på de info. de skal bruge før de rejser ud i den store verden!

Derfor vil de jo være fedt med et "rigtig" design, for der findes et utal at sider mangen til din ....

OG du spg. også selv: "Og hvad kunne i øvrigt laves anderledes/smartere?"
Avatar billede roedz Nybegynder
04. marts 2002 - 17:50 #37
Og jeg synes at det vil være rigtig godt med et fedt design til dine gode billeder!
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 17:56 #38
korrekt...men det at jeg er nybegynder kombineret med min altid manglende fantasi gør det sku heller ikke let at lave det helt vilde. I øvrigt aner jeg ikke hvordan man konstruerer sig et ordentlig logo...gider ikke købe de programmer man kan købe....og det er sku ikke let i paint....:-)
Avatar billede bella-notte Nybegynder
04. marts 2002 - 18:01 #39
jan9530 >> sidens formål er god! Hør ikke på hvad rodez siger!
Du skal ikke miste modet pga. ham.
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 18:04 #40
tak skal du have....jeg mister det heller ikke...synes det er sjovt at lære nyt og blive bedre, men der er stadig mange grænser...

til alle..jeg skal nok dele pointene ud senere
Avatar billede roedz Nybegynder
04. marts 2002 - 18:25 #41
jeg er heller ikke ude på at han skal miste modet ( tror jeg nu heller ikke på han vil gøre ;)

Hvad er det dog for noget at sige?? Nej grunden til jeg siger som jeg gør skyldes at jeg gerne ser siden bliver bedre, og her kan et design gøre meget. Så hvofor ikke sætte dig til at lege med nogle design ideer ... ?
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 18:27 #42
roedz>

Ikke alle er lige facineret af at designe, eller bygge med legoklodser!

:) www.startfirma.dk
Avatar billede roedz Nybegynder
04. marts 2002 - 18:29 #43
Avatar billede bella-notte Nybegynder
04. marts 2002 - 18:29 #44
rodez >> siger det fordi du skrev dette: "Men hvorfor ligge en side på nette, "nu skal alle mine venner læse om min tur" ja ok det er en grund, men kunne man så ikke bare sende en mail til dem som man synes skal læse om turen, de kunne fx få et par mails fra de steder man har været."
Desuden har jeg selv travlt med at lave min egen REJSE-side, så jeg skal ikke lave noget for andre.
Avatar billede roedz Nybegynder
04. marts 2002 - 18:31 #45
Hehe, det kan du have ret i www.startfirma.dk, men du må da give mig ret i at et design kan gøre meget, ved fx brugervenligheden, godt førstegangsindtryk osv :)
Avatar billede roedz Nybegynder
04. marts 2002 - 18:34 #46
rolig nu, jeg gør jo ikke en flue fortræd :))

Jeg prøver jo bare at tilføre nogle ting som måske kunne gøre siden bedre, jeg har arbejde med web-udvikling, E-bussines osv i en del år og ser det nok fra en anden vinkel. Jeg håber ikke jeg har trådt på nogle det var i hver fald ikke meningen ....
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 18:35 #47
roedz>

Jeg synes selv om fedt design, men det er ikke et must for et site. Der er jo et utal at meget grimme sites der har MANGE besøgende. Jan9530 laver et site hvor han vil fortælle om Asien m.m og hans designer fint nok til det formål.

mvh www.startfirma.dk
Avatar billede hasmi Nybegynder
04. marts 2002 - 18:36 #48
bella-notte>>
Du modsiger dig selv. Du er imod sider som den pågældende her, og samtidig er du selv i gang med at lave din egen rejseside!

En side som denne af jan9530 er god, dvs. jeg kan godt lide den
Da vi (jeg og familie)for godt et år siden var på tur til langtbortistan, var sider som den her til god inspiration. Derfor har de også en berettigelse.
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 18:37 #49
det er helt fint....men du skal jo vide at jeg som nybegynder har gjort det så godt jeg kunne, set i forhold til den tid jeg har haft.....det er jo klart at jeg har gjort det så godt jeg har haft mulighed for...kun jeg lave det bedre ville jeg have gjort det, men jeg bliver ved med at lave ting bedre hele tiden, og får jeg nye ideer laver jeg det om....men som sagt, fantasi og evner sætter grænser
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 18:38 #50
ovenstående var til roedz
Avatar billede roedz Nybegynder
04. marts 2002 - 18:50 #51
Det er helt cool, hvis du har nogle spg eller ligende så skriv til mig, så hjælper jeg gerne!
Avatar billede roedz Nybegynder
04. marts 2002 - 19:07 #52
www.startfirma.dk >> og endnu engang vil jeg give dig ret!!
Avatar billede bella-notte Nybegynder
04. marts 2002 - 19:34 #53
Hasmi >> Nej, det gør jeg nu ikke. Jeg siger, til jan9530, at han ikke skal miste modet fordi rodez skrev dette: "Men hvorfor ligge en side på nette, "nu skal alle mine venner læse om min tur" ja ok det er en grund, men kunne man så ikke bare sende en mail til dem som man synes skal læse om turen, de kunne fx få et par mails fra de steder man har været." Jeg opfattede det, som kritik af det emne jan9530 har på sin side, derfor skrev jeg dette til jan9530: "jan9530 >> sidens formål er god! Hør ikke på hvad rodez siger!
Du skal ikke miste modet pga. ham."
rodez skriver til mig: "Så hvofor ikke sætte dig til at lege med nogle design ideer ... ?  "
Så svarer jeg med: "  rodez >> siger det fordi du skrev dette: "Men hvorfor ligge en side på nette, "nu skal alle mine venner læse om min tur" ja ok det er en grund, men kunne man så ikke bare sende en mail til dem som man synes skal læse om turen, de kunne fx få et par mails fra de steder man har været."
Desuden har jeg selv travlt med at lave min egen REJSE-side, så jeg skal ikke lave noget for andre."

Det jeg gjorde var, at tage jan9530 emne i forsvar. At jeg så har misforstået rodez svar til jan9530, er jeg ked af og siger Undskyld til rodez.
hasmi...læs det lige igen, ik ? :)
Men lad os diskutere dette et andent sted end i jan9530's spm.
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 19:37 #54
der lige om lidt et nyt banner klart, jeg vil da gerne høre hvad i mener om dette....er dog selv lidt skeptisk på forhånd, men lad os se!!!
Avatar billede hasmi Nybegynder
04. marts 2002 - 20:05 #55
bella-notta>>
Jeg har læst dit indlæg igen (Denne gang lidt langsommere)! OK, du har ret! Godt ord igen.
Avatar billede bella-notte Nybegynder
04. marts 2002 - 20:09 #56
Helt ok, hasmi :0)
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 20:20 #57
nu er der et nyt banner...synes i også at det er for kluntet?...det var bare lige det bedste jeg kunne gøre hurtigt...

http://home6.inet.tele.dk/venturis/index22.htm
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 20:23 #58
Jeg synes det er fint..

Hvad med at gøre:

"Velkommen til dette webpage om en rejse til Asien og Oceanien"

til et billede ? Det bliver det pænere af :)

mvh www.startfirma.dk
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 20:26 #59
hvordan et billede...altså teksten ind over et billede eller hvad mener du...eller droppe teksten og sætte et billede ind?
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 20:28 #60
i skal nok lige huske at maksimere jeres vindue, ellers falder der et billede ud kan jeg se:-(
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 20:29 #61
Lave teksten som et billede..

Prøv skriv skriv teksten i paint eller hvad du har af tegne/billede-program og gem det som et gif, klip det til og upload det.

mvh www.startfirma.dk
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 20:30 #62
hvorfor bliver det pænere af den grund?
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 20:30 #63
Hvordan skal jeg forklare det..

inde på min side står der fx. startfirma i øverste venstre hjørne. Det er et billede. Hvis jeg havde skrevet det på siden uden billede havde det ikke være nær så pænt..  forstår du?
Avatar billede hasmi Nybegynder
04. marts 2002 - 20:31 #64
At loade siden tager lidt for lang tid.
Har du lavet små billeder af de øverste i banneret?
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 20:31 #65
Det bliver ikke så hakket/kantet og det bliver mere logo/blikfangsagtigt :)
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 20:32 #66
ja jeg har hasmi....har lige lavet banneret til 1 billede men ikke fået det uploaded endnu.....
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 20:33 #67
>>>startfirma.......det vil jeg da lige prøve.
Avatar billede jan9530 Nybegynder
04. marts 2002 - 22:32 #68
så er banneret lavet til et billede, og det skulle nu loade hurtigere. Til jer der syntes det røde rollover ikke passede......selve microsoft bruger de samme farver, bare en lidt anden blå:-)

jeg vil lige eksperimentere lidt med det du foreslog startfirma.

men jeg deler lige nogle velfortjente point ud...
Avatar billede jan9530 Nybegynder
05. marts 2002 - 00:50 #69
så er der kommet et banner, der ikke foreløbig bliver anderledes...kan det gå an?
Avatar billede simonia Nybegynder
05. marts 2002 - 00:58 #70
Hvad med at oprette en post, så vi kunne hjælpe dig med at lave et logo:)
Avatar billede startfirma Nybegynder
05. marts 2002 - 07:09 #71
Jan9530>

Jeg synes det bliver flottere og flottere :)

I stedet for at give mig point så kunne du anmelde det design m.m jeg har smidt til vurdering her:

http://www.eksperten.dk/spm/180929
Avatar billede jan9530 Nybegynder
05. marts 2002 - 10:53 #72
>>>>simonia...oprette en post......jan9530@hotmail.com

>>>>startfirma....det vil jeg da lige gøre...
Avatar billede startfirma Nybegynder
05. marts 2002 - 11:19 #73
Det er vist nemmere at diskutere dit site herinde :)

Mht java-popup til din venstre menu, så synes jeg den metode du har nu er fint overskuelig, og en popup har vel ikke et egentligt formål på din side da den er logisk opbygget og nem at finde rundt i. Det tror jeg du vil forringe med en popup :)
Avatar billede jan9530 Nybegynder
05. marts 2002 - 12:00 #74
ok...det var også en fejl det blev smidt ind på din afdeling..

ok, tror lige jeg vil forsøge at se hvordan det vil se ud med java..måske ikke popup, men så noget andet....spørgsmålet er bare om der stadig er mange der ikke har java aktiveret!
Avatar billede jan9530 Nybegynder
05. marts 2002 - 20:10 #75
aner ikke om i ser dette---

Jeg har lavet nogle ændringer idag....

hvis i vil sige hvad i mener i forhold til 1., vil det være skønt...læg mærke til ændret baggrunde og menuer...

    http://home6.inet.tele.dk/venturis/index22.htm

jan
Avatar billede jan9530 Nybegynder
05. marts 2002 - 20:13 #76
Avatar billede startfirma Nybegynder
05. marts 2002 - 20:20 #77
jan9530>

Det er pyntet HELT VILDT !!!!
Avatar billede jan9530 Nybegynder
05. marts 2002 - 20:23 #78
godt....det synes jeg nemlig også selv:-)