Avatar billede martindukz Nybegynder
03. marts 2002 - 21:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bærbars harddisk Busted eller sowtware fejl??

Jeg sad i dag med min kærestes bærbare og spillede THPS2 og pludselig går skærmen i sort og der kommer underlige lyde fra den. Jeg slukker så computeren og venter lidt med at starte den op. Da jeg gør dette Kan computeren ikke boote op fra harddisken og den kan kun finde den engang i mellem.
Det er en Vega+ 800 MHz celeron med 128 mb ram(8mb VGA Shared) og en 10 Gb harddisk
Ude i bios kan den godt autodetecte harddisken men det er som om den ikke kan bruge den
Den skriver at den er DMA S.M.A.R.T. capable men at det er disabled
Pri Master hdd error
run setup
press f1 to resume

PLEASE HJÆLP inden min kæreste slår mig ned for at have ødelagt hendes computer(Harddisk)
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. marts 2002 - 21:25 #1
Det lyder som harddisken er færdig... håber garantien dækker endnu.
Avatar billede martindukz Nybegynder
03. marts 2002 - 21:29 #2
Hvordan kan den være blevet brændt af?!?
Den er 7-8 måneder gammel, er der ikke mulighed for at hente noget på den.
Håber der er andre der kan give et lidt mere optimistisk svar!
Avatar billede peet-49 Novice
04. marts 2002 - 00:19 #3
Sæt en bootdiskette i, og start systemet, kør en scandisk, også overfladescan.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. marts 2002 - 06:03 #4
Gør som peet foreslår. Desuden kan det vel være en virus. Når BIOS kan se disken så burde du også kunne få kontakt med den, ellers er der jo stadig garanti på den.
Avatar billede martindukz Nybegynder
04. marts 2002 - 07:59 #5
Det er bare lidt fucked med de notater o.a. der ligger derpå,
Selvom biosen kan se den kan jeg ikke med en bootdiskette lave noget med den, den siger at der ikke er nogle fixed drives
Avatar billede peet-49 Novice
04. marts 2002 - 10:54 #6
Du skal skrive fdisk, så kan du se partitionerne.
Avatar billede martindukz Nybegynder
04. marts 2002 - 12:11 #7
Den viser ikke nogle partitioner, jeg har tænkt på om det kan være master boot record der er røget.
Hvad skal jeg gøre for at oprette en ny kan det være fdisk/mbr?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. marts 2002 - 06:15 #8
fdisk /mbr vil forsøge at genskabe din partions tabel, men det er ikke ens betydende med at du får dine data igen.

prøv programmet recover98, jeg mener at Demoen kan hente et par filer. Men den fulde udgave er ubegrænset den har jeg og har med held brugt den på en kammerats maskine. Recover98 finder du her: www.recover98.com
Avatar billede martindukz Nybegynder
05. marts 2002 - 10:32 #9
Jeg lukker spørgsmålet da den er brændt af.
Tak for forsøgene