Avatar billede ducks Nybegynder
03. marts 2002 - 20:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Trojan

Når jeg starter min computer op får jeg følgene meddelelse fra norton: http://212.242.89.205/jem/eksperten/billd.jpg
selvom jeg scanner den for virus er der 12 filer der inficerede hvoraf de 10 kan sættes i karantæne og de 2 kan jeg intet gøre ved, hvis jeg vil fjerne dem manuelt siger den bare at filerne er i brug. Hvad gør jeg????
Avatar billede ducks Nybegynder
03. marts 2002 - 20:45 #1
... Når jeg spiller et computerspil der hedder Ghost Reacon genstarter computeren når jeg afslutter spillet (jeg når lige at se en blå skærm), og jeg oplever at min computer forholdsvis tit laver fejl i programmer.
Avatar billede initializing Nybegynder
03. marts 2002 - 20:49 #2
Genstart i Fejlsikret tilstand og så slet de inficerede filer manuelt...
Avatar billede ducks Nybegynder
03. marts 2002 - 20:52 #3
OK prøver
Avatar billede cdc Novice
03. marts 2002 - 20:57 #4
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. marts 2002 - 21:00 #5
Fejlen skyldes at filen bliver indlæst med Windows og bliver derfor låst. Men gør som initilazing skriver og genstart i fejlsikret tilstand. Så burde den ikke blive indlæst og så kan du slette den.
Avatar billede summer Mester
03. marts 2002 - 21:10 #6
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
03. marts 2002 - 21:11 #7
Søg efter den i regedit og slet den der, genstart og slet filen.
Avatar billede ducks Nybegynder
03. marts 2002 - 21:15 #8
OK har slettet filen men nu kan jeg ikke starte ICQ
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
03. marts 2002 - 21:26 #9
Så genindstaller det.
Avatar billede ducks Nybegynder
03. marts 2002 - 21:49 #10
Det har jeg gjort jeg har også opdateret windows det virker stadig ikke
Avatar billede charon Nybegynder
03. marts 2002 - 22:15 #11
Prøv at fjerne filerne ude i dos! skrive: deltree (filnavn)! (mener jeg, det er lang tid siden:) Forresten så er en trojan ikke en virus, men en fil, som hackere bruger for at komme ind i din comp. :)
Avatar billede ducks Nybegynder
03. marts 2002 - 22:26 #12
Ok men jeg har jo fået slettet filerne, men nu har jeg problemet med at min ICQ ikke virker
Avatar billede summer Mester
04. marts 2002 - 13:25 #13
Ja, så kunne du jo have brugt mit link istedet for. Nu initializing så hjælpe dig med din ICQ
Avatar billede mixter Nybegynder
04. marts 2002 - 14:15 #14
Programmet NETBUSTER indeholder Trojan 170 som dit link henviser til. Det kan også ligge i andre såkaldte "nyttige" programmer, men de forsvinder når de slettes ( for dårligt !). En del af dem kan du fjerne med :  http://tomcoyote.com/lsindex.html
Det er dog ikke noget der skader din PC, men fordsinker og sladrer om din færden på netsiderne.
Avatar billede mixter Nybegynder
05. marts 2002 - 17:45 #15
Har du fået løst det ?