Avatar billede mutella Nybegynder
03. marts 2002 - 18:29 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Kan DDR ram betale sig?

jeg har kikket på dette bundskrot : http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837938
og jeg overvejer kaftigt at købe det, desværre kan jeg ikke genbruge mine pc133 sdram (128mb), og ville derfor spørge om DDR ram overhovedet kan betale sig, og om det er grund nok til at finde et andet bundkort.
Det er iøvrigt en athlon xp 1600+ (1.4 ghz)cpu der skal sidde i det.
Maskinen skal bruges til hovedsageligt spil, men den skal stadig være meget stabil, da jeg kører ftp server på den.

Jeg har ikke råd lige nu, men det liver jo aktuelt på et tidspunk, hvilket grafikkort ville passe godt sammen til dette?
Jeg har en maxtor 60gb disk et elelr andet.
Avatar billede delwin Nybegynder
03. marts 2002 - 18:36 #1
Du vil elske dig selv bagefter, hvis du køber det bundkort og en klump ddr ram (min. 256mb).. Det kører hurtigere.. og det bundkort du har fat i der er bare GENIALT.. har selv købt 3 af dem inden for de sidste 14 dage.. :-)

Et GeForce 3 eller 4 ville nok være et godt grafikkort at sætte sammen med.. men hvis det skal være billigere, ville en MX udgave af dem også køre fint..
Avatar billede bubbafat Nybegynder
03. marts 2002 - 18:37 #2
DDR ram betaller sig da de er meget hurtiger og det er også dem der er på de fleste graffikort så de ville køre bedre sammen. jeg ville anbefale et GeForce 3 eller 4
Avatar billede mutella Nybegynder
03. marts 2002 - 18:41 #3
hehe, ok så må det være det jeg skal have :)

hvor mange ram skal man så have?
det er jo hulens dyre hvis man skal have fx. en 512 blok (og så meget vil jeg ikke give (2000,-))
Hvilket mærke ram skal man så tage?
Avatar billede mutella Nybegynder
03. marts 2002 - 18:43 #4
jeg skal også lige høre, er der de der fire hullre omrking cpu soklen som min køler skal bruge?
Avatar billede mutella Nybegynder
03. marts 2002 - 18:56 #5
og er pc2100 så meget bedre end 1600 at man skal købe dem?
Avatar billede delwin Nybegynder
03. marts 2002 - 22:24 #6
ja.. køb pc2100
Avatar billede delwin Nybegynder
04. marts 2002 - 09:45 #7
nej.. der er ikke huller omkring.. desværre..
Avatar billede bruno25 Nybegynder
04. marts 2002 - 13:43 #8
Køb Pc2700 DDR-Ram som er verdens hurtigste.
Jeg fik en forbedring på 127% da jeg skiftede fra 512MB Pc133-Ram til 256MB Pc2700-Ram med en 1.6GB P4 Nortwood.
Avatar billede mutella Nybegynder
04. marts 2002 - 16:22 #9
Hm, jeg kikkede lige efter for at være sikker med de huller;
http://www.midtdata.dk/images/produkter/SL-75DRV4.jpg
og så vidt jeg kan se, understøtter det bundkort ikke PC2700
eller snakekr vi om to forskellige bundkort?
vil man kunne klare sig med 128 til at starte med, og så købe 256 senere?
jeg har jo trods alt kun et TNT-2 lieg nu
Avatar billede bruno25 Nybegynder
04. marts 2002 - 16:44 #10
Jeg havde faktisk kun svaret ang.Ramene...
Nej, du kan ikke bruge de ram på det M/B.
Hvis du skal have et M/B der kan bruge de ram og en athlon XP1600+ kan du købe dette http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v333/overview.htm
Avatar billede mutella Nybegynder
04. marts 2002 - 16:49 #11
hehe, det ville være lækker, men jeg har desværre ikke mange penge :)

men nu har jeg bestilt det, så tak for det, det HAR iøvrigt de huller rundt om soklen delvin :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. marts 2002 - 16:51 #12
vil du evt. sælge dine RAM når du alligevel ikke kan genbruge dem, i så fald, hvad skal du have for dem???
Avatar billede mutella Nybegynder
04. marts 2002 - 17:02 #13
det jeg har siddende i nu er 128mb pc 133, men dem skal jeg selv bruge i en server.

jeg har til gngæld 2x64mb pc100... interreseret?
Avatar billede mutella Nybegynder
04. marts 2002 - 17:02 #14
smutter lige over til en ven, kommer om et par timer.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. marts 2002 - 17:08 #15
pc100 er nok mere dem jag er ude efter, da det er hvad der er i min maskine (gammel skodpaq 5861), pris?????
Avatar billede mutella Nybegynder
04. marts 2002 - 18:57 #16
hm, det ved jeg sq ikke.. hvad er sådan noget værd?

jeg gav ca. 1k for dem i tidernes morgen :D
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. marts 2002 - 21:09 #17
jeg har checket www.edbpriser.dk og ligger prisen fra 149,- for nye, alt efter hvilke det er, men fortæl hvad det er for en slags, og en hvad du kunne forestille dig af pris :-)
Avatar billede mutella Nybegynder
05. marts 2002 - 16:04 #18
well, jeg er bange for at jeg ikke kan fortælle dig hvad det er for nogle...
som sagt, de blev købt i tidernes morgen :)

hvis prisen er 64mb er 150 for ny, så er det 300 for begge...
men jeg ANER ikke hvis sådan nogle sataner er værd nu... hvad med at du giver mig et bud :)

ellers icq mig på 92840209
Avatar billede ztyxx Nybegynder
05. marts 2002 - 16:10 #19
hvor i landet bor du??
kan ikke ICQ lige nu, er ikke hjemme
Avatar billede mutella Nybegynder
05. marts 2002 - 16:11 #20
jeg bor i nordsjælland, men det er jo ikke noget problem at sende dem med posten
Avatar billede mutella Nybegynder
05. marts 2002 - 16:11 #21
hvis det da ellers var det du tænkte på.
Avatar billede mutella Nybegynder
05. marts 2002 - 16:13 #22
BTW. jeg har ikke testet om de virker endnu, men det gør jeg lige nu, og så skal jeg også lige have installeret et nyt bundkort, så jeg er tilbage om 1-2 timer