Avatar billede mik789 Nybegynder
03. marts 2002 - 18:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

"Defekt afbildning" ?

Efter at min McAfee VirusScan (v.6.02) automatisk foretog en opdatering sidste gang er det åbenbart slut med automatiske opdateringer. For hver gang jeg har startet computeren siden den gang, og hver gang jeg forsøger at åbne McAfee's Instant Updater får jeg følgende fejlmeddelelse:

RuLaunch.exe - Defekt afbildning
Programmet eller DLL'en C:\[...]\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RUTIL.dll er ikke et gyldigt Windows-billede. Kontroller dette med din installationsdiskette."

OK! og hvad betyder så det??? + hvad skal jeg gøre for at få Instant Updater til at virke igen. For når jeg lukker fejlmeddelelsen kommer jeg ikke videre og det er ikke muligt at opdatere automatisk med Instant Updater eller med update funktionen i VirusScan programvinduet.

/mik
Avatar billede mik789 Nybegynder
03. marts 2002 - 18:13 #1
har forsøgt at komme igennem til support hos McAfee, men alt er umuligt. De har nedlagt muligheden for e-maile dem, og deres chat med en "live technician" virker ikke hos mig.
Avatar billede bubbafat Nybegynder
03. marts 2002 - 18:21 #2
er din licens løbet ud??
Avatar billede mik789 Nybegynder
03. marts 2002 - 18:34 #3
bubbafat> nej da, jeg har lige købt programmet for et par måneder siden.
Avatar billede karlslund Nybegynder
04. marts 2002 - 10:52 #4
Det er fordi den DLL-fil der hedder RUTIL.DLL har fået en fejl, så den ikke længere kan køres.

Afinstaller VirusScan, og check at filen RUTIL.DLL er fjernet fra det katalog du nævner.

Installer den så igen, og køre en Instant Update.

Så skulle det gerne virke igen.
Avatar billede mik789 Nybegynder
04. marts 2002 - 22:26 #5
karlslund> du havde nok ret, der var ikke andet at gøre, så det gjorde jeg, og nu kører det igen.