Avatar billede bella-notte Nybegynder
03. marts 2002 - 01:58 Der er 72 kommentarer og
1 løsning

webdomain.dk- Pengene tilbage

Jeg har bestilt domænenavn og webhotel hos www.webdomain.dk, men jeg kan ikke logge på med mit password, og jeg kan ikke få noget svar fra webdomain.dk, når jeg skriver til dem.
Jeg har søgt og set flere spørgsmål, hvor andre har samme problem. Jeg har bare ikke fundet et rigtigt svar til hvad jeg skal gøre.
webdomain.dk har registreret mit domænenavn, med mindre en anden kom først. Og regningen er betalt (desværre)
Så nu spørger jeg jer, kan jeg få pengene tilbage, - og hvordan?
Hvis jeg ikke kan få pengene tilbage, hvad gør jeg så, når jeg gerne vil have det domænenavn?
Avatar billede simonia Nybegynder
03. marts 2002 - 02:01 #1
Du må have gratis retshjælp til det så.
Du skal soimpelthen have advokat på.
Evt. kunne du samle flere, der har oplevet det samme og så tage afsted.
I alle større byer, kan du minimum en gang i ugen få gratis retshjælp ved advokater, der er beskikket af samfundet.
Avatar billede simonia Nybegynder
03. marts 2002 - 02:01 #2
Tag og gør det, så du redder både dine egne penge og fremtidige brugeres.
Avatar billede bella-notte Nybegynder
03. marts 2002 - 02:04 #3
simona > tak, det vil jeg gøre, hvis det er den sidste udvej. Eller jeg kunne jo skrive DET til dem, men får nok ikke noget svar.

Nu ser jeg lige om der kommer flere svar :)
Avatar billede simonia Nybegynder
03. marts 2002 - 02:08 #4
Under alle omstændigheder er det vigtigt, du gemmer alt du har på dem. Både elektronisk og brevmæssigt. Tag evt. et par screenshots af fejlloginnen. Det kan gavne dig senere hen.
Som sagt er det gratis for dig at få advokathjælp på den måde.
Held og lykke:)
Avatar billede bella-notte Nybegynder
03. marts 2002 - 02:10 #5
Jeg har printet mailene ud. Men det er jo en god ide med screenshots også. Det skal du nok få et par point for senere :)
Tak :)
Avatar billede simonia Nybegynder
03. marts 2002 - 02:13 #6
Skriv endeligt igen, hvis du skal vide mere om retshjælpen, der er jeg rigtigt i mit es;)
Hav en god nat:)

Simonia
Avatar billede bella-notte Nybegynder
03. marts 2002 - 02:15 #7
Tak, det vil jeg gøre. Det er rart med nogle, der kan sådan noget:)
Avatar billede simonia Nybegynder
03. marts 2002 - 02:15 #8
http://www.retssalen.dk/

Ellers check lige, hvordan du kan få hjælpen via internettet. Det er værd at prøve, da de fleste alm. advokater er af en ældre generation, der ikke rigtigt kender til PC og internet.
Avatar billede hojben Novice
03. marts 2002 - 08:56 #9
københavns retshjælp aka retshjælpen er et gratis serviceorgan som kan bruges af alle.. det er studerende som kører det men de er knald dygtige ;)
Avatar billede bella-notte Nybegynder
03. marts 2002 - 13:54 #10
Er der ikke andre muligheder end at gå den vej?
Hvis webdomain.dk har registeret mit domænenavn, får jeg så ejerbeviset fra DK Hostmaster eller går det gennem webdomain.dk?
Avatar billede simonia Nybegynder
03. marts 2002 - 14:02 #11
Det er fra Dk Hostmaster, men der klan altså gå lang tid. Jeg har foreksempel ikkemodtaget mine de sidste endnu, som det nu er 3 mnd. siden jeg oprettede, så det kan du ikke sætte din lid til. Desuden får du dem jo ikke, hvis webdomain IKKE har sendt det over.
Avatar billede bella-notte Nybegynder
03. marts 2002 - 14:08 #12
Nu spørger jeg nok dum, men jeg kender ikke ret meget til det.
Hvis webdomain.dk ikke har sendt det over, hvordan kan det så blive registreret? :) Det sker måske på en helt anden måde?
Avatar billede simonia Nybegynder
03. marts 2002 - 14:16 #13
Nej, men er du sikker på, de  HAR sendt det over til registrering?
Kan du se siden, når du går ind på domænet....og har du ekstrachecket dit brugernavn og kode ord. Der er jo forskel på store og små bogstaver.....bare for en sikerheds skyld.
Avatar billede simonia Nybegynder
03. marts 2002 - 14:26 #14
Sidst men ikke mindst, kan du prøve at skrive dit IP nummer i stedet for www.domænenavn.dk når du logger på. Det skulle hjælpe, hvis du lige har bestilt domænet. Nu skriver du jo ikke, hvor lang tid siden det er. Men DK Hostmaster, som kører bestillingerne igennem tager ca. 1 døgn. Nu efter deres nye system er kommet ordenligt op at køre, kører de domæneregistreringerne igennem mellem 10 og 12 hver dag i hverdagene vel og mærket. Så hvis det er bestilt/betalt torsdag/fredag, så kunne det være det med IPet hjalp dig.
Avatar billede bella-notte Nybegynder
03. marts 2002 - 14:26 #15
Det er blevet registeret d. 19 feb.
Og den 13 feb bestilte jeg webhotel og domænenavn. Så de burde havde haft tid til at få det i orden. Altså webhotellet.
Det undre mig bare, at på fakturaen står der deres mailadresse:
info@webdomain.dk, men skriver man til dem, så virker den adresse ikke. Det er lidt lusket.
Jeg fandt en anden mailadresse på deres side og den virker godt nok. Jeg har bare ikke hørt fra dem.
Måske skulle jeg besøge dem,- de bor ikke så langt fra hvor jeg bor. ;)
Avatar billede bella-notte Nybegynder
03. marts 2002 - 14:27 #16
Ja, jeg har checket password og brugernavn flere gange og har indtastet det på forskellige måder.
Avatar billede simonia Nybegynder
03. marts 2002 - 14:27 #17
Det ville jeg da gøre så:)))))))))
Tag dem med bukserne nede og sig du overvejer advokathjælp, hvis der ikke sker noget NU.
Avatar billede simonia Nybegynder
03. marts 2002 - 14:29 #18
Dit brugernavn er domænenavn.dk udfra, hvad jeg kan læse på deres side, så prøv lige den med IPadressen i stedet, så smut ned og smid et par trusler hen over disken i morgen, hvis det heller ikke hjælper:)
Avatar billede bella-notte Nybegynder
03. marts 2002 - 14:34 #19
Har lige prøvet med IP adressen, men det virker heller ikke.
> Jeg har skrevet til dem, at de har til i morgen middag. Ellers vil jeg have pengene tilbage. Hvis de ikke reagere inden da, så må jeg jo besøge dem. ;)
Men ligemeget hvad, så er domænenavnet mit? Hvis altså ikke, der er en anden der kom først?
Avatar billede simonia Nybegynder
03. marts 2002 - 14:39 #20
Det bedste ville nok være at få pengene tilbage og så bestille hos en anden udbyder. Nu har du jo set, hvad du kan vente dig af dette firma, så er det ikke særligt fedt at skulle være hostet der det næste år frem i tiden.

Jeg bruger selv www.pro-service.dk
Det er en, man kan regne med. Og hans priser synes jeg bestemt også er pænt nede. Jeg har 5 domæner hos ham og har endnu ikke oplevet, serverne har været nede. På support får jeg svar stor set i døgndrift, selv om manden har et job ved siden af.
Avatar billede bella-notte Nybegynder
03. marts 2002 - 14:43 #21
Ja, det er vist også bedst at få pengene tilbage.
http://www.eksperten.dk/spm/131646 > "Svar fra kein
14/11-2001 21:12:16".
Men hold da op, hvor kan det irritere mig at man var så naiv.
Tak for hjælpen og point er på vej :)
Avatar billede simonia Nybegynder
03. marts 2002 - 14:51 #22
Sådan har de fleste af os jo måttet lære desværre.
Jeg startede ud med mit første domæne fra www.freepaq.dk som nok er de mest hadede og dårlige udbydere, man kan få.
Der var jeg igennem det samme. Og det var ufatteligt svært at komme ud af kløerne på dem igen. Ned og los dem bagi i morgen, og så håber jeg du spørger herinde, om det nye sted, du vælger er ok, inden du betaler regningen næste gang.
Held og lykke med det:)
Avatar billede bella-notte Nybegynder
03. marts 2002 - 14:59 #23
Jeg har nu hos www.enavn.dk som egenligt er ok. Det eneste der er med dem, er de ikke snakker så meget sammen, når det gælder regninger. Ellers gik det ret hurtigt med oprettelse osv.

Tak. Hvis der sker noget vildt med hensyn til webdomain.dk så skriver jeg det lige her. ;)
Avatar billede simonia Nybegynder
03. marts 2002 - 15:00 #24
Super:)
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. marts 2002 - 15:04 #25
bella-notte> Du kan jo skrive til dem at du har betalt ikke fået noget for dine penge, så du beder dem rette op på det i løbet af få dage.
Avatar billede simonia Nybegynder
03. marts 2002 - 15:06 #26
Barcadil, det har vi ligesom snakket om;)
Prøv at læse posterne først:)
Avatar billede bella-notte Nybegynder
03. marts 2002 - 15:07 #27
Bacardil>> Det har jeg gjort, men der sker intet, så jeg har givet dem en frist til i morgen. Ellers ...Grrrrr!
Men jeg kan se, at andre har haft samme problem og der har der gået måneder inden der skete noget. Så lang tid vil jeg ikke vente! Se >
http://www.eksperten.dk/spm/131646 >>> "Svar fra kein
14/11-2001 21:12:16".
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. marts 2002 - 15:32 #28
Ja, det spm. kan jeg godt huske for noget tid siden :o)

simonia> Nopes, gider ikke at læse så mange poster, hvis han ikke kan bruge min kommentar, så kan man undgå at læse den :o)
Avatar billede bella-notte Nybegynder
03. marts 2002 - 15:35 #29
Det er helt ok bacardil om du læser eller ej. Jeg er ligeglad :)
Pointene er jo give.

Forresten... så er jeg ikke en "han"! Hehehe! :)
Avatar billede bella-notte Nybegynder
03. marts 2002 - 15:35 #30
"Givet" even.
Skal vist havde skiftet tastaturet ud.. *GG*
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. marts 2002 - 16:01 #31
:o)
Avatar billede jonas- Nybegynder
06. marts 2002 - 14:55 #32
Jeg har samme problem.
Jeg har - efter opfordring af bacardil - sendt en mail til dem, hvori der står at jeg vil have mine penge tilbage, hvis de ikke ordner mit domæne inden 3 dage. De 3 dage er gået imorgen, så bliver det spændende. Jeg har iøvrigt prøvet at ringe til dem 4-5 gange, men de tager ikke telefonen. Sådan noget irriterer mig grænseløst.
Avatar billede bella-notte Nybegynder
06. marts 2002 - 17:18 #33
Jeg sendte også en mail til dem, og fristen var i går. Men jeg har stadig ikke hørt fra dem. Så du skal nok ikke håbe for meget.
Jeg har forhørt mig hos Danmarks Familieadvokat og jeg fik dette svar:
"Skriv til dem pr. almindeligt brev og fortæl, at du ikke har fået den bestilte vare - domænenavn og webhotel, at du ikke kan logge på, osv.

Bed dem om at afhjælpe fejlen. Giv dem en frist på f.eks. 10 dage til at bringe fejlen i orden.

Der er tale om en væsentlig mangel ved det købte og du har ret til at ophæve og kræve pengene tilbage, hvis Webdomain.dk ikke kan afhjælpe manglen.

Gem en kopi af brevet til Webdomain, samt af al øvrig korrespondance.

Er navnet registreret i dit navn (check på dk-hostmaster.dk's DK Whois) kan du evt. overføre navnet til et andet webhotel. Du har dog stadig krav på at få dine penge tilbage fra Webdomain, hvis du ikke har fået det, du har betalt for. En egentlig inkassosag/retssag om dette, vil dog næppe kunne svare sig økonomisk og tidsmæssigt. Afhængigt af, hvad du har betalt for domænenavnet, kan du evt. kontakte Forbrugerklagenævnet."

Jeg vil sende dem et alm. brev. Og hvis det ikke hjælper, så ved jeg ikke hvad vi så kan gøre.

Ellers må vi finde nogle flere med samme problem og så stå sammen.
/Bella
Avatar billede wwc Nybegynder
07. marts 2002 - 16:57 #34
De er ikke helt fede dem på Webdomain. Men Bella, hvis du, som du siger, bor i nærheden så mød personlig op.
Avatar billede wwc Nybegynder
07. marts 2002 - 17:00 #35
Prøv at se hvad der står på Webdomain.dk:
Der er selvfølgeligt stadig mailsupport indenfor 24 timer.
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. marts 2002 - 19:05 #36
Send det Rekommanderet og ellers overlad det til en advokat der kan få dem i retten evt.
Avatar billede tommyf Nybegynder
07. marts 2002 - 20:53 #37
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. marts 2002 - 21:06 #38
Ligger det ikke lidt udenfor internetplads´s normale arbejde at lave indlæg om betalings-hoteller?
Avatar billede zaaaaa Nybegynder
07. marts 2002 - 21:09 #39
kontakt ham på ICQ og få ham til at sende det til dig eller så kan han finde ud af hvad problemet er det er jo friserverplads.dk's webmaster der har webdomain.dk så stil spm. inde på friserverplasd.dk
Avatar billede bella-notte Nybegynder
09. marts 2002 - 08:49 #40
bacardil >> Advokaten sagde, at det ikke kunne betale sig at slæbe dem i retten. Derfor søger jeg flere, som har samme problem- så er det måske nemmere.
Avatar billede bella-notte Nybegynder
09. marts 2002 - 08:52 #41
tommyf >> Tak, fordi du har skrevet det om webdomain.dk på din side (går ud fra det er din side)
Håber det for andre til at holde sig væk fra webdomain.
Iøvrigt, så har webdomain skrevet noget nyt på deres side, så de er da ikke helt døde!
"VI MODTAGER LIGENU IKKE BESTILLINGER DA VI ER IGANG MED AT FLYTTE TIL ET ANDET STED. INDTIL DA MÅ I HAVE TÅLMODIGHED. VI UDFØRER SELVFØLGELIGT DE MODTAGEDE BESTILLINGER FØR DEN 7/3-02.

Vi kan oplyse at vi vil være klar igen i starten af april, med DANMARKS BILLIGSTE SERVERHOSTING OG FORBEDRET SERVICE.

Der er selvfølgeligt stadig mailsupport indenfor 24 timer."

Ja, det er vist godt med dem! Tsk tsk...
Avatar billede bella-notte Nybegynder
09. marts 2002 - 08:55 #42
zaaaaa >>> Friserverplads er nede (igen)
De ved da vist ikke hvad de vil.
Avatar billede bella-notte Nybegynder
09. marts 2002 - 08:56 #43
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. marts 2002 - 09:44 #44
bella-notte> Det kunne jeg nu godt regne ud. Men var det mig personligt, så ville jeg hellere bruge 5000-10000 kr. på at få ramt på dem :o)

Hvad med internetavisen og sådanne nyhedssite.. Måske kan i få det i der.. Måske er det lidt overdravet *gg*
Avatar billede bella-notte Nybegynder
09. marts 2002 - 10:06 #45
Jeg er helt enig med dig, i at få ram på dem. Men men, står og mangler penge til lejlighed, den årlige tur til Italien og kørekort- så der bliver jeg nød til at bruge pengene. Ellers havde jeg gjordt det.
Hvis der ikke sker noget efter jeg har sendet en alm. brev, så må jeg ty til andre midler. Men jeg håber bare, at jeg kan få andre med, så det bliver lidt nemmere :)
Men agree, de skal mærke de gør noget forkert.
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. marts 2002 - 10:28 #46
Jeps, så ser det lidt sort ud :o(
Avatar billede simonia Nybegynder
09. marts 2002 - 11:46 #47
Bacardil: Hvad med at læse, hvad jeg skriver!!! Du behøver ikke bruge en krone!
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. marts 2002 - 11:49 #48
bacardil >> Jo, det ligger uden for Internetplads' koncept, men deres tilknytning til Friserverplads kan evt. bruges som undskyldning :o)
Avatar billede jonas- Nybegynder
09. marts 2002 - 11:49 #49
Jeg har sendt et brev til dem, hvor jeg forlanger mine penge tilbage. Nu bliver de nødt til at svare!!
Avatar billede bella-notte Nybegynder
09. marts 2002 - 13:26 #50
simonia >> Den advokat jeg kontaktede, sagde det ikke kunne betale sig med inkasso/retsag.
Avatar billede bella-notte Nybegynder
09. marts 2002 - 13:26 #51
jonas- >>> Jeg håber, du får noget ud af det :)
Avatar billede simonia Nybegynder
09. marts 2002 - 13:58 #52
Belle-Notte: Var det en ved gratis retshjælp?
Skal du betale for en advokat er det klart det ikke kan betale sig for små 200 kr. Ellers kan det!
For det andet, hvis i rotter jer sammen, snakker vi om en større sag.
Avatar billede bella-notte Nybegynder
09. marts 2002 - 14:30 #53
simonia >> Du kan se længere oppe hvad advokaten skrev til mig.
Det var Danmarks familieadvokat  som jeg spurgte online.
Avatar billede bella-notte Nybegynder
09. marts 2002 - 14:31 #54
simonia >> ellers ved jeg ikke hvordan jeg gør. Jeg har søgt på nettet, men synes ikke jeg kunne finde noget jeg kan bruge. :)
Avatar billede simonia Nybegynder
09. marts 2002 - 14:34 #55
Jeg skrev et link til dig til gratis retshjælp online....ellers er det på forsiden hos: www.gratisland.subnet.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. marts 2002 - 17:31 #56
simonia> Slap helt af.. Du kan eks. ikke komme i retten uden en krone..
Avatar billede simonia Nybegynder
09. marts 2002 - 18:04 #57
Sådan en sag kommer YDERST sjældent for retten!
Det ender som regel ved en advokatskrivelse, hvorefter kravet om tilbagebetaling efterkommes af anklagede.
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. marts 2002 - 18:19 #58
Du vil altid kunne få den igennem i Sø- og Handelsretten i København.
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. marts 2002 - 18:20 #59
Han kan jo nægte kravet om tilbagebetaling, så kan advokaterne jo ikke tvinge ham, det skal videre i systemet.
Avatar billede simonia Nybegynder
09. marts 2002 - 18:25 #60
Gidder ikke spilde mere energi på denne tråd, man kommer jo ingen vejne.
Jeg melder mig fra nu, så det nytter ikke skrive mere til mig.
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. marts 2002 - 18:34 #61
*tsk tsk*
Avatar billede bella-notte Nybegynder
09. marts 2002 - 18:43 #62
Hahha, der er vist en der blev fornærmet.
simonia har jo fået pointene, så ingen har sagt han/hun skulle skrive mere. - det er jo nemt at sige man skal bruge gratis retshjælp, men den link simonia har givet kan jeg ikke få noget ud af. Men det kunne man åbenbart ikke nå at få skrevet.
Kan du uddybe "Du vil altid kunne få den igennem i Sø- og Handelsretten i København. " lidt, bacardil <<<<<? :)
Avatar billede grabber Nybegynder
02. januar 2003 - 12:44 #63
Jeg har store problemer med dem. Jeg har selv et webhotel hos dem og har desuden bestilt 2 andre som jeg ikke har fået endnu. Desuden svarer de ikke på mails og ej heller pr.tlf. Jeg har indsendt en klage til forbrugerstyrelsen samt talt med min advokat og jeg forventer at der sker noget i løbet af Januar. Vi kunne lave en hjemmeside, hvor vi advarer folk imod at købe deres produkter
Avatar billede zerocrash Nybegynder
16. januar 2003 - 11:03 #64
hmmm... GOD idé! Jeg har nemlig samme problem som GRABBER... Jeg er med på den med hjemmesiden!
Avatar billede dr_hook Nybegynder
02. april 2003 - 18:29 #65
Damn, jeg først lige har fundet den formidable side Experten.dk.

Dum og naiv som jeg er, har jeg købt domæne hos Webdomain.dk, nu er jeg i fuld sving med, at flytte domænet igen.
Dobbelt ærgerligt er det, når domænet tilhører en forening (jeg er webmoster), som lever af sponseringer og donationer, nu skal jeg så fremskaffe flere penge til flytningen. ØV ØV !!!

Havde jeg da bare læst om webdomain inden handlen, så havde jeg nok ikke haft problemerne...
Har forsøgt i lang tid (2 mdr.+), at få fat på dem, men som alle jer andre uden held !!!

Sjovt nok, skriver de på der hjemmeside, at telefonerne er nede, skrevet den 26/2-03, mon ikke de er oppe igen ???
Jeg har dem lidt mistænkt for, at have nummerviser og en "sort-liste" over hvem de HAR talt med 1 gang, der er jo også en måde at undgå brokkerier på.
Deres fax virker heller ikke !!

Jeg er med på GRABBER´s hjemmeside, kunne jeg få adressen ????

Det skal IKKE lyde som et "tude-indlæg" men som en stor advarsel.
Brug IKKE Webdomain.dk, de tager RØVEN PÅ DIG.

En ringe trøst er det dog at se jeg ikke er den eneste der er blevet snydt.
Avatar billede grabber Nybegynder
02. april 2003 - 21:11 #66
Skal vi så få lavet den hjemmeside???
Hvem vil ud over mig selv bidrage med et stykke arbejde.

Jeg har tid til at lave den i kommende weekend
Avatar billede dr_hook Nybegynder
03. april 2003 - 07:59 #67
Jeg vil gerne.

Skriv til mig på sunkhunk@hotmail.com, så skal du få min rigtige e-mail adresse
Avatar billede zareba Nybegynder
20. april 2003 - 18:58 #68
Har samme problem,

ingen e-mail svar fra dem
og telefonen tager de heller ikke
og dum som man er har man betalt:(

Jeg er nu ikke så skarp til at lave hjemmesider
men vil meget gerne hjælpe hvis jeg kan

Og hvis i ikke har brug for hjælp så
er det skam helt iorden, men jeg vil
stadig gerne se hjemmesiden.

I kan skrive til mig på mc@swim.dk
Avatar billede fun22 Nybegynder
16. september 2003 - 19:54 #69
blev den hjemmeside lavet???
Avatar billede donhulk Nybegynder
23. marts 2004 - 13:05 #70
Jeg er selv blevet taget ved røven af dem. Endda så sent som Marts 2004! Farvel mønt!! HOLD JER FRA WEBDOMAIN.DK.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
23. marts 2004 - 13:50 #71
Jeg har nu oplevet det samme som donhulk - blev røvrendt af dem så sent som i marts måned! Dobbelt regning for 1 år - 2x180kr = 360kr!!! Kontaktede dem men de tog ikke tlf! KEEP AWAY FROM WEBDOMAIN.DK
Avatar billede qwern Nybegynder
18. oktober 2008 - 13:18 #72
Jeg har lidt samme problem. Midt gamle webhotel "webzero.dk" skulle nedlægges så alle deres "domæner" inkl. mit skulle over flyttes til "Webdomain.dk" Men jeg kan ikke mærke nogen som helst forbedring. Min hjemmeside vil ikke opdaterer mine ændringer + suporten er noget af det mest usæriøse i verden. Og for at det ikke skulle være nok. Kan du ikke finde kontrolpanlet inde på deres hjemmeside.
så jeg overvejer at lukke mit domæne ned og starte fra hel ny på: http://www.needhost.dk
Avatar billede zerocrash Nybegynder
20. oktober 2008 - 13:14 #73
Hvor ville det dog være rart hvis du gad tjekke datoen INDEN du skrev noget som helst, i en 4 år(!) gammel tråd...