Avatar billede cramon Nybegynder
28. februar 2002 - 22:43 Der er 6 kommentarer

Netexpress m/ppoe og vpn m/ppoe

Er der et kvikt hoved der kan løse denne:

jeg har TDC netexpress med PPP over ethernet , alså uden router, samtidigt har jeg raptor mobile vpn der også anvender PPPOE, dette kan med lidt følgeproblemer lade sig gøre på en win98, men i win2000 er det bare ikke muligt, kan man komme uden om det uden at investere i router eller andet hardware?? Og nej jeg går ikke tilbage til win98!!
Avatar billede spiff_21 Nybegynder
28. februar 2002 - 22:59 #1
Lavede du vpn op i mod en win98 maskine, og hvilken vpn (pptp eller l2tp). Måske er det bare mig der er dum men hvad er en raptor mobile ??
Avatar billede cramon Nybegynder
28. februar 2002 - 23:05 #2
Nej mod en NT4.0 m/SP6, Raptor mobile er symantec's VPN der forbinder mod raptor firewall, kryptering er iøvrigt 3des, hvis nogen kender en anden VPN der kan bruges!!
Avatar billede spiff_21 Nybegynder
28. februar 2002 - 23:25 #3
Hvordan prøver du at lave vpn til nt4 serveren i win2k. bruger du stadig raptor mobile, eller bruger du windows egen vpn ting ? Har du en firewall ? bruger du den samme bruger som du brugte i win98 ?
Avatar billede cramon Nybegynder
01. marts 2002 - 07:51 #4
Jeg har forsøgt med den indb. windows vpn, den understøtter så vidt jeg kan se ikke mulighed for at indtaste "secret share" som skal til for at åbne en tunnel. raptor mobile kan ikke installeres da den konflikter med iVasion poet adapter til adsl forb.(begge med PPPoe). og ja, samme bruger ingen ændringer der!
Avatar billede tscholz Nybegynder
01. marts 2002 - 11:10 #5
det er stor betydning om du bruger et program som bruger pptp eller l2tp. pptp, som er microsofts standard, vil det være som at logge på en ppp server, men l2tp skal bruge x509 certifikater. Så vidt jeg ved understøtter l2tp ikke shared secret.
Avatar billede cramon Nybegynder
02. november 2004 - 22:59 #6
lukket