Avatar billede lars_jensen Nybegynder
28. februar 2002 - 12:58 Der er 18 kommentarer

Mangler ældre hardware

I disse tider hvor alle overgår andre med tunede t-birds og snakker om 4GHz P4'ere må der da være en eller anden herinde der har en gammel P2 eller evt. P3'er stående til en lille testmaskine jeg mangler.

Reelt set skal jeg have banket en lille webserver på nettet, jeg kunen forestille mig en 300-450mhz processor er længe nok - jeg er Intel tilhænger.

Så, har du nogle løsdele du kan undvære, skal have en skilling for eller en tjeneste der skal klares på en anden måde er jeg åben overfor dit forslag.

Altså, processor og motherboard er vigtigt. Har du en disk der ligger og trækker støv i skuffen, kan det være den kan lives op til dette.

Hvis du har nogle stumper eller evt et gammelt system der er sat sammen, skriv endeligt konfigurationen og en eventuel pris til mig.

/ Lars

PS. Maskinen skal stå i Danmark, så at jeg pt. ikke er der skal i ikke bekymre jer om :)
Avatar billede bbs Nybegynder
28. februar 2002 - 12:59 #1
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=1756
Jeg har da nogen blæsere - 40mm. Det er jo det de gamle Intel bruger.
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
28. februar 2002 - 13:01 #2
kontakt enten her eller over mail på ljweb@ljweb.dk
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
28. februar 2002 - 13:04 #3
bbs >> *lol* er det okay jeg ser tiden an med den der :) har aldrig før samlet stumper til en maskine og startet med blæseren :))

omend tak for indlægget
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. februar 2002 - 13:04 #4
Jeg har en ældre IBM PCSERVER 300 (mener jeg den hedder) stående... husker jeg ikke helt galt er det en 233Mhz processor der sidder i den. Den er komplet med diske og alt. Jeg har intet at bruge den til, så det er da muligt vi kan finde ud af noget :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. februar 2002 - 13:05 #5
Den har naturligvis netkort, cd-rom osv...
Avatar billede bbs Nybegynder
28. februar 2002 - 13:05 #6
Hvorfor ikke være anderledes? ;)
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
28. februar 2002 - 13:09 #7
Mikael, har lige sendt en mail til dig...
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
28. februar 2002 - 13:10 #8
bbs >> jeg er anderledes som personlighed *griner* omend Mikael / nanoq's tilbud lyder rigtig rigtig spændende
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. februar 2002 - 13:14 #9
ups... det er faktisk en 310'er...

Læs lidt mere her: http://www-1.ibm.com/support/manager.wss?rs=0&rt=0&org=psg&doc=COBN-38SK5M

Jeg er lidt i tvivl om hvilken processor den har... men det kan jeg finde ud af i aften...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. februar 2002 - 13:14 #10
fino..
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
28. februar 2002 - 14:50 #11
Hvornår skal du bruge den?
Jeg står selv og skal til at opgradere og får derfor noget gammelt hardware som jeg gerne vil af med.
Aopen Midi Tower
Abit BX6 Motherboard
Intel PIII-450mhz in a box
256MB Ram
Creative AWE 64
Riva TNT2 32MB
Jeg beholder selv mine HD's, CD-ROM drev og netkort.

Jeg har ingen ide om hvad det er værd, men jeg skal prøve at se om jeg kan komme på en pris hvis du er interesseret.

- Rod
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
28. februar 2002 - 14:56 #12
rod, indenfor 2-3 uger vil være perfekt, men venter gerne for noget godt :))
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
28. februar 2002 - 14:56 #13
lyd og grafik er underordet, det er til ren server... Altså mobo/cpu/ram der er spændende... og at det ikke er futtet af, seriøst overclocket eller lign
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
28. februar 2002 - 15:28 #14
Okay, Dvs. du er interesseret eller hvad?
Hvis du kun vil købe løsdele af det så kan vi også godt finde ud af, men jeg vil da gerne af med det hele for jeg har ikke rigtigt noget at bruge det til.
Jeg har haft det overclocket en gang i en uges tid oder so, men jeg droppede det da mulitplyeren ikke ville gå højere og Rammene ikke var så glade for at køre 112mhz.

Mht. til tidsfristen så regner jeg med at bestille mit nye grej i næste uge.

- Rod
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
28. februar 2002 - 15:32 #15
mit behov er kun motherboardet/cpu'en/rammen... HD og Net beholder du jo selv men siger du x antal kroner for det jeg har brug for og x+10 for alt, finder vi nok ud af det alligevel...

Men ja, jeg er interesseret - men afhænger af prisen. Og jeg kommer ikke med bud, jeg vil have et tilbud :)) det tilbud vil jeg så sige "tak og amen" til eller ikke.

/ LJ
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
28. februar 2002 - 15:54 #16
Har lige kigget på Den blå avis, for at se prisneveauet, og det ligger godt nok noget højt, da folk der sælger i den blå avis for det meste ikke har nogen ide om hvad deres gamle hardware er værd, men det det er da alligevel til at få et indtryk af hvad det nogenlunde vil kunne indbringe.
Så meget som de tager derinde vil jeg dog ikke forlange, for det synes jeg sgu ikke at det er værd, så jeg vil nok sige 1500kr for CPU, MOBO og RAM.

- Rod
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
28. februar 2002 - 15:57 #17
hmm, en 900mhz celeron alene koster 600kr... p2 400 650... jeg vil lige kigge mig lidt omkring og evt vende tilbage
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
28. februar 2002 - 16:00 #18
Fair nok, men jeg er villig til at klemme prisen nedaf hvis du synes at det er alt for dyrt. Lidt kræmmer er man vel altid :-)

- Rod