Avatar billede tobster Nybegynder
27. februar 2002 - 23:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VCD og SVCD

Hvordan afspiller man filer der er i VCD og SVCD format?
Avatar billede prodic Mester
27. februar 2002 - 23:36 #1
På din PC kan det f.eks klares med PowerDVD
Avatar billede soeborg Nybegynder
27. februar 2002 - 23:36 #2
brænder dem ud som svcd, smider dem i sin stationær dvd afspiller hvis de har "codec" til det... Ellers skal der bruges et vcd program så som sony vcd player.. Har ikke et link desværre.
Avatar billede eaz Nybegynder
27. februar 2002 - 23:40 #3
VCD = Du finder .dat filen i MPEGAV eller MPEG2 kataloget og trækker ind i Windows Media Player. Det går så let som ingen ting.
SVCD = Afspil .dat filen i MPEGAV eller MPEG2 kataloget med din DVD-afspiller (PowerDVD, CyberDVD osv.) eller installer et SVCD (MPEG2) Codec (søg på nettet, kan ikke lige give et direkte link).
Avatar billede tobster Nybegynder
27. februar 2002 - 23:46 #4
Der er bare det problem at min DVD afspiler (WinDVD), kan godt afspille cden, men billedet hakker meget voldsomt
Avatar billede eaz Nybegynder
28. februar 2002 - 08:44 #5
Det ved jeg ikke lige med.. prøv at kopier .dat filen ind på harddisken og afspil den derfra. Der kan være problemer med CD-drevet (?).
Ellers ved jeg ik lige hvad kan hjælpe.