Avatar billede bartafterdark Nybegynder
27. februar 2002 - 23:05 Der er 39 kommentarer

Eksperten Pro ???

Hvad er det for noget.
Kan jeg lige få det forklaret ?
50 dkr. er det ikke lige lidt meget
Avatar billede invisibleman Nybegynder
27. februar 2002 - 23:11 #1
50 kr. .. hvad snakker du om ?
Avatar billede elkrog Nybegynder
27. februar 2002 - 23:12 #2
Avatar billede repsac Nybegynder
27. februar 2002 - 23:12 #3
Tjaehh... nok et forsøg på at udelukke snydere der opretter flere bruger + et forsøg på at skabe en eksperten hvor niveauet er lidt højere end spørgsmål lignende dette: "HJÆÆLP!!! Jeg har et problem!!!"... :-/

Jeg vil ikke betale kr. 50,- pr. måned - det vil jeg ikke spendere på at blive hjulpet og få hjælp. Jeg mener det ville være meget smartere at køre eksperten videre som den gør nu hvor man blot tager nye brugere i hånden og viser dem vejen frem + sørger for at én person ikke kan have flere brugere.

Jeg glæder mig til at se hvad der sker og ikke mindst hvor mange brugere der er villige til at betale kr. 50,- pr. måned... men det er da også en måde at få et site til at løbe rundt på...
Avatar billede jonas- Nybegynder
27. februar 2002 - 23:13 #4
Og hvilke ekstra-muligheder skulle det være?? Bedre svar? Hehe.
Avatar billede michael-rene Nybegynder
27. februar 2002 - 23:16 #5
syntes 50 kr lyder vildt, så er os fattige studerne sku lost :)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
27. februar 2002 - 23:16 #6
50 kr./md. er sku for dyrt ... det er jo satme mere end de fleste billige webhoteller koster ....
Avatar billede jonas- Nybegynder
27. februar 2002 - 23:17 #7
Jeg tror ikke på der er nogen der vil betale 50,- pr. måned for en række ekstra funktioner.
Det er 600,- pr. år! (regnede det selv ud i hovedet :o))
Avatar billede mugs Novice
27. februar 2002 - 23:18 #8
Enig med repsac.

Jeg svarer meget mere end jeg spørger, og vil ikke betale for at hjælpe andre.

Lad os se og CoAdmin's kan få ryddet lidt op i snyderne, og få kammertonen lidt mere i højsædet.

Men lad os nu se hvad vi evt. får for 600,00 Kr året, men det skal være virkelig godt, før jeg står på vognen.
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
27. februar 2002 - 23:18 #9
yep LOL
men hvad for man ?
Avatar billede annikadk Nybegynder
27. februar 2002 - 23:20 #10
2-300kr/året er mere lokkende for de fleste vil jeg tro...
Avatar billede jonas- Nybegynder
27. februar 2002 - 23:21 #11
Der står på infosiderne at man får mulighed for at ignorere brugere. Er det smart?! Ikke for 600...
Avatar billede morpheus Nybegynder
27. februar 2002 - 23:22 #12
<comment>
50 kr. om måneden !!!???
Hmm... For niveauets skyld var det værd at overveje. Og på den anden side... Betale for at svare på spørgsmål... Niks, noway, Nope, niksenbiksen, ALDRIG I LIVET !
</comment>
Avatar billede michael-rene Nybegynder
27. februar 2002 - 23:24 #13
så skulle man have mulighed fpr at have et internt forum kun for betalende så man kunne få nogle lidt mere saglig og gode debatter. Det mangler der nogle gange som det er nu :)
Avatar billede jonas- Nybegynder
27. februar 2002 - 23:24 #14
Hej Eksperten.dk
Jeg er meget glad for jeres side. Jeg har besvaret en del spørgsmål, selvom jeg kun har været her mellem 2 og 3 uger, det vil jeg gerne fortsætte med, og jeg vil endda betale jer penge for at få lov til at hjælpe andre!

Nej, vel?! - Lyder forkert!!
Avatar billede otis Nybegynder
27. februar 2002 - 23:25 #15
Jeg vil gerne betale det da, det er en dagsløn
Avatar billede otis Nybegynder
27. februar 2002 - 23:28 #16
altså, den årlige pris.. jeg er ikke helt nede på bunden hehe
Avatar billede jonas- Nybegynder
27. februar 2002 - 23:32 #17
otis, prøv lige at sætte dine kommaer rigtigt. Jeg forstår ikke dine sætninger!

Håber sgu ikke at Geek1011 bliver coadmin...
Avatar billede otis Nybegynder
27. februar 2002 - 23:34 #18
jonas- :(
Jeg vil gerne betale de årlige 600 kr, da det er en dagsløn :P
det har sikkert været mit "da" du har set dig forkert på.
;)
Avatar billede jonas- Nybegynder
27. februar 2002 - 23:38 #19
ja da :o)

Okay. Pengene er ikke noget problem for mig, men jeg gider ikke at bruge dem på noget, som man får så lidt ud af...
Avatar billede manon Nybegynder
28. februar 2002 - 00:16 #20
Jeg ville menne det skulle koste 50.- for oprettelse og 5.-  per måned !
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
28. februar 2002 - 00:45 #21
Ja det må da være toppen prøv lige at tænke alle medlemmer på eksperten x 50 kr. så var man hurtig meget rig.
Avatar billede startfirma Nybegynder
28. februar 2002 - 08:12 #22
Hvis man ikke lige frem mister funktioner ved ikke at betale, og de nye funktioner ikke er en geni-streg, så er der næppe mange der vil betale, heller ikke selv om de har pengene.

Jeg har altid kunne få den hjælp jeg skulle bruge, og det regner jeg fortsat med at kunne selv om jeg ikke betaler.

Jeg ville foreslå at et abonnement koster 300 point om måneden. Hvis man ikke har 300 point så koster det 30 kroner. Dvs 1 point = 10 øre. Så har point også fået værdi, og hvis man svare på andres spørgsmål kan man have et gratis abonnement :)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
28. februar 2002 - 08:29 #23
"Eksperten Pro
Der vil blive stillet en række ekstra features til rådighed for brugere som betaler 50,- kr. om måneden for et medlemsskab af Eksperten Pro."

Ergo, for dem der VIL betale 50,- kan de få en række ekstra features. Sådan som jeg forstår det så behøver man ikke...men hvis man skal så er jeg da daffet videre, hjælper mest og det gider jeg som de fleste andre herinde ikke betale for...
Avatar billede frkolsen Nybegynder
01. marts 2002 - 21:46 #24
Nu må jeg lige ha luft.
Der vist ikke mange usenet-sider der kan konkurrere med Eksperten. Eksperten er simpelthen noget af det flotteste jeg har set på nettet! En enorm mængde af så vidt jeg kan se selvforstærkende (!) engagement og hjælpsomhed.

For Eksperten ser ud til at køre efter et genialt princip som åbenbart virker: Man yder sin hjælpsomhed og den hjælpsomhed baner vejen for lønnen, det er den man tjener point med. Og det er den der gir blod på tanden, taknemmelige folk der gir én lyst til at hjælpe mere! Og alle kan være med. Osse mig som i al fald ikke just er ekspert. Men kan jeg hjælpe med det jeg kan gør jeg det gerne! Om ikke med andet så med dette indlæg.

Og nu skal der så blandes penge ind i det. Hvorfor? Hvem kan påvise at det er nødvendigt for noget som helst. Hvem kan påvise at tingene kun kan udvikle sig til det bedre på den måde. Hvor er det åbenbaret at realisering af dette eller hint ønske til fremtiden ikke kan tilvejebringes af de folk der i forvejen med glæde vil kæmpe for Eksperten og dens positive ånd uden at betale med eller blive belønnet af andet end taknemmelighed og deres lyst til at være med?

Hvordan er Linux blevet til hvad det er i dag – har det kostet de involverede et fast månedligt beløb at få lov at være med til at bygge det? Linux og E har allerede bevist at vi kan komme langt med god vilje. Osse selv om verbale møgspredere i ny og næ stikker snuden frem.

Er det mig der er fantasiløs når jeg ikke ikke forestille mig at Ekspertens liv eller positive udvikling er hverken hæmmet eller truet af gratisprincippet? Jeg er i hvert fald ikke så fantaliløs at jeg ikke kan forestille mig det modsatte. Det kan godt være at kontingent også kan sætte gang i en selvforstærkende effekt, men hvilken? Ekspert, træd varsomt. Jeg er oprigtigt bange for at de penge kan skade mere end gavne. Sådan læser jeg de forrige indlæg her.

Er Eksperten derimod i akut pengenød af en eller anden grund så lad os få den problematik på bordet og diskutere det i stedet. Og bevare princippet om at alle er med på lige fod af ren og skær lyst uden betalende elite og andenrangs gratister!
Avatar billede beldring Nybegynder
01. marts 2002 - 22:03 #25
JAmen så vidt jeg har forstået, kan man selv vælge om man vil beholde eksperten, eller betale for eksperten pro! Jeg har bare forstået det sådan, så at man kunne betale for en opgradering!
Avatar billede beldring Nybegynder
01. marts 2002 - 22:05 #26
én ting er at jeg ikke vil betale, men en helt anden ting er, at hvis man skal betale, så vil max 1 ud af 10 gøre det, og så er der ikke nær så ofte nogen til at svare på ens sp. og er det så pengene værd længere???
Avatar billede invisibleman Nybegynder
01. marts 2002 - 22:06 #27
Og det er korrekt forstået. E. Pro er en slags udvidelse til E. tror jeg, som man kan vælge at betale for hvis man ønsker at gøre brug af de nye features der udbydes der.
Avatar billede beldring Nybegynder
01. marts 2002 - 22:07 #28
Læs det lige ordentligt igennem!!! Man SKAL ikke betale, med mindre man vil have de ekstra features!!! SÅ LAD VÆRE MED AT BETALE, OG BEHOLD DET, SOM DET ER NU!!!
Avatar billede invisibleman Nybegynder
01. marts 2002 - 22:07 #29
beldring: Hvis der på det Eksperten vi kender nu, blev indført brugerbetaling ville vi slippe for alle der lamerz der er ... for der er satme mange ...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
01. marts 2002 - 22:08 #30
en bedre ide ville være (igen) at afskaffe pointsystemet, det ville eliminere (min påstand) størsteparten af snyderne her, der ville jo ikke være noget at snyde for, og det ville måske også medvirke til at debatterne og hjælpen ville blive bedre, da lamerne ikke ville have så meget at gøre her, når de ikke kunne snyde med point.....
Avatar billede beldring Nybegynder
01. marts 2002 - 22:09 #31
jeps, men jeg ville ikke have råd, så jeg kunne være ligeglad med hvor mange lamerz der forsvant!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
01. marts 2002 - 22:11 #32
50 kroner om måneden, det er sq mere end Jubii nation, der endda har rabattilbud til medlemmerne, samt en del mere
Avatar billede beldring Nybegynder
01. marts 2002 - 22:23 #33
Hvis alle deres nuværende medlemmer betaler, tjener de langt over 1 million om året! MEN DET GØR DE HELLER IKKE! De går nedenom og hjem!
Men som sagt, det er jo friviligt om man vil betale, og derved opgradere!
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
01. marts 2002 - 22:26 #34
Jeg synes ikke det er nogen god ide at indføre brugerbetaling. De har jo allerede oprettet Sharksforum.com og der skal man jo betale, så hvis der er nogen som gerne vil betale kan de jo bare gå derover...

- Rasmus!
Avatar billede tmceu Praktikant
01. marts 2002 - 22:26 #35
Jeg kan sagtens forstå argumenterne om ikke at ville betale, især for de mennesker, der ligesom jeg, svarer mere end de spørger.

Personligt har jeg ikke noget imod at betale, forudsat at der kommer nogle væsentligt bedre features for betalende brugere. Dette kunne eks. være en noget mere brugbar "vidensdatabase". Alt for mange af de gode svar forsvinder i dårlig søgning.

Men der er altså også en kæmpe gruppe, som ikke har tid til- eller forudsætninger for selv at svare på spørgsmål. For disse mennesker er det trods alt billigt med en 50'er i måneden.

Jeg kender naturligvis ikke økonomien bag Eksperten, men læg mærke til hvor få bannere der faktisk er. Og tro det eller lad være, men der er altså også en del udgifter forbundet med at køre et site som dette.
Avatar billede beldring Nybegynder
01. marts 2002 - 23:46 #36
jaaaah....... Men 600 kr. om året???
Hvis de sætter brugerbetaling på for alle, så laver vi vores eget!
Er der noge, som er friske på det?????????
Avatar billede hono Nybegynder
01. marts 2002 - 23:50 #37
beldring  >> Det tror jeg at du kan være sikker på at der er
Avatar billede beldring Nybegynder
01. marts 2002 - 23:56 #38
GODT :)  -JEG MENER DET! DET GØR VI SGU'!
Avatar billede tmceu Praktikant
02. marts 2002 - 11:39 #39
beldring & hono >> Jeg mener ikke I har forstået hvordan det hænger sammen med Eksperten Pro. Alle kan blive hængende som gratis brugere, mens andre kan vælge at betale for ekstra features og dermed være med til at financiere Eksperten's fortsatte udvikling.

Der findes masser af steder som dette på nettet, både danske og udenlandske, for slet ikke at nævne usenet. Der findes efterhånden også et par stykker som har stjålet hele konceptet, strukturen m.v. herfra, så I vil straks føle Jer hjemme sammen med de andre 10 brugere.

Men jeg ønsker Jer held og lykke med at skabe endnu en dårlig kopi af Eksperten. Venligst meld tilbage, når det er lykkedes Jer at få et site op at køre med lige så mange brugere, features m.v.. Hvis I ikke kan/vil betale 50.- i måneden, tvivler jeg helt ærligt på at I kan/vil betale hvad det koster at drive et site der bære nærmer sig Eksperten.