Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 13:17 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed i XP

Hejsa,
Jeg får denne fejlbesked når jeg laver en rs.AddNew

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot update. Database or object is read-only.
/temp.asp, line 294

Hvordan giver jeg et script skriveadgang til en database i xp?

Jeg har markeret "write" under properties.
Avatar billede tniels Nybegynder
27. februar 2002 - 13:52 #1
Er det IUSR_xxx du har giver skriverettigheder? Det er ikke nok at vælge "Alle" (eller "All").

Hvis ikke skal du tilføje IUSR_xxx og give skriverettigheder.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 15:41 #2
Jeg ved ikke hvor jeg kan give forskellige brugere adgang. Der står intet om brugere inde i selve IIS konfigurationen
Avatar billede tniels Nybegynder
27. februar 2002 - 17:24 #3
Nej, det er bare på selve Access-databasen (mdb-filen) - det har ikke noget med IIS at gøre.
Hvis du højreklikker på den og vælger "properties", skulle du gerne kunne vælge "security". Der skulle du gerne have mulighed for at tilføje en ny bruger (IUSR_xxx - xxx=DinComputersNavn). Denne bruger skal så have skriverettigheder.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 22:36 #4
Det ville jeg oxo tro, men det kan man ikke i xp.
Avatar billede tniels Nybegynder
27. februar 2002 - 22:46 #5
Er det XP Home?

Jeg sidder med en Win2k her hjemme, så jeg kan ikke lige tjekke det. Jeg har XP Professionel på arbejdet, så jeg kan godt huske, at det er lavet lidt anderledes i XP end det er i Win2k. Men det er i hvert tilfælde stadig muligt.
Prøv at klikke lidt rundt derinde - det skulle være muligt at tilføje en IUSR-bruger et sted.
... ellers må du vente til næste uge. Jeg kommer nemlig ikke på arbejde før - jeg har nemlig FERIE!!! :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 22:48 #6
hehe, god ferie.
Men nej, jeg er oxo vandt til win2k og der var det nemt nok. Jeg kan ikke sætte permissions under de forskellige mapper, kun inde i et af admin programerne
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 23:03 #7
Det er i øvrigt winxp pro
Avatar billede henrikmj Nybegynder
03. marts 2002 - 02:16 #8
Nu når du kører WinXP Pro, så skal du i security, tilføje write til everyone på fil niveau (dine databaser). Folderen som indeholder dine databaser skulle gerne står med Read Only, også skal det bare være.

Mvh  Henrik
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 02:57 #9
Man skal først sætte properties til advanced i kontrol panelet. Som standard får man ikke vist permissions under properties for en fil/mappe.

Noget i den stil. Jeg har fjernet xp, så jeg kan ikke huske de præcise detajler.

Hvad sker der med den service pack microsoft?
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 02:57 #10
.
Avatar billede martens Guru
29. maj 2002 - 03:02 #11
føj joker !
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 03:05 #12
?
Avatar billede martens Guru
29. maj 2002 - 03:09 #13
Avatar billede martens Guru
29. maj 2002 - 03:10 #14
DANSK version
Avatar billede martens Guru
29. maj 2002 - 03:10 #15
som du sikkert kan se :o)
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 03:11 #16
Jeg vidste sq ikke at den var kommet. Det kunne være at jeg skulle installere det igen.