Avatar billede hanloven Mester
26. februar 2002 - 15:58 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Premiere 6 og firewire

Jeg har lige købt mig et Digitalt videokamera.

Hvordan gør man praktisk når man skal overføre den digitale video direkte til harddisken med Premiere?

Kan man gøre det på samme måde som Pinnacle Studio DV 7, med først at capture videoen i en preview kvalitet og så derefter kun capture de klip, i høj opløsning, som skal bruges i videoen, bagefter ??

Kan nogen af AVID programmerne gøre det eller er det kun Pinnacle der har den facilitet ??
Avatar billede hanloven Mester
26. februar 2002 - 15:59 #1
Tillæg: Styre PC'en kameraet (Play, spoling og stop...) via FireWire porten alene eller skal man bruge et ekstra kabel til det ??
Avatar billede outsider Nybegynder
26. februar 2002 - 22:08 #2
Du kan udenvidere kontrollere dit kamera fra Premiere.
Nej, du kan ikke lave preview capture (smart capture) i Premiere. Men du kan lave en batch liste, hvor premiere så spoller hend og grabber de rigtige scener, men det kræver at du bruger råbåndet og det er ikke helt så enkelt som i Studio. Men Premiere er bygget til On Line redigering, så du vil næppe komme til at bruge den funktion (hvis det altså ikke er for at spare disk plads).
Avid er et proffesionelt redigeringsprogram og kan ikke sammenlignes med Studio. Premiere minder dog lidt om det, men Avid er ikke så oplagt til private da det er et meget dyrt program, der kræver noget dyrt udstyr!!!
Avatar billede hanloven Mester
27. februar 2002 - 00:06 #3
Så vil systemerne altså bare bruge FireWire-kortet til at styre kameraet med. (Der kræves ikke noget ekstra kabel??).

Ved du hvordan Adid håndtere capture af den digitale video ??

Mit kamera er semme-professionelt, til 22.000 kr. - Da jeg gerne vil arbejde med det professionelt, skal jeg finde et system som laver så god kvalitet som muligt...
Avatar billede cgleerup Nybegynder
27. februar 2002 - 10:30 #4
Hvis du benytter dit firewirekabel er det en af de medfølgende finesser at dette også styre dit kamera, det er en ag grundende til at der kan åbnås så gode resultater med lavprisprodukter inden for disse kategorier.
Avatar billede outsider Nybegynder
06. marts 2002 - 20:53 #5
Ja, du kan (som det fremgår af mit svar!) styrer kameratet via dv porten. Avid Express DV kan købes for cirka 50.000kr.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. marts 2002 - 10:15 #6
Jeg ville tage kontakt til www.video-graphic.dk i silkeborg - der er specieliseret i redigerings anlæg fra stort set ingen penge og op til de store forcromede prof anlæg
Avatar billede hanloven Mester
07. marts 2002 - 16:12 #7
Mange tak for hjælpen. Det vil jeg til at eksperimentere meget med. :-)