Avatar billede cholm Nybegynder
26. februar 2002 - 13:57 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

HP Photosmart 215 - Digitalt kamera

Jeg har læst at man på ovenstående kamera kun kan udlæse billederne i JPG-format.

Er der nogen der har erfaringer med hvorvidt det er korrekt eller ej ?

/cholm
Avatar billede 1003 Nybegynder
26. februar 2002 - 14:04 #1
Du kan udlæse den i jpg format, men i softwaren, kan du ændre formatet til alle gængse filtyper
Avatar billede isl19960 Nybegynder
26. februar 2002 - 14:04 #2
Der er korrekt - ejer selv sådan et... :)

Du kan evt. kovertere til et andet format i et photoredigeringsprogram...
Avatar billede isl19960 Nybegynder
26. februar 2002 - 14:05 #3
øv - jeg var for langsom ;o)
Avatar billede cholm Nybegynder
26. februar 2002 - 14:07 #4
Men så kan man vel ikke få det udlæst i et ikke-komprimeret format som TIF ?

/cholm
Avatar billede isl19960 Nybegynder
26. februar 2002 - 14:10 #5
hmmm... sidder ikke lige hjemme, men prøv at gemme det som TIF i et photoredigeringsprogram... så kan du se om den gemmer det u-komprimeret...

Jeg er bange for at du ikke kan... :(
Avatar billede nitrix Nybegynder
26. februar 2002 - 14:13 #6
jA DU KAN SAGTENS UDLÆSE DET I jpg-FORMAT

VENLIG HILSEN NITRIX
Avatar billede cholm Nybegynder
26. februar 2002 - 14:13 #7
Jeg har ikke dette kamera, men ville give det i gave, hvis man kan gemme ukomprimeret...

Hvis du ville ulejlige dig med at prøve det, ville det være helt super...

/choml
Avatar billede cholm Nybegynder
26. februar 2002 - 14:14 #8
nitrix >>> Læs nu spørgsmålet inden du "svarer"...

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
27. februar 2002 - 10:36 #9
http://www.hp-hjemme.dk/prod_detail.php3?prodnum=C8890A

Jeg har undersøgt det på deres .com udgave på nettet. Og så vidt jeg forstår de oplysninger der gives, så har du helt ret.

Compression: Jpeg.
Avatar billede 1003 Nybegynder
27. februar 2002 - 10:52 #10
Du kan ikke indstille kameraet til at komprimere andre formater, men i softwaren kan du gøre det som jeg skrev tidligere
Avatar billede nitrix Nybegynder
27. februar 2002 - 10:52 #11
øhhh spasser cholm......VI BRUGER DET SELV PÅ VORES SKOLE
Avatar billede 1003 Nybegynder
27. februar 2002 - 10:56 #12
>Nitrix Det med at kalde andre folk, for spasser, er nok ikke den bedste måde at skaffe hverken hjælp eller venner på !

Selvom i bruger kameraet på jeres skole, er det ikke det spm. går ud på. >cholm spørger om det KUN kan udlæses i jpg. og det kan det.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
27. februar 2002 - 12:37 #13
ja, hvis der lagres i jpg kan du jo ikke pludselig dekomprimere.
Cholm, hvis kameraet skal bruges til forskellige opgaver, er det en fordel også at kunne benytte tif filformatet.

Så selvom der er en fornuftig pris, så ville jeg kigge efter noget andet!
Avatar billede cholm Nybegynder
27. februar 2002 - 21:22 #14
Takker - Jeg syntes godt nok det er mærkeligt at lave et kamera der kun kan gemme i komprimeret format, men det er måske meget almindeligt i de billige modeller ?

Nitrix >>> Jeg håber at du også har mulighed for at formulere dig på en mere intelligent måde, end der her kommer til udtryk, da du nok ellers vil få lidt problemer med at blive taget alvorligt i den virkelige verden...men det kommer vel med alderen...

/cholm