Avatar billede smartin Nybegynder
25. februar 2002 - 16:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Forsvundne mails

En kollega har netop mistet alle sine mails fra Outlook Express 5 (OE).

Han fik en fejlmeddelelse, hvor der stod, at der ikke var mere hukommelse og lukkede derfor OE. Senere åbnede han igen OE, men alle mails var væk. Derefter blev computeren genstartet for at se, om det ville hjælpe.

Jeg har kigget på computeren og konstateret, at der ingen steder ligger dbx-filer (OEs filformat). Det lader simpelthen til, at alle mails er sporløs forsvundet.

Computeren kører Windows 98 med nyeste opdateringer fra Windows Update og er beskyttet med en up-to-date version af McAfee VirusScan 4.5.
Avatar billede jadebob Nybegynder
25. februar 2002 - 16:06 #1
Tror du ikke det kan være en virus?
Avatar billede manon Nybegynder
25. februar 2002 - 17:02 #2
prøv at søge efter dine dbx filer vha.
>>start>søg>filer og mapper>
og skrive

*.*dbx

Søg på alle harddiske.
Måske kan du så finde dem.
Avatar billede smartin Nybegynder
25. februar 2002 - 17:14 #3
jadebob: Det er muligt... bare underligt, at McAfee VirusScan ikke har fundet noget.

manon: Det har jeg allerede gjort (jeg skriver, at der ikke ligger nogle dbx-filer på computeren - dvs. der er naturligvis blevet oprettet nye af OE, men de indeholdt kun velkomst-mailen).
Avatar billede manon Nybegynder
25. februar 2002 - 18:09 #4
Hmm....var der blå skærm da han genstartede? Nogen med fejl på disk, rep. af filer og har evt. valgt uden fortryd?

Jeg tror desværre at han så må erkende at hans emails er væk og gået til de evige data-marker.

Men kan du finde de nye dbx filer der nu er på pc´en ved at søge med "*.*dbx" ?
Avatar billede smartin Nybegynder
25. februar 2002 - 18:14 #5
manon: Han sagde, at han fik en fejlmeddelelse om, at der ikke var mere hukommelse. Der er nye dbx-filer på computeren (de blev automatisk lavet, men de indeholder ikke de gamle mails).
Avatar billede manon Nybegynder
25. februar 2002 - 22:50 #6
Hmm...så har windows sikkert slettet filerne for at få plads :-(

Din ven må nok erkende at han ikke finder dem nogne steder.
Avatar billede smartin Nybegynder
25. februar 2002 - 23:00 #7
Trist...

Jeg ville bare gerne have en forklaring på, hvad der mon er sket. Windows sletter da ikke bare mails for at få plads på harddisken?!
Avatar billede manon Nybegynder
26. februar 2002 - 00:04 #8
smartin >> nææ, det burde den ikke.
Avatar billede jadebob Nybegynder
26. februar 2002 - 17:58 #9
et er rigtigt!
Avatar billede smartin Nybegynder
27. april 2003 - 16:39 #10
Fik aldrig de mails frem igen :(