Avatar billede careteam Juniormester
25. februar 2002 - 08:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows XP kan ikke se mine SCSI CD-ROM Drev

Jeg ahr Windows XP Dk, og en adaptec 2940 med 2 SCSI CD-ROM drev samt en backup på. Det hele har virket fint, men nu er begge CD-ROm drev pludselig væk fra Windows. Adaptec controlleren finder begge drev og backup under opstart i DOS, tapebackup virker upåklageligt, men som sagt kan jeg pludseligt ikke se CD-ROM drevene. Er der nogen er kan hjælpe ?
Avatar billede qermital Nybegynder
25. februar 2002 - 18:28 #1
Har du installeret Aspi driver til dit scsi-kort.
Det kan måske virke. Ellers hvilke drev er det vi snakker om ?

aspi driver fra adaptec http://www.adaptec.com/worldwide/support/drivers_by_product.html?cat=/Product/ASPI-4.70
Avatar billede careteam Juniormester
25. februar 2002 - 21:31 #2
Det er afprøvet, desværre uden resultat, har du andre bud ?
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
25. februar 2002 - 21:33 #3
Har du været inde i din BIOS og fundet stedet hvor forskellige drev angives (kan ikke lige huske hvor). Her skulle man gerne kunne trykke F3, så finder den automatisk alle ens drev...
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
25. februar 2002 - 21:33 #4
Jeg mener det er det første menupunkt i BIOS'en.
Avatar billede careteam Juniormester
25. februar 2002 - 21:42 #5
Hvis du læser det første jeg har skrevet, så finder SCSI bios begge drev, samt min tapebackup under opstarten, og backuppen der også er SCSI, kører i windows XP helt uden problemer.
Avatar billede careteam Juniormester
02. december 2003 - 13:29 #6
lukkes