Avatar billede shaggy Nybegynder
24. februar 2002 - 20:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Video in

Jeg har et ATI Radeon med tv out/in. jeg har både en almindelig vhs video og et kamera. Mit problem er at jeg kun kan få Video in til at virke med mit kamera og ikke med min video.. jeg har sat standarten til PAL-B! Hvius jeg sætter den til VHS video kommer der intet signal. Jeg sætter kablet i et scart stik bagpå videon. Er der nogen der ved hvad der går galt!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
25. februar 2002 - 10:01 #1
Det kabel du bruger imellem video og pc er sikkert det du plejer at bruge fra kamera til video - det vil sige at det er beregnet til at spille ind på videoen, og selvom alle benene er i stikket behøver de ikke at være tilsluttet - det er de faktisk sjælendt. Så det du skal er at have fat i et andet kabel!
Der spiller fra scart udgang til phono! (Scart kabler fås også så de fungere som såvel ind som ud!)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. februar 2002 - 10:04 #2
Der er fremstillet mange forskellige ATI Radeon kort.

Hvis du har sat din videokort software til at modtage S-VHS, så kan du godt
hente signalet fra dit kamera. Men ikke fra din VHS båndoptager. Hvis du skal
anvende din båndoptager, så du bliver nød til at omstille din videokort software
til at modtage composite video signal.

Du kan læse mere om de tekniske specifikationer her: http://www.ati.com/na/pages/zones/videophile.html

/per
Avatar billede cgleerup Nybegynder
25. februar 2002 - 10:09 #3
heojerup - det kommer lidt an på hvilke kabler han bruger ikke, hvisse scart adabtere er er lavet så de kan tilsluttes direkte med et svhs kabel!

men ellers helt korrekt, tjek lige det også shaggy!

:)
Avatar billede shaggy Nybegynder
25. februar 2002 - 13:02 #4
det kabel jeg bruger er sådan et gult satan som jeg normalt bruger til mit video out. Det burde virke
Avatar billede shaggy Nybegynder
25. februar 2002 - 13:12 #5
det eneste jeg kan indstille i min software er om det skal være PAL eller SECAM! Ellers kan man ikke rigtigt indstille noget ved signalet! Jeg er forvirret!
Avatar billede outsider Nybegynder
26. februar 2002 - 22:12 #6
Du skal sætte stikket i dit SCART out på videoen.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
27. februar 2002 - 09:40 #7
outsider, hvor mange videomaskiner, eller apparater generelt har opdelt i scart ind og scart ud - selv fjernsyn kan bruge deres scartstik som udgange - det at der er flere stik er ikke ens betydende med ind/ud opdeling.
Avatar billede outsider Nybegynder
28. februar 2002 - 18:36 #8
Nej, men mange Sony modeler er fx bygget sådan!
Avatar billede shaggy Nybegynder
02. marts 2002 - 14:09 #9
jaja, men det hjælper mig ikke, for jeg har prøvet begge udgange
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 13:28 #10
Jeg tror nu stadig at løsningen kunne ligge i scartkablet
25/02-2002 10:01:25 - Det kabel du bruger imellem video og pc er sikkert det du plejer at bruge fra kamera til video - det vil sige at det er beregnet til at spille ind på videoen, og selvom alle benene er i stikket behøver de ikke at være tilsluttet - det er de faktisk sjælendt. Så det du skal er at have fat i et andet kabel!
Der spiller fra scart udgang til phono! (Scart kabler fås også så de fungere som såvel ind som ud!)
-----------------------------------
Du siger jo netop at det kabel du bruger imellem computer og kamera duer, men der er jo heller ikke nogen scart adabter indblandet - og jeg mener helt bestemt at fejlen nemt kan ligge der!
Avatar billede shaggy Nybegynder
04. april 2002 - 17:07 #11
det havde jeg selv fundet ud af i mellemtiden! men du skal nu ha nogle point alligevel da du jo fandt svaret :)