Avatar billede filipd Nybegynder
24. februar 2002 - 17:02 Der er 14 kommentarer

Lav hastighed på cc 256/128 adsl ??????

Hvordan kan det være at min 256/128 cybercity adsl kun downloader med max 26 KB/sek.

Har prøvet at ringe til CC men de kunne ikke rigtig hjælpe.

Kan i ????
Avatar billede jgk Nybegynder
24. februar 2002 - 17:04 #1
Avatar billede beldring Nybegynder
24. februar 2002 - 17:04 #2
Hvis det kun er i perioder, er det sikkert nettet, som er langsomt, ellers skal du have en tekniker ud! (de skal jo svare, på en eller anden måde)
Avatar billede repsac Nybegynder
24. februar 2002 - 17:10 #3
Det er da ikke overdrevet langsomt... hvad har du overhovedet været oppe på?
Avatar billede filipd Nybegynder
24. februar 2002 - 17:15 #4
nej men overdrevet hurtigt er det heller ikke.

Har været oppe på 28, men det sker meget meget sjældent !!!
Avatar billede lonely Nybegynder
24. februar 2002 - 17:18 #5
din max hastighed er ca. 30 kb/sek så 26 nok fordi hvis du har en slow com eller hvis du bor et stykke fra deres antæne eller hva det nu hedder!
Avatar billede filipd Nybegynder
24. februar 2002 - 17:20 #6
har en 1200 athlon, 266 ddr ram.

Bor ikke særlig langt væk fra centralen !!!
Avatar billede aot Nybegynder
24. februar 2002 - 21:07 #7
Efter den måder man hos CC udrenger ens hastighed skal den ligge på 27-28 kb/s.
Avatar billede fnaz Nybegynder
24. februar 2002 - 21:09 #8
Jeg har 512/128 ADSL...
Jeg har højst været oppe på ca. 50 kb/s.. er det langsomt?
Avatar billede filipd Nybegynder
24. februar 2002 - 22:00 #9
Din teoratiske max er 64, men man regner altid med et tab på 10 % så du bør ligge på 57,6 kb/sek

Kør eventuelt en test på http://bandwidthplace.com/speedtest/results.html
Husk at lukke programmer som bruger internet res.

Fx icq, ie og messenger
Avatar billede md_craig Nybegynder
24. februar 2002 - 22:12 #10
din hastighed beregnes på denne måde:

(256/8)*0,8-0,9

og hvorfor så det???

jo, du har en 256 Kbit ("""KBIT""") og da der går 8 bit på en Byte så skal du dividere med 8, nest regnes der med et tab på 10%-20% det er derfor... prøv taste dette ind på din lommeregner så får du en min på 25,6-32 Kbyte/sek

men yderligere går der mange klager om firmaer som CC, WO osv. dem der lejer sig ind hos TDC, (da de ofte har mange kørende på "få/små kabler" og der derfor bliver en stor ustabilitet (ved ikke hvilke udtryk jeg skal bruge her, og hvordan jeg skal forklare det...))
Avatar billede md_craig Nybegynder
24. februar 2002 - 22:13 #11
minimum 25,6 Kbyte
Maximum 32 Kbyte
Avatar billede fnaz Nybegynder
25. februar 2002 - 23:51 #12
"din max hastighed er ca. 30 kb/sek så 26 nok fordi hvis du har en slow com eller hvis du bor et stykke fra deres ANTÆNE eller hva det nu hedder! "

ANTENNE?! lol
Avatar billede keysertr Nybegynder
27. februar 2002 - 18:24 #13
Hvis den server du downloader fra er langsom, vil din dowload hastighed automatisk sænkes. Jeg har samme forbindelse som dig og jeg har max været på 29 kb/sek, så din forbindelse hastighed er nok nogenlunde det normale. Max. skulle jo være ca. 32 kb/sek.
Avatar billede keysertr Nybegynder
27. februar 2002 - 18:24 #14
Hvis den server du downloader fra er langsom, vil din dowload hastighed automatisk sænkes. Jeg har samme forbindelse som dig og jeg har max været på 29 kb/sek, så din forbindelse hastighed er nok nogenlunde det normale. Max. skulle jo være ca. 32 kb/sek.