Avatar billede dsb Nybegynder
22. februar 2002 - 21:13 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Verden om 100 år ???

Hvordan tror i verden ser ud om 50 og om 100 år ???
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2002 - 21:15 #1
Den er nok stadig rund, græsset grønt og vejret ligeså elendigt som i dag. :)))
Avatar billede orbiz Nybegynder
22. februar 2002 - 21:16 #2
DSB er sikkert gået konkurs på grund af det nye transport middel "hypertransfer" !!! :o))
Avatar billede michael-rene Nybegynder
22. februar 2002 - 21:20 #3
de 12-15 årige knægte på eksperten er blevet lidt ældre  det ville være dejligt ;-)
Avatar billede eflow Nybegynder
22. februar 2002 - 21:29 #4
michael>> slap da af....jeg er da 14 år, og lad da vær med at generelisere, mener jeg opføre mig ordenligt!
Avatar billede hells_bells Nybegynder
22. februar 2002 - 21:30 #5
Der vil den sikkert være overtaget af de forbandet Muslimer.
Avatar billede michael-rene Nybegynder
22. februar 2002 - 21:46 #6
eflow  slap da selv af hvem snakkede om opførelse. :-)
Avatar billede realone Nybegynder
22. februar 2002 - 22:06 #7
Det bliver sikkert uden de store overraskelser .. Jeg mener, kigger man på film der skulle symbolisere livet efter 2000 så ser man flyvende biler osv.
Jeg mener selv de største opfindelser er lavet, så udviklingen går langsomt fra nu af ;D
</RealOne>
Avatar billede jonas- Nybegynder
22. februar 2002 - 22:08 #8
hells_bells: bliver verden eller eksperten overtaget af muslimer? :o)
Avatar billede jonas- Nybegynder
22. februar 2002 - 22:08 #9
realone: Det sagde de sikkert også for 250 år siden! :o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. februar 2002 - 17:09 #10
Læs Isaac Asimov, Dan Simmons (GULD!) eller klassikeren Arthur C. Clarke... De er nogle af de mest visionære sci-fi forfattere jeg har været udsat for :)
Avatar billede jensb Nybegynder
23. februar 2002 - 18:11 #11
Tja vi sidder vel stadig og banker frustreret i tastaturet når windows 2100 er gået ned igen...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. februar 2002 - 19:50 #12
Naaahh... iflg. Simmons udvikler vi ikke længere selv software til den tid... Når vi kommer derhen er AI'er (artificial intelligences) i yderste konsekvens en realitet. Dette vil sige at softwaren selv kan forbedre sig, og udvikle nye varianter. Og dette 100% fejlfrit :)

Og det med tastaturet? - hvorfor dog? - på det tidspunkt kommunikerer vi vel med AI'erne på samme måde som vi kommunikerer med resten af omverdenen. Altså igennem vore almindelige sanseapperater. Desuden kunne man forestille sig implantater i hjernen der gør at alle er "online" konstant :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. februar 2002 - 19:51 #13
(desværre en lidt trist tanke, hvis man tænker på hvordan det går i Simmons "The Fall of Hyperion" - her bliver AI'erne så intelligente igennem egen udvikling, at de indser mennesket egentlig er overflødigt... )
Avatar billede evolutionsix Nybegynder
23. februar 2002 - 23:02 #14
Jeg tror at bilerne er federe... bygningerne højere... og menneskerne meget klogere!

/evolution
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. februar 2002 - 23:42 #15
bygningerne højere? - det hænger vist ikke sammen med at menneskene bliver klogere... se feks. WTC...
Avatar billede evolutionsix Nybegynder
24. februar 2002 - 00:27 #16
nanoq>> Når nu menneskerne bliver klogere.. og det gælder ALLE, så skulle der ikke opstå problemer som dem i New York.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. februar 2002 - 01:36 #17
Desværre vil der altid eksistere ekstremister der ikke vil acceptere andres levevis. Dette ses jo også hele vejen tilbage gennem historien...

Husk på at mennesket måske nok er det mest intelligente væsen på jorden, men bestemt ikke det klogeste. Mennesket har og vil altid stræbe efter magt. Det ligger simpelt hen i menneskets natur. Dette faktum er uforligneligt med det fredelige opasia mange drømmer om :)
Avatar billede evolutionsix Nybegynder
24. februar 2002 - 15:43 #18
nanoq>> Okay... Det kan godt være at der altid vil være ekstremister, men så er de andre KLOGE mennesker sikkert kloge nok til at holde dem nede eller tilintetgøre dem.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. februar 2002 - 15:57 #19
Jeg tvivler :)

I Athur C. Clarkes "Byen og Sjernerne" (et mesterværk!) TROR mennesket at de lever i paradis. Alle lever evigt i fred med alle andre. Indtil de finder ud af de rent faktisk er spærret inde. De har fået fortalt der intet findes uden for byen. Og det tror alle på, indtil en ung mand begynder at tænke selv...

Mennesker er meget naive... de vil altid tro på hvad de får fortalt. Men af og til vil der være mennesker for hvem det går op for, at det de har fået fortalt ikke er sandhed. Det betyder konflikt :)
Avatar billede hansbechnielsen Nybegynder
24. februar 2002 - 19:45 #20
Okay...Okay
Jeg giver op! -Tror du har læst for mange bøger :O)

Evolution takker af!
Avatar billede hansbechnielsen Nybegynder
24. februar 2002 - 19:46 #21
Damn... Afsløret!
Avatar billede hansbechnielsen Nybegynder
24. februar 2002 - 19:46 #22
Slet mig bare *GG*
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. februar 2002 - 20:05 #23
Hvorfor kører du med 2 brugere?

Afmeld den ene, og du skal ikke høre mere for det...
Avatar billede hells_bells Nybegynder
25. februar 2002 - 07:43 #24
?
Avatar billede alphine Nybegynder
10. oktober 2003 - 17:08 #25
hmm vi mangler følgene store opfindelser
kold fizions brint kraft værk
rum technologi (både skibe / stationer / dragter)
den drypfri'e kaffekande.
Kunstig binær intelligens

og realone check lige det her ud
____________________________________

"Alt, hvad der kan opfindes, er allerede opfundet"
- Charles H. Duell. Kommissær, USA's patentkontor, 1899
____________________________________