Avatar billede muffy Nybegynder
22. februar 2002 - 10:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Photoshop - afrund billed kanter

Jeg har et billed og jeg vil gerne have afrundet de fire hjørner, hvordan gør jag det?
Avatar billede muffy Nybegynder
22. februar 2002 - 10:20 #1
jag = jeg
Avatar billede cleemann Nybegynder
22. februar 2002 - 10:23 #2
jeg er bare med på en lytter  :-)
Avatar billede sukos Juniormester
22. februar 2002 - 10:30 #3
Ja, jeg plejer gerne at lave det i flash først, gemme som et gif billede og så åbne i photoshop, for at få skarpe runde hjørner.

Men prøv at kikke på www.prodic.dk

Det er vist noget med at bruge bezier værktøjet? Ihvertfald fra nyt billede af.
Avatar billede sukos Juniormester
22. februar 2002 - 10:33 #4
D.v.s. åben dit billde.
Lav et nyt layer, og grib fat i bezier-pennen. Kik under "Værktøjsmenuen" på prodic.dk
Lav din firkant som du vil.
Lav det til en selection.
Marker laget med det originale billede, og copy til nyt billede.

(Vil jeg tro! :o))
Avatar billede spe Nybegynder
22. februar 2002 - 13:34 #5
Hvor skal du bruge billedet.
Ved sukos metode får du stadig et rektangulært billede med hvid baggrund der hvor hjørnerne er klippet væk.
Skal du brug det til tryk skal du gemme en fritskrabningssti der han den facon dit billede skal have.
Til web skal du gemme som gif med transperant baggrund.
Avatar billede random Nybegynder
22. februar 2002 - 13:44 #6
Hej

Du kan bruge denne tutorial til at få lavet runde hjørner!

http://www.webmasterbase.com/article.php/392

Random :)
Avatar billede michael-rene Nybegynder
22. februar 2002 - 21:14 #7
Du kunne også markere dit billede  ctrl + klik på dit billede lag
Gå op i select -> modify -> smooth  så kan du give den er værdi
Gå så op i select -> inverse  og tryk derefter på delete  og vupti du har afrundet hjørner :-)
Avatar billede farmor Nybegynder
25. februar 2002 - 10:42 #8
Det sidste ville jeg lige prøve, men "smooth" er ikke tilgængeligt, kun "border" ????
Avatar billede staz Nybegynder
25. februar 2002 - 15:23 #9
www.pixel-studios.dk

---- Staz ----
Avatar billede andreasng Nybegynder
28. februar 2002 - 09:51 #10
Michael Rene .... har fat i det rigtige... giv ham point! Hvis det altså er en firkant, som skal have runde kanter. Du kan vælge mellem 1 - 10 pixels at afrunde i! Det virker genialt.
Avatar billede sukos Juniormester
01. marts 2002 - 21:37 #11
Men der er ikke nogen skarpe rundinger