Avatar billede daliwi Nybegynder
21. februar 2002 - 22:09 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Kvalitet???

Jeg er lidt ny til Flash, og jeg er ved at konstruere en Navigationsbar til en website i Flash, men det irriterer mig at kvaliteten på teksten bliver så utrolig dårlig, slet ikke nær så god som normalt.

Er der noget som jeg ikke ved, eller er kvaliteten teksten i Flash bare meget dårlig?

/DaLiWi/
Avatar billede lingoman Nybegynder
21. februar 2002 - 22:11 #1
Man kan selv bestemme quality indstillingerne
Man kan også vælge om man vil have antialias eller ej
Avatar billede barklund Nybegynder
21. februar 2002 - 22:11 #2
Hvordan kvaliteten? Fordi den flyder ud med baggrunden? Prøv at lave dit tekstfelt om til et Dynamic Textfield istedet... Dette gøres i panelet Text Proporties...
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
21. februar 2002 - 22:14 #3
er du sikker på at du har sat kvaliteten til 100 % i din viewer
Avatar billede daliwi Nybegynder
21. februar 2002 - 22:15 #4
Ja netop, det er som om at den flyder ud
Avatar billede daliwi Nybegynder
21. februar 2002 - 22:16 #5
ja, den er sat til 100%
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
21. februar 2002 - 22:17 #6
hmmm strang...
Avatar billede daliwi Nybegynder
21. februar 2002 - 22:18 #7
Hvordan gør man det Lingoman?
Avatar billede daliwi Nybegynder
21. februar 2002 - 22:20 #8
Hvad er antialias???
Avatar billede lingoman Nybegynder
21. februar 2002 - 22:21 #9
Først skal jeg vide om det er en uskarphed på grund af antialias på en lille font størelse som er problemet
Avatar billede barklund Nybegynder
21. februar 2002 - 22:21 #10
At den flyder ud er antialias... :o)
Avatar billede daliwi Nybegynder
21. februar 2002 - 22:23 #11
Jeg kan sige, at jeg normalt kører 1280*1024, og da ser det nogenlunde ud, men i 1024*768 er det pænt grimt
Avatar billede daliwi Nybegynder
21. februar 2002 - 22:25 #12
Det er ligesom om at teksten bliver for tyk, meget tykkere en når man skriver tekst i f.eks. Html eller den tekst vi skriver nu
Avatar billede lingoman Nybegynder
21. februar 2002 - 22:25 #13
Hvis du har din tekst i et statisk tekstfelt vil der automatisk være antialias på. Det gør at store fonte får nogle mere behalige overgange ( mindre kontrast ). Netop disse overgange gør at teksten kan bliver alt for utydelig hvis font størrelsen er lille.
Man kan lave tekstfeltet til et dynamisk tekstfelt som barklund skriver. Dette fjerner antialias så teksten står skarp.
mvh geo
Avatar billede daliwi Nybegynder
21. februar 2002 - 22:27 #14
Når man så vælger dynamisk tekst, så kan man vælge om det skal være Html er det en fordel???
Avatar billede daliwi Nybegynder
21. februar 2002 - 22:28 #15
Det er som om, at jo større jeg gør skriften, jo skarpere bliver den
Avatar billede lingoman Nybegynder
21. februar 2002 - 22:29 #16
nope
Avatar billede daliwi Nybegynder
21. februar 2002 - 22:37 #17
Det er i hvertfald blevet bedre nu, i skal have tak for hjælpen, og jeg fordeler pointene ligeligt mellem jer Lingoman og Barklund, bare send mig et svar
Avatar billede lingoman Nybegynder
21. februar 2002 - 22:39 #18
Du har jo allerede givet din point til xi-craxy :)
Avatar billede daliwi Nybegynder
21. februar 2002 - 22:42 #19
Fuck det, det var en fejl, det havde jeg slet ikke lagt mærke til.
Avatar billede daliwi Nybegynder
21. februar 2002 - 22:44 #20
Gå ind på http://www.eksperten.dk/spm/170384 og skriv et svar, så får i jeres point
Avatar billede lingoman Nybegynder
21. februar 2002 - 22:44 #21
Jeg behøver ikke nogen point men husk en anden gang at du ikke behøver at acceptere nogen før du selv er tilfreds med svaret.
mvh geo
Avatar billede daliwi Nybegynder
21. februar 2002 - 22:46 #22
ok, fint nok, tak for hjælpen, men det var en fejl at jeg trykkede accepter, for hans svar kunne jeg da ikke bruge til noget. ;-)
Avatar billede lingoman Nybegynder
21. februar 2002 - 22:48 #23
velbekommen :)