Avatar billede adiadine Nybegynder
21. februar 2002 - 21:47 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Har resettet router og nu døde det hele - hvad nu ????

Hvorfor dør puteren når jeg har resettet routeren ?? - Jeg er ikke puternørd, men kan bruge MEGET hjælp *S*
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2002 - 21:51 #1
Problemet er, at du har også resat brugernavn/adgangskoden i routeren, og det skal du indtaste igen - hvilken udbyder har du, og er det ADSL?
Avatar billede adiadine Nybegynder
21. februar 2002 - 21:54 #2
Ja det er, og du skal lige vide at jeg skriver for den det er sket for *SS* - for han har jo ingen forbindelse *SS* - Hvad skal der gøres helt nøjagtigt ??
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2002 - 21:55 #3
For anden gang... hvilken udbyder har du? Jeg skal vide, om det er en CyberShitty eller en TeleSplatmark router.
Avatar billede adiadine Nybegynder
21. februar 2002 - 21:57 #4
Sorry *S* - ADSL - - altså nok en TeleSplatmark *GG*
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2002 - 21:59 #5
Nok? Ehh...? Hvis det er det, så kan du i Internet Browseren skrive "192.168.1.1", ligesom du skriver en www.hejmeddig.dk adresse ind. Så kommer du ind på routeren. Derinde kan du skrive Brugernavn/Password, lige når du kommer ind.
Avatar billede adiadine Nybegynder
21. februar 2002 - 22:01 #6
ok - vi prøver og jeg vender tilbage om lidt *S*
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2002 - 22:02 #7
Helt i orden... svarer lige en gang.
Avatar billede adiadine Nybegynder
21. februar 2002 - 22:09 #8
Har lige skrevet nr. i Browseren og den svarer at serveren ikke blev fundet ?
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2002 - 22:10 #9
Eh... så er det nok ikke TDC han har?
Avatar billede adiadine Nybegynder
21. februar 2002 - 22:12 #10
Det er TDC og det er 100%
Avatar billede adiadine Nybegynder
21. februar 2002 - 22:13 #11
Og det er bredbånd
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2002 - 22:15 #12
Ok... Prøv at gå ind i en dos-promt, og skriv "ipconfig" - hvad står der ud for IP adresse?

Har han 95/98/ME, så find dos-promt i start -> programmer.

2000/XP: start -> kør -> skriv: "cmd" -> skriv "ipconfig"
Avatar billede adiadine Nybegynder
21. februar 2002 - 22:19 #13
192.168.1.6 står der ?
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2002 - 22:28 #14
Jepper... så er det en TDC SpeedStream 2601 router. Så SKAL du kunne gå ind og skrive 192.168.1.1 i browseren. Kan du lave et screenshot af det i går, og smide det online? Hvis dette ikke kan lade sig gøre, så er det fordi, at hardwaren ikke er i orden. Det går jeg dog udfra, at den er, eftersom routeren har givet dig den IP, som du lige har skrevet der.
Avatar billede adiadine Nybegynder
21. februar 2002 - 22:32 #15
Øhh- - Du skal lige vide at jeg sidder i Vejle og puteren der ikke vil er i Skørping, så ?? - - Lave et screenshot og smide online hvordan ?? - - Og hvis hardwaren ikke er i orden hvad er der så galt der ?? - - Mange spørgsmål ja, men håber du vil skære det lidt ud i pap for mig *SS*
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2002 - 22:34 #16
Ehm, ja... så glemmer vi det med screenshottet. Den computer som er offline... hvad er der blevet gjort siden den er røget offline? Er der rygget rundt på noget hardware, og hvordan er den blevet resat?
Avatar billede adiadine Nybegynder
21. februar 2002 - 22:38 #17
Forsøger lige at forklare. Der er ikke flyttet hardware, grunden til at den blev resat var at vi ikke kunne chatte på ICQ fordi jeg har fået Stofanet, og så fik vi på eksperten oplyst at den der router skulle resettes, fordi noget med en firewall ?? - ja vi er ikke så gode udi det her. - Det eneste der er gjort er at routeren blev resat.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2002 - 22:41 #18
Og hvordan er det blevet gjort?
Avatar billede adiadine Nybegynder
21. februar 2002 - 22:47 #19
Tog strømmen fra, flyttede dipswitch1 til on, satte strøm på igen og flyttede indenfor 15 sek dipswitch til of, til on, til of - så blinkede led lampen
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2002 - 22:50 #20
Ok, men hvis du ikke kan komme ind på 192.168.1.1 i browseren, så ved jeg sq ikke... I skrev ikke " rundt om 192.168.1.1 i browseren, vel? Der skal bare stå 192.168.1.1
Avatar billede adiadine Nybegynder
21. februar 2002 - 22:54 #21
vi skrev ikke rundt om, men kun nr. og vi har lige prøvet igen - PIV - og du ved ellers en masse. Men hvad gør vi ?
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2002 - 22:57 #22
Hvad står der som "Standard gateway" når i skriver "ipconfig"... hvilket OS kører han?
Avatar billede adiadine Nybegynder
21. februar 2002 - 23:01 #23
192.168.1.1 står der og hvad er OS ?
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2002 - 23:03 #24
Operativ System - ok, så har den forbindelse til routeren... så fatter jeg ikke hvorfor, at du ikke kan komme ind på den via browseren. Hvis det ikke er Internet Explorer, så skal du bruge den. Hvis det er den, så prøv Netscape f.eks., hvis du har den til rådighed. Jeg skal desværre i seng nu - skole i morgen, men I må prøve jer frem.

Vender tilbage en gang i morgen - godnat.
Avatar billede adiadine Nybegynder
21. februar 2002 - 23:07 #25
Det er Internet Explorer. Tak for din hjælp indtil videre, og vi vender også tilbage.

Sov godt, og selvom vi ikke løste problemet så kom vi da lidt videre.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2002 - 12:30 #26
Hvordan står det til nu?
Avatar billede adiadine Nybegynder
24. februar 2002 - 21:23 #27
Hej alaza - Puteren er blevet formateret her i weekenden, og først i morgen aften ved jeg om der er noget der virker *S* - - Derudover har vi fundet ud af at der muligvis er fejl på mit stofanet, og det kan jeg også først få svar på i morgen.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 18:55 #28
Ok - takker for points.
Avatar billede adiadine Nybegynder
27. februar 2002 - 18:56 #29
Med hjælp fra TDC fik vi puteren på nettet igen.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 18:57 #30
Kanon...