Avatar billede rocky Nybegynder
21. februar 2002 - 13:05 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Tv viser ikke billedet i bredformat

Hej alle sammmen...

Jeg har et problem..
Når jeg vil se film på tv'et over tv'out udgangen på mit Gerforce2 MX 400... vises billedet på tv'et i et billed der strækkes helt ud til kanterne. DVS ved bredformat film strækkes billedet så skuespillerne kommer til at se ret idiotiske ud.. Nok om det...

Hvis det kan hjælpe så anvender jeg Twin Wiew funktionen, jeg bruger Winxp.. og jeg har prøvet Tvtool men det hjælper ikke på problemet!!!
Håber virkelig i kan hjælpe!!!
Avatar billede goatshrine Nybegynder
21. februar 2002 - 13:07 #1
er dit TV widescreen?
Avatar billede rocky Nybegynder
21. februar 2002 - 13:08 #2
nej desværre!!! men det har virket før
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
21. februar 2002 - 13:08 #3
Jeg havde det samme problem, men det viste sig at være den afspiller der fulgte med kortet... hvis du ikke bruger f.eks. standars afspilleren i XP, så prøv den (mediaplayer tror jeg den hedder)...det funker for mig...
Avatar billede mufboy Nybegynder
21. februar 2002 - 13:09 #4
Du skal nok sætte din opløsning ned for at fjernsynet kan trække det....fordi at fjernsynet har meget lavere opløsning end en pc!!!
Avatar billede mufboy Nybegynder
21. februar 2002 - 13:09 #5
jeg har selv en ældre model af det kort...og det virkede da jeg satte opløsningen ned!!!!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. februar 2002 - 13:09 #6
Di tv-kan muligvis selv kompensere for problemet! Jeg formoder at dit tv IKKE er widescreen da personerne jo ellers ikke ville se idiotiske ud. problemet er at billedet sendes anamorphisk over til dit tv - hvilket betyder at du skal se om der er en billedfunktion på dit tv som hedder noget i retningen af 4:3/16:9 eller også skal du stille det om i det program du afspiller - altså til letterbox!
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
21. februar 2002 - 13:10 #7
der er selvfølgelig også en masse andre afspillere der kan bruges, men den der fulgte med mit ATI kort strakte også billedet helt ud, så menneskerne blev høje...:-)
Avatar billede rocky Nybegynder
21. februar 2002 - 13:10 #8
Jeg har allerede sat opløsningen til 640*400 men nej
Henrik.. Jeg bruger allerede Mediaplayer... øv bøv
Avatar billede mufboy Nybegynder
21. februar 2002 - 13:10 #9
Du kan skal osse være sikker på om det er PAL eller NTSC det er ret vigtigt...men det tror jeg ikke har noget med det her problem at gøre!!!
Avatar billede mufboy Nybegynder
21. februar 2002 - 13:11 #10
Husker du at bruge ALT-ENTER når du skal gøre filmen fuld skærm?
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
21. februar 2002 - 13:12 #11
ævs...;-)
Avatar billede rocky Nybegynder
21. februar 2002 - 13:12 #12
Jeg har også forsøgt at lede efter funktionen på fjernsynet, men nej findes ikke... Findes funktionen i Mediaplayer
Avatar billede mufboy Nybegynder
21. februar 2002 - 13:13 #13
Laver du fuld skærm...det har oz en betydning!
Avatar billede rocky Nybegynder
21. februar 2002 - 13:13 #14
Alt-enter funktionen har ingen effekt.. Når jeg afspiller filmen på computeren vises den straks i fuld skærm (strækket ud) på tv'et
Avatar billede mufboy Nybegynder
21. februar 2002 - 13:14 #15
har du klon eller udvidet skrive bord eller normal på?=???
Avatar billede rocky Nybegynder
21. februar 2002 - 13:15 #16
Tv'out står på Pal-B
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
21. februar 2002 - 13:15 #17
Den her afspiller kan tvinge billedet ud i alle forskellige former, ved ikke om det hjælper på¨dit problem, men det er i hvert fald en god afspiller.
http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=978385825

- Rod
Avatar billede rocky Nybegynder
21. februar 2002 - 13:15 #18
Jeg har klonet billedet over til Tv'et
Avatar billede mufboy Nybegynder
21. februar 2002 - 13:16 #19
ja men i indstillinger/twinview er der 3 tilstande at vælge imellem!
Avatar billede mufboy Nybegynder
21. februar 2002 - 13:16 #20
du skal prøve at bruge udvidet skrivebord!!!!
Avatar billede mufboy Nybegynder
21. februar 2002 - 13:17 #21
indstillinger/twinview/udvidet skrivebord! skulle virke!!
Avatar billede rocky Nybegynder
21. februar 2002 - 13:17 #22
Jeg prøver med dit program Rod, men jeg er i skole i øjeblikket så du for først svaret imorgen...

mufboy, jeg har prøvet både at klone billedet og udvide, men resultatet er det samme, filmene vises straks i udstrækkende form på tv'et
Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. februar 2002 - 13:18 #23
Det er afspilleren du skal jurstere på eller også dit tv - det hjælper ikke at køre med udvidet skrivebord!
Avatar billede rocky Nybegynder
21. februar 2002 - 13:19 #24
mufboy... Jeg skal prøve igen når jeg kommer hjem.... så du får først svaret imorgen...
Avatar billede rocky Nybegynder
21. februar 2002 - 13:20 #25
cgleerup --- jeg bruger Win mediaplayer.... kan man ændre signalet i den??
Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. februar 2002 - 13:30 #26
Det tror jeg ikke, men hvilken slags film er det du afspiller - Power DVD kan eksempelvis, men den er ganske vidst ikke freeware - og det bliver jo hurtigt til mange penge!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. februar 2002 - 13:32 #27
Edit>Preferences og sæt display mode til 640 x 480

/per
Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. februar 2002 - 13:35 #28
hojerup > jurstere den ikke stadig efter anamorphic ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. februar 2002 - 14:18 #29
cgleerup> Det burde du vide, for du er eksperten her!

/per
Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. februar 2002 - 14:26 #30
om det er humor eller sarkasme der pryder de nederste kommentare skal jeg ikke kunne sige, - men jeg vælger at tro det er humor - desuden er der altid noget at lære for enhver - og jeg tror at de 640*480 stadig vil give et "underligt" billede. Hvis du skal gøre noget med opløsningen skal du snarere indstille den til at køre i 960x576, men jeg tro nu ikke det vil hjælpe!
Avatar billede rocky Nybegynder
21. februar 2002 - 15:30 #31
Jeps... cgleerup har ret... Billedet ændres ikke efter et display mode på 640*480 ....
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. februar 2002 - 15:51 #32
rocky> PAL formatet er 768 x 576, hvilket svarer til det signal du normalt modtager på dit tv. Så det burde hellere ikke blive bedre.

Windows Media Player er hellere ikke lavet til at vise på et tv.

/per
Avatar billede rocky Nybegynder
21. februar 2002 - 15:53 #33
hoejrup.....

Det virkede under Win2000
og det virker hos andre med samme graffikkort,
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. februar 2002 - 20:09 #34
Hvis det virker under Win2000, så er det ikke ægte PAL. Det er fordi driveren
til dit videokort interpolere billedet, så det passer til 768 x 576.

/per
Avatar billede rocky Nybegynder
22. februar 2002 - 08:35 #35
Hoejrup>  ægte Pal??? osse når den faktisk viser billedet normalt når man ikke ser film..... Det er kun når jeg ser film at skærmen blinker et par gange og skifter til det der udtrækket billede
Avatar billede cgleerup Nybegynder
22. februar 2002 - 09:59 #36
Dit signal sendes som omtalt, formodenligt i 960x576 og ikke i 720x576 men dit tv der tilsyneladende ikke er kompatibelt med et anamorhisk widescreen signal, presser så billed fra 960 til 720, derfor dit lidt høje billede hvor personerne ser underlige ud!
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2002 - 10:08 #37
Selvom programmet her: http://www.tac.ee/~prr/videoutils/ er designet til Matrox G serien virker det i nogle tilfælde også til GF2.

Programmet tilbyder en del forskellige muligheder, herunder om billedet skal tilpasses 3:4 eller 16:9

Der er en del indstillinger at lege med, og programmet skulle gerne starte op når du starter Mediaplayer. Desuden har det den fordel at det kan lægge undertekster på filmen, hvis det nu f.eks. er en DivX film :)
Avatar billede rocky Nybegynder
25. februar 2002 - 10:46 #38
Tak for hjælpen el_barto.. du skulle nu bare have skrevet det som et svar, så jeg kan acceptere det!!