Avatar billede stiegl Nybegynder
21. februar 2002 - 12:58 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hollywood FX GOLD. Hvordan fungerer det???

Jeg har fået fat i Hollywood FX Gold. Jeg har i forvejen Adobe Premiere 6 og Pinnacle Studio version 5. Jeg vil gerne have det til at køre sammen med disse to programmer. Jeg ved, det er muligt med Adobe Premiere. Der står også - når jeg starter Adobe Premiere, at Hollywood FX loades. I dobe Premiere kan jeg også godt finde programmet under Transitions, men det virker ikke rigtigt elelr helt!

Kan nogen give mig noget hjælp med programmet? Måske finde en detaljeret instruktion PÅ DANSK, så ville det være en stor hjælp.

Det skal lige siges at jeg har Pinnacle DC10+ capture kort + at jeg har en god computer, med lidt af hvert i, som godt kan arbejde med film.

- Stiegl
Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. februar 2002 - 13:41 #1
det står i din manual!
Avatar billede stiegl Nybegynder
21. februar 2002 - 17:20 #2
Ja, men den er på engelsk. JEg har prøvet at gøre som, den viser man skal gøre. Det virker ikke for mig.
Kan du forklare mig, hvordan det fungerer?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
22. februar 2002 - 14:11 #3
hvad er det præcis du gerne vil, det er lidt bredt at gå i gang med en manual her - men jeg vil naurligvis gerne hjælpe!
Avatar billede stiegl Nybegynder
22. februar 2002 - 17:08 #4
Ved du noget om Programmet? Jeg kender ikke helt så meget til det, men jeg har prøvet det lidt, og kan se, at der er utrolig mange overgange og efekter, man kan lave. Mit problem er bare, hvordan jeg kan få det til at køre sammen med Adobe Premiere...

Help!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
25. februar 2002 - 10:34 #5
Lige med premire må jeg sige at det har jeg aldrig prøvet sammen med hollywood - men de mere prof. programmer opdager selv sådanne effekt programmer og lader dig bruge disse på enkelte klip osv.

Men i dit tilfælde skal du nok lave en avi og hendte den ind i hollywood, lave effekten og køre det tilbage igen!
Avatar billede outsider Nybegynder
26. februar 2002 - 22:19 #6
Det er ikke et program, men en samling plugins - dvs effekter i form af filtrer, overgang osv...
Avatar billede stiegl Nybegynder
27. februar 2002 - 00:04 #7
Der må da være en her, som kan forklare mig hvordan det virker!! Hvordan arbejder jeg med disse plugins?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
27. februar 2002 - 09:31 #8
Undskyld at jeg fejlformulerede, men som du ser omtaler jeg det som en række plugins - men er det en manual du vil have mig til at skrive?
Avatar billede stiegl Nybegynder
27. februar 2002 - 10:08 #9
Det ville jeg meget gerne have, hvis du kunne det.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
27. februar 2002 - 10:15 #10
??? - ??? - Nej vel!
Avatar billede stiegl Nybegynder
27. februar 2002 - 10:32 #11
JO tak.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
27. februar 2002 - 12:44 #12
Du har et plugin, du installere de, du læser den medfølgende readmefile og går igang!

http://www.digitalvideosolutions.com/hollywoodfx.htm

der tror jeg du kan finde vej til noget mere!
Avatar billede stiegl Nybegynder
27. februar 2002 - 23:13 #13
Okay. Tak for det Cgleerup. Den ser forløbig ud til at være ret nyttig. Jeg kigger lige på den, og hvis den er noget vær, så er pointene dine.
Avatar billede stiegl Nybegynder
28. februar 2002 - 17:25 #14
Okay. Det kan godt være de har et plugin, men det er ikke et jeg kan finde. Gider du lige at give mig det eksakte link, der starter downlaodingen. Det ville bare være skønt.
Avatar billede stiegl Nybegynder
28. februar 2002 - 21:22 #15
SÅDAN!! Nu fik jeg det sgu´ til at virke! Jeg skulle bare placere "ikonet" rigtigt ind på min timeline! Sværere var det ikke.
Det der link til den hjemmeside, havde jeg dog ikke megen gavn af. Jeg syntes egentlig, at den var ret så dårlig.
Jeg har dog stadig lidt problemer med at få Adobe Premiere til at vise mine overgange/efekter lavet ved hjælp af Hollywood FX Gold, men når jeg eksporterer min "timeline" til en fil, så kan jeg se efekten. Det ser godt ud. Det med adobe, det finder jeg selv ud af.
Siden, det er dig, cgleerup, der har gjort mest ud af, at besvare mine spørgsmål, synes jeg du skal have pointene.

- Stiegl
Avatar billede cgleerup Nybegynder
01. marts 2002 - 10:29 #16
tak !
Avatar billede stiegl Nybegynder
13. juni 2002 - 21:46 #17
Kan Hollywood FX fungere sammen med Pinnacle Studio 7?