Avatar billede gobot Nybegynder
20. februar 2002 - 14:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fildeling over VPN forbindelse

Hej

Jeg har opsat en server som er bagved en Sonicwall SOHO2 VPN Firewall.
På min VPN klient har jeg installeret det software (Sonicwall VPN client) som følger med firewallen.
VPN forbindelsen oprettes uden problemer og jeg kan pinge serveren.. (Serveren er en Windows NT Server 4.0)
Nu til mit problem :

Det er ikke noget problem at pinge serveren, men jeg kan ikke få adgang til de filer som ligger på den.. Jeg har opsat en WINS server på NT Serveren, og kan se i loggen at klienten kobler sig op på den..
Jeg kan på klienten også skrive "ping "servernavn" og der finder den den også..
Hvad gør jeg forkert??

Ps. Klineten er en Windows NT Workstation 4.0
På forhånd mange tak
Avatar billede jimse Nybegynder
20. februar 2002 - 14:47 #1
Prøv at gå gennem din browser, ved at skrive ipadressen i adressefeltet og se om du ikke kan få fat i den der.
Avatar billede gobot Nybegynder
20. februar 2002 - 14:53 #2
Der kan jeg heller ikke se den, det er kun en fil server, ikke en webserver
Avatar billede jimse Nybegynder
20. februar 2002 - 14:55 #3
jeg har det samme og skriver jeg ipadresse/bibliotek kommer jeg fint ind.

f.eks "212.10.65.31/dokumenter"

Så virker det her.
Avatar billede jimse Nybegynder
20. februar 2002 - 14:57 #4
Er gået.
Avatar billede gobot Nybegynder
20. februar 2002 - 15:01 #5
Det virker heller ikke... hvordan er det sat op? med en FTP på serveren?
Avatar billede victor44 Nybegynder
20. februar 2002 - 16:14 #6
Dette spørgsmål hører ikke hjemme i denne kategori.

LuF

Check at din firewall ikke blokerer for netbios på VPN interfacet.
Avatar billede gobot Nybegynder
21. februar 2002 - 09:46 #7
Det gør den ikke... det er slået til.. måske kan det bare ikke lade sig gøre..
Avatar billede blmmer Nybegynder
25. februar 2002 - 14:14 #8
nu siger du at du ikke kan få adgang til filerne er det så fordi at du ikke har retighedder eller er det fordi du ikke kan se dem
hvis det er det første så skal du logge ind på arbejds stationen med et navn der er det samme som en bruger på serveren og med til hørende password
er det det sidste så kan du prøve at søge på serveren ip adresse og der ved kunne åbne den.
Avatar billede gobot Nybegynder
25. februar 2002 - 14:17 #9
Jeg har logget på med et godkendt brugernavn og password.. så det skulle være helt i orden.. jeg har prøvet at søge på serverens IP, men der kommer ikke noget frem..
Avatar billede nielsvp Nybegynder
01. april 2002 - 16:06 #10
Det er fordi du skal angive en WINS server så computeren kan opløse navnene. el evt bruge HOSTS filen

Det er bare et navneopløsningsproblem.
Avatar billede gobot Nybegynder
02. april 2002 - 09:04 #11
Havde opsat WINS server, jeg har løst problemet, det var fordi min routning ikke henviste til den IP som jeg brugte til at forbinde VPN forbindelsen..
Avatar billede gobot Nybegynder
24. april 2002 - 09:18 #12
BØ!