Avatar billede dos Nybegynder
19. februar 2002 - 20:03 Der er 12 kommentarer

trådløs

Vi er 3 drenge der gerne vil have en trådløs forbindelse mellem 3 huse...

I det ene hus skal der være 3 computere online og internet kablet (2024) I de 2 andre skal der være fra 1 - 2 computere online! Hvad vil det komme til at koste os??? (det gør ikke noget det bliver forskellige hubs)

Avatar billede tgm Nybegynder
19. februar 2002 - 20:06 #1
1. hvor langt er der mellem husene?
2. brug switches
3. hvad har i råd til

TGM
Avatar billede dos Nybegynder
19. februar 2002 - 20:08 #2
200 m til det ene 25 til det andet... Ja switch (selvfølgelig)

pengene (lad mig sige jeg er 14 og tjender 3000 på en måned.. men selvfølgelig SÅ BILLIGT SÅ MULIGT FOR DE ANDRE ER NOGLE FATTIG***E:)
Avatar billede dos Nybegynder
19. februar 2002 - 20:08 #3
Godt jeg kan stave til tjener
Avatar billede jones_net Nybegynder
19. februar 2002 - 20:33 #4
I skal passe på med de 200 meter... Der skal noget temmeligt dyrt isenkram til at række så langt... Hvis det kan lade sig gøre, snakker vi om 5000,- for Access point og 1 netkort. De næste netkort koster ca. 1500 stykket

Kig lige nogle af de andre spm. om wireless her på E, da det er blevet diskuteret et par gange de sidste 14 dage...

Ellers skal I se om I ikke kna låne det inden i køber, så I kan aflever skidtet, hvis det ikke virer som I vil have det...

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
19. februar 2002 - 20:43 #5
http://www.eksperten.dk/spm/17957
resume: 100 meter, koster 1800,-

http://www.eksperten.dk/spm/12358
resume: 300 meter? Se svar fra bomm...

Det var lige hvad jeg hurtigt kunne finde...
Nu skal jeg til at se 24 timer, så jeg har ikke tid mere...

Det kan jo være, at der er andre der ved en masse, som gerne vil hjælpe også;-)

/J
Avatar billede tgm Nybegynder
19. februar 2002 - 20:44 #6
her er en med noget ligende samme afstand på de 200 m

http://exp.dk/spm/171343

TGM
Avatar billede tgm Nybegynder
19. februar 2002 - 20:47 #7
det er en noget dyrere løsning men så får i 100Mbit
dvs. LAN hastighed

TGM
Avatar billede dos Nybegynder
19. februar 2002 - 22:22 #8
Har lige formateret min comp. ..

Men hvis nu jeg har en trådløs switch stående hjemme ved mig, så kan man vel godt sætte de 3 computere hjemme ved mig i en almindelig lednings hub, og så bagefter sætte den i den trådløse! de 200 meter til den ene er lidt overdrevet, og der er nok kun ca 150 m.
Hvor finder jeg sådan noget isenkram henne??? Har da fundet nogle hub til omkring de 1000 men det er måske for billigt?!
Avatar billede jones_net Nybegynder
19. februar 2002 - 23:07 #9
Kig på www.edbpriser.dk
Hvis du skal have det dyre isenkram kan du handle ved Cygate (læs om produktet på www.enterasys.com/wireless.
www.smg.dk handler med noget der hedder Jensen/Typhoon.
Der er også et mærke der hedder D-Link, men jeg ved sq ikke hvor godt det er...

/J
Avatar billede 1003 Nybegynder
20. februar 2002 - 08:56 #10
fat en skovl hver, begynd, at grave mellem husene, og træk en PDS ledning.
Hvis i er 3 personer, og skal grave 200m tager dette ikke lang tid *GG*
Men vent til jorden er frostfri.. *SS*
der vil være materialer for ca 1000.- incl 3 cola´er + i får lidt frisk luft..

God fornøjelse
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. februar 2002 - 09:15 #11
Hvis I vil ud og grave kabler ned, så skal det være coax... Alm. cat. 5 kabler kan ikke klare mere end 90-100 meter... Så skal der en hub eller repeater på, og den er måske ikke så let at grave ned i haven...

Det skal vi lige huske 1003;-)

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. februar 2002 - 09:19 #12
Længderne er diskuteret i dette spm:
http://www.eksperten.dk/spm/104305

/J